Olorin 155 Geplaatst 13 september 2010 Rapport Share Geplaatst 13 september 2010 Quote: Op maandag 13 september 2010 23:01:35 schreef Bonaventura het volgende: Het Leger des Heils is niet christelijk volgens het Credo omdat ze ze het Doopsel niet praktiseren en erkennen. Volgens hun site praktiseren ze het niet, maar erkennen ze het wel. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 13 september 2010 Rapport Share Geplaatst 13 september 2010 Quote: Op maandag 13 september 2010 23:01:35 schreef Bonaventura het volgende: Het Leger des Heils is niet christelijk volgens het Credo omdat ze ze het Doopsel niet praktiseren en erkennen. Volgens bovenstaande erkennen ze het wel. Maar praktiseren doen ze het inderdaad niet. Ik vraag mij af of het Leger des Heils - aangezien zij zichzelfn iet als kerkgemeente zien - leden wel aanmoedigt om parallel lid te zijn van iets wat zij wél als kerkgemeente zien, en zich daar (indien nog niet gebeurd) te laten dopen? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 14 september 2010 Rapport Share Geplaatst 14 september 2010 Ik heb zelf het idee dat dat niet echt gebeurt. Ze kennen namelijk wel een eigen initiatieritueel om je bij hen aan te sluiten. Dat komt op mij dan niet echt over dat het Leger een "slechts" toegang tot andere kerken of kerkgemeenschappen zou zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 14 september 2010 Rapport Share Geplaatst 14 september 2010 OK, alsnog geen aanrader voor iemand die zich wil oriënteren op het christendom, dus. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 14 september 2010 Rapport Share Geplaatst 14 september 2010 Zoals WEG2 zegt is het wel raadzaam om ontopic te blijven, anders ziet de TS straks door de bomen het bos niet meer (of de kerk, in dit geval). Link naar bericht Deel via andere websites
willie72 0 Geplaatst 14 september 2010 Rapport Share Geplaatst 14 september 2010 Je hebt ook nog de kerk van de Nazarener in Zaandam. Weet van kennis dat ze daar heel gastvrij is ontvangen. Succes met je zoektocht en heel fijn dat je op zoek bent naar God. Gr. Willie Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten