Spring naar bijdragen

Islam en wederkerigheid (wilders)


Aanbevolen berichten

link

Artikel uit ND:

Wilders zei hier dat hij niks heeft met het feit dat Moslims weinig tollerantie hebben jegens andere overtuigingen.

Op de een of andere manier klonk dat helemaal niet zo heel gek in de oren.

Maar voordat ik misschien met een verklaring kom ben ik benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ik zie namelijk wel wat terug daarvan, in heel veel Moslimlanden zijn andere religies uit den bozen.

Wat ben ik blij dat wij hier in Nederland leven.

Nu juich ik het niet toe wat Wilders doet hoor daar als persoon die gebruikt maakt van zijn politieke status dit rond te scanderen

Benieuwd naar jullie visie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het volledig eens met Wilders en nabestaanden van de slachtoffers van 9-11 dat er geen moskee gebouwd mag worden op ground zero.

Wij moeten altijd maar rekening houden met de gevoelens van moslims en waag het dan niet om maar wat verkeerds te zeggen over Mohammed, of een prentje te plaatsen in een krant.

Maar met de gevoelens van anderen wordt totaal geen rekening gehouden anders zou die imam meteen toezeggen om de moskee te verplaatsen om niemand te kwetsen, maar waarschijnlijk beschikt die beste man amper over empatische vermogens. Nee wat dat betreft is het vaak maar eenrichting verkeer. Uiteraard is wat die dominee wilde met zijn koranverbranding ook niet fraai, maar het bouwen van een moskee wat indruist tegen de gevoelens van een hoop amerikanen vindt ik persoonlijk even afschuwelijk. Maar uit angst vind men die koranverbranding vaak erger dan het bouwen van een moskee op ground zero. Als Obama zo vaderlandslievend was had ik hij behalve het veroordelen van een koranverbranding ook het bouwen van een moskee op ground zero moeten veroordelen, maar helaas dat doet(letterlijk: durft!!) hij niet. Bang voor de reacties uit de moslimwereld. En om die reden is het moslims allemaal maar toegestaan, en trekt men van de wensen van het Amerikaanse volk zich niks aan.

Groot gelijk op dit punt die Geert Wilders, kon me goed vinden in zijn speech. Iemand als Wilders die zou door de christenen juist als bondgenoot gezien moeten worden, en niet als vijand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja om hem als bondgenoot te zien vind ik wat ver gaan, hij is bezig met kwaadspreken en dat is niet iets wat de Bijbel aanmoedigt.

Je hebt wel een punt met de bouw van de moskee, er heerst een zekere angst. Daarnaast is het best respectloos naar de Amerikanen en misschien ook wel naar andere delen van de wereld.

Er is daar iets verschrikkelijks gebeurd in de naam van Islam en dan komt de iman nog op het idee om er een moskee in de buurt te zetten. Vind het maar vaag

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ja om hem als bondgenoot te zien vind ik wat ver gaan, hij is bezig met kwaadspreken en dat is niet iets wat de Bijbel aanmoedigt.

als spreken over het kwaad kwaadspreken is heb je gelijk, bedoel je dat hij onwaarheden vertelt, weet je werkelijk waar niet waar je over praat....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

maar je bent het niet met hem eens, hij is een kwaadspreker, en je moet hem niet als bondgenoot hebben?

Ik denk dat hij met zijn voorkomen nog meer haat zaait op deze manier.

Dus nee ik bestrijd het liever met de liefde van Jezus Christus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat hij met zijn voorkomen nog meer haat zaait op deze manier.

Dus nee ik bestrijd het liever met de liefde van Jezus Christus...

Ja, want daar zullen extremistische moslims wel goed op reageren? Ik herinner me van heel lang geleden een overstroming in Pakistan waar christelijke hulpverleners over de kling werden gejaagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal niet op Wilders stemmen vanwege andere redenen, maar ik begin steeds meer zijn aversie te begrijpen tegen de islam zoals die in het Midden-Oosten en ook steeds meer in het westen wordt beleden. De vraag is dan inderdaad of de zogenoemde "gematigde islam" wel zo mainstream is als velen beweren en de islam als geheel niet simpelweg radicaal ingaat tegen zowel westerse als christelijke principes.

Het lijkt wel steeds duidelijker te worden dat de islam binnen Nederland meer voorrang en meer omzichtigheid ontvangt dan andere godsdiensten. Nog erger: er zijn zelfs christelijke kerken of dominees die korans uitdelen, of die meedoen aan de ramadan en het suikerfeest. En ik heb zelfs ook een foto van een katholieke parochie gezien die minaretjes rondom haar kerststal had geplaatst.

Ik kan dan oprecht niet begrijpen dat er ook deelnemers hier zijn, die het christelijk geloof heel bewust belijden, maar zulke acties gewoon goedkeuren. Het gevaar ligt dan misschien niet eens in de radicaliteit van de islam, maar misschien wel meer in de valse bescheidenheid van christenen, die lijken te menen dat uitsluitend en alléén het Evangelie verkondigen niet meer voldoende is en dat de islam vergelijkbaar is met het christendom of zelfs het jodendom. Mijns inziens zijn dat zeer onterechte aannames.

Laat ik ten slotte dan wel zeggen dat het goed is om de taal van moslims te spreken als je hen de écht Goede Boodschap wilt verkondigen. Zo heeft de Kerk altijd gehandeld als het ook om heidense godsdiensten ging. Maar hun taal spreken, in woord of in rite, betekent wel eens en voor al Christus verkondigen en als doel hebben dat moslims zich bekeren tot de enige levende Heer, lijkt mij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal niet op Wilders stemmen vanwege andere redenen, maar ik begin steeds meer zijn aversie te begrijpen tegen de islam zoals die in het Midden-Oosten en ook steeds meer in het westen wordt beleden. De vraag is dan inderdaad of de zogenoemde "gematigde islam" wel zo mainstream is als velen beweren en de islam als geheel niet simpelweg radicaal ingaat tegen zowel westerse als christelijke principes.

Het lijkt wel steeds duidelijker te worden dat de islam binnen Nederland meer voorrang en meer omzichtigheid ontvangt dan andere godsdiensten. Nog erger: er zijn zelfs christelijke kerken of dominees die korans uitdelen, of die meedoen aan de ramadan en het suikerfeest. En ik heb zelfs ook een foto van een katholieke parochie gezien die minaretjes rondom haar kerststal had geplaatst.

Ik kan dan oprecht niet begrijpen dat er ook deelnemers hier zijn, die het christelijk geloof heel bewust belijden, maar zulke acties gewoon goedkeuren. Het gevaar ligt dan misschien niet eens in de radicaliteit van de islam, maar misschien wel meer in de valse bescheidenheid van christenen, die lijken te menen dat uitsluitend en alléén het Evangelie verkondigen niet meer voldoende is en dat de islam vergelijkbaar is met het christendom of zelfs het jodendom. Mijns inziens zijn dat zeer onterechte aannames.

Laat ik ten slotte dan wel zeggen dat het goed is om de taal van moslims te spreken als je hen de écht Goede Boodschap wilt verkondigen. Zo heeft de Kerk altijd gehandeld als het ook om heidense godsdiensten ging. Maar hun taal spreken, in woord of in rite, betekent wel eens en voor al Christus verkondigen en als doel hebben dat moslims zich bekeren tot de enige levende Heer, lijkt mij zo.

Ik kan mij persoonlijk goed vinden in jou stukje. Hij heeft best goede punten aangekaard.

Alleen dat is ook voor mij geen reden om op hem te stemmen. Simpelweg omdat ik van mijzelf totaal niet rechts ben. En ik het liever op een andere manier aanpak. Maar goed wat heb ik nou voor invloed op de wereld.

Waar ik wel van schrok, zag gisteren een documentaire dat hij in zijn eentje bestuur is en dat hij ontzettend veel sponsors heeft etc. Gaat nergens over eigenlijk. Bovendien lijkt het wel of hij nog steeds kookt vanwege het feit dat hij zijn zin niet kreeg in de VVD.....

Het lijkt wel of er een commercieele gedachte zit aan zijn doen en laten.

Bovendien ben ik het met je eens dat de Islam toch echt een andere waarheid kent dan Joodse en Christelijke geloof. Misschien zelfs wel een wat vervormde versie van de Tora.

Maar ja dit is en blijft een lastige kwestie, als je de kans krijgt om met een moslim te praten. Lijkt het mij in ieder geval toch belangrijk hem te laten weten dat je er anders over denkt op een manier die hij of zij wel moet respecteren.

Christendom bezit toch meer tolerantie jegens andere godsdiensten dan andersom

Link naar bericht
Deel via andere websites

MetalcoreTony, christenen mogen nooit tolereren dat een godsdienst of een groep christenen binnen de Kerk op onwaardige tot zeer kwalijke wijze omgaat met mensen. Tolerantie betekent niet dat je alles maar kritiekloos aanvaardt en zelfs "een beetje mee gaat doen" met andere godsdiensten, maar enkel dat je een godsdienst naast je duldt en de gelovigen ervan niet over de kling hoeft te jagen.

Het betekent dat je iemand geheel ongelijk moet geven als blijkt dat diegene geheel ongelijk heeft en dat je kwalijkheden bestrijdt, zowel binnen de Kerk als binnen andere godsdiensten. Het betekent dat je het Evangelie luid en duidelijk blijft verkondigen waar het verkondigt moet worden en je sterk verzet tegen godsdiensten waarvan de basis diep vijandig tegen de Kerk of zelfs tegen de menselijke waardigheid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal niet op Wilders stemmen vanwege andere redenen, maar ik begin steeds meer zijn aversie te begrijpen tegen de islam zoals die in het Midden-Oosten en ook steeds meer in het westen wordt beleden. De vraag is dan inderdaad of de zogenoemde "gematigde islam" wel zo mainstream is als velen beweren en de islam als geheel niet simpelweg radicaal ingaat tegen zowel westerse als christelijke principes.

De gematigde islam bestaat wel, maar is gematigd t.o.v. de orthodoxe islam en niet gematigd naar Westerse maatstaven. Voor mij betekent dat in de praktijk bijvoorbeeld niet de doodstraf maar een (levens)lange gevangenisstraf. De islam als geheel is niet compatibel met de Westerse (waaronder ook de Christelijke) normen en waarden. Het is ook hoog tijd dat we als Westerse samenlevingen een lijn gaan trekken.

De islam dreigt inderdaad een speciale bevoorrechte positie te krijgen en dat is nergens voor nodig. We zijn moslims niets verschuldigd en de islam heeft ons ook helemaal niets te bieden. Het is hoog tijd om als Westen een lijn te trekken en als moslims daar niet mee kunnen leven is dat hun probleem. Het is niet verplicht om hier te wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De gematigde islam bestaat wel, maar is gematigd t.o.v. de orthodoxe islam en niet gematigd naar Westerse maatstaven. Voor mij betekent dat in de praktijk bijvoorbeeld niet de doodstraf maar een (levens)lange gevangenisstraf. De islam als geheel is niet compatibel met de Westerse (waaronder ook de Christelijke) normen en waarden. Het is ook hoog tijd dat we als Westerse samenlevingen een lijn gaan trekken.

De islam dreigt inderdaad een speciale bevoorrechte positie te krijgen en dat is nergens voor nodig. We zijn moslims niets verschuldigd en de islam heeft ons ook helemaal niets te bieden. Het is hoog tijd om als Westen een lijn te trekken en als moslims daar niet mee kunnen leven is dat hun probleem. Het is niet verplicht om hier te wonen.

Met geeft het inderdaad een hoop namen politieke islam/gematigde islam etc..

Helaas moet ik je gelijk geven dat de landen waar de islam is geworteld en de dominante goddienst is maar weinig vrijheid kennen ten aanzien van andersgelovigen of nietgelovigen.

Het is fijn dat je hier in Nederland een gematigde moslim kan zijn. Maar het feit dat de landen waarin de islam zijn oorsprong heeft vaak helemaal niet gematigd zijn zegt mij toch wel iets over de essentie van de islam.

Klaarblijkelijk heeft de islam enorm veel problemen met vrijheid en democratie. Behalve dan dat men die democratie in het westen wel gebruikt voor de bouw van nog meer moskeeën want dan is men er als de kippen bij, daar is New York nog het topje van de ijsberg van.

Nee wat dat betreft ben ik zeer somber over wat de islam de wereld brengt.

Is de islam een tolerante godsdienst? Nee ik weet zeker van niet. Het feit dat je je geloof niet mag verlaten voor een ander geloof geeft al aan hoe dwingend de islam is.

Op de dag dat er ooit in Mekka een kerk gebouwd mag worden net zoals moslims moskeeën in Europa mogen bouwen, dan pas zal ik de islam een tolerante godsdienst noemen. Maar momenteel kan ik echt nog niet spreken van een tolerante godsdienst want dat is de islam simpelweg niet. Ik kan wel om de goede vrede te bewaren zeggen dat het wel zo is, maar de praktijk laat simpelweg wat anders zien en ik zou dus liegen als ik anders zou beweren

Wat dat betreft deel ik je zorgen MarinusCopy. Dat we gematigde moslims hebben in Nederland die ik overigens graag zie en met wie ik graag praat, wil niet zeggen dat de islam in essentie een tolerante godsdienst is,want dat is de islam helaas niet. Uiteraard kun je de gematigde moslims daar de schuld niet van geven maar dat laat onverlet dat mijn ideeën over het werkelijke gedachtegoed van de islam ongewijzigd blijft. Als ik het bij het verkeerde eind zou hebben zou dit dus betekenen dat landen als Saoedi Arabië deze tolerantie al laten blijken door het toestaan van de bouw van kerken of tempels van boeddisten etc... Maar dat gebeurd niet!!!, wel raar als moslims dan beweren dat Mohammed tolerantie leerde aan zijn volgelingen, daar zie je namelijk weinig van terug. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid