Spring naar bijdragen

Het volgen van Jezus


Aanbevolen berichten

Ik wil het hebben over het stuk vanuit matteus24vers45tot51, het gaat over een gelijkenis wat ik zelf als een waarschuwing beschouw. Het is ook een duidelijke waarschuwing voor degene die zich beginnen te misdragen, op het moment dat de wederkomst van Jezus christus, nog niet is geweest. De slechte volgeling van Jezus christus begint zijn broeders/zusters te mishandelen en is iemand die regelmatig dronken is. Bij mishandeling moest ik ook denken aan geestelijke mishandeling, ga je broeders/zusters als kleine kinderen behandelen of de ander uitnemender achten(filipenzen2vers3). Gered door genade betekend toch niet dat je, je maar kunt gaan misdragen en dat God dat allemaal goedkeurt. Het einde van de slechte volgeling van Jezus is niet, dat hij in de hemel maar in de hel terechtkomt. God wil dat we door de heilige geest wandelen en zijn kracht de zonden de rug toe keren. (1korintiers6vers10-12) daarin wordt gesproken over mensen die afgodendienaars, dronkaards, dieven waren, aan de ene kant heeft Jezus hun zonden uitgeboet en gerechtvaardig door geloof. Maar ze waren wat ik eerder zij en zijn het dus niet meer en God heeft hun hart veranderd en door zijn geest wandelen ze ook door geloof als rechtvaardigen.

bron :

((matteus24vers45 Wie is dan de trouwe en verstandige slaaf, die de heer over zijn dienstvolk gesteld heeft om hun op tijd hun voedsel te geven? 46 Zalig die slaaf, die zijn heer bij zijn komst zó bezig zal vinden. 47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem over al zijn bezit zal stellen. 48 Maar als die slaaf slecht was, en in zijn hart zou zeggen: 49 Mijn heer blijft uit, en hij zou beginnen zijn medeslaven te slaan en met de dronkaards zou eten en drinken, 50 dan zal de heer van die slaaf komen op een dag, dat hij het niet verwacht, en op een uur, 51 dat hij het niet weet, en hij zal hem folteren en hem in het lot der huichelaars doen delen. Daar zal het geween zijn en het tandengeknars.))


Samengevoegd:

galaten5vers16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan de opmaak van de tekst verbeterd worden en ook een heldere stelling toegevoegd worden. Wat is het onderwerp waar je over wil praten in dit topic?

Ik vind het weleens lastig om dingen goed in woorden naar voren te brengen, het gaat erom dat een bekering ook goede vruchten moet voortbrengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij zijn vrijwel alle christenen het daar wel over eens, Jezusisdewaarheid. Het idee dat veel christenen liever gewoon doorzondigen en daarom zulke "waarschuwingen" nodig hebben, is mijns inziens niet conform de werkelijkheid. Veel christenen weten best wel dat je geen kwaad meer moet willen doen.

Over het algemeen vinden christenen het echter gewoon moeilijk om tegen de zonde te strijden, of zijn ze het strijden gewoon moe geworden, hoewel ze echt niet willen zondigen, of zijn ze zich er helemaal niet van bewust dat ze zouden zondigen. Het zou me niet verbazen als er veel verborgen verdriet is hierin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij zijn vrijwel alle christenen het daar wel over eens, Jezusisdewaarheid. Het idee dat veel christenen liever gewoon doorzondigen en daarom zulke "waarschuwingen" nodig hebben, is mijns inziens niet conform de werkelijkheid. Veel christenen weten best wel dat je geen kwaad meer moet willen doen.

Over het algemeen vinden christenen het echter gewoon
moeilijk
om tegen de zonde te strijden, of zijn ze het strijden gewoon moe geworden, hoewel ze echt niet willen zondigen, of zijn ze zich er helemaal niet van bewust dat ze zouden zondigen. Het zou me niet verbazen als er veel verborgen verdriet is hierin.

Wat ik om me heen zie, is dat of de boodschap wordt gepredikt dat God alleen liefde is (wat natuurlijk waar is dat God liefde is) of proberen onder de wet te plaatsen. Je kunt alleen wandelen zoals God bedoeld heeft door de heilige geest

galaten5vers13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde.

De vrijheid in Jezus christus,

vers16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees.

Dan de vruchten van de geest

vers22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid