Spring naar bijdragen

Profiel/sectorwerkstuk


Aanbevolen berichten

Quote:

ik voel me nog ouder, ik heb geen idee wat een profielwerkstuk IS

Een profiel werkstuk is een soort eindscriptie voor de middelbare school. Je moet dan één vak uit je pakket kiezen, en daar een onderwerp bij zoeken en daar een uitgebreid werkstuk over maken. Bij ons mag hij maximaal twaalf pagina's zijn, maar voor zover ik weet is er niet een bepaald aantal uren dat ik eraan moet besteden. Sowieso moet ik alles over mijn profielwerkstuk maar lekker zelf uitvinden op dat stomme ROC. Maargoed, dat is offtopicwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maximaal twaalf pagina's? Serieus? Oh man, en ik maar denken dat dat hele profielwerkstuk van jullie een gigantisch werkstuk was. widegrin.gif

(Dat ding over wicca was denk ik wel 50 pagina's terwijl het er minimum 20 moesten zijn, volgens mij heeft de godsdienstleerkracht flink gevloekt dat ze dat allemaal moest nalezen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Een profiel werkstuk is een soort eindscriptie voor de middelbare school. Je moet dan één vak uit je pakket kiezen, en daar een onderwerp bij zoeken en daar een uitgebreid werkstuk over maken. Bij ons mag hij maximaal twaalf pagina's zijn, maar voor zover ik weet is er niet een bepaald aantal uren dat ik eraan
moet
besteden. Sowieso moet ik alles over mijn profielwerkstuk maar lekker zelf uitvinden op dat stomme ROC. Maargoed, dat is offtopic
widegrin.gif

12 maximaal? TWAALF? MAXIMAAL? wow. Mijn opstel voor Nederlands was al 16 pagina's. Tot verdriet van de docent, dat dan weer wel widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Maximaal twaalf pagina's? Serieus? Oh man, en ik maar denken dat dat hele profielwerkstuk van jullie een gigantisch werkstuk was.
widegrin.gif

(Dat ding over wicca was denk ik wel 50 pagina's terwijl het er minimum 20 moesten zijn, volgens mij heeft de godsdienstleerkracht
flink gevloekt
dat ze dat allemaal moest nalezen.)

copper2.gif waar gaat het heen met het belgische godsdienstonderwijs... Eerst Daneels, en nu dit weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maximaal twaalf pagina's ja. En maximaal 4800 woorden. Ik ben best teleurgesteld eigenlijk.. Twaalf pagina's is het gemiddelde van wat ik sowieso al maak voor een werkstuk, dus mijn PWS wordt nu niet echt anders denk ik...

En het hoort ook wel gigantisch te zijn hoor, bij de meeste scholen. Vaak moet je er ook minimaal 60 of 80 uur insteken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

12 maximaal? TWAALF? MAXIMAAL? wow. Mijn opstel voor Nederlands was al 16 pagina's. Tot verdriet van de docent, dat dan weer wel
widegrin.gif

Twaalf lijkt mij inderdaad wat weinig vergeleken met de drukte die er over gemaakt wordt altijd. Overigens ben ik ook nog (net) van voor de profielentijd. Op de havo (ik heb eerst op de mavo gezeten; daar was het alleen stampen voor zover ik me herinner, nooit toepassing) moest ik voor maatschappijleer een "scriptie" schrijven. Onze omhooggevallen docent noemde zijn lessen ook "colleges"; triest figuur was dat. Mijn scriptie ging over extreem-rechts in Nederland. Ik had een theoretisch deel waarin ik een soort statistisch overzicht gaf van partijen, hun verkiezingsuitslagen en leuke weetjes over het opleidingsniveau en het percentage bijstandsuitkeringen van het electoraat vooral. Daarnaast had ik een actief ex-lid van CP'86 geïnterviewd en dat mooi uitgewerkt. De docent geloofde niet dat het interview echt was, terwijl ik helemaal met de trein van Gorinchem naar Beverwijk was geweest. Toen heb ik hem het telefoonnummer maar gegeven, met een hooghartige blik in mijn ogen. Nooit meer iets van gehoord natuurlijk, hij durfde vast niet te bellen vermoed ik. Nee, meneer Maas en ik waren echt geen vriendjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat haatte ik echt zo he, leerkrachten die niet geloven dat je een werkstuk echt geschreven hebt! Dat is nog irritanter dan wanneer ze klakkeloos geloven dat je het wel geschreven hebt wanneer het zo doorzichtig is dat het niet het geval is.

Maar twaalf pagina's klinkt wel serieus weinig, wat voor onderwerpen moet je dan eigenlijk bespreken dat je zoveel uren werk zou moeten stoppen in zo'n aantal pagina's?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik denk dat ik dan toch echt kies voor mijn lerares Engels die uit Roemenië kwam en erg gebrekkig Nederlands sprak. Die stuurde soms in razernij iemand de klas uit met de woorden:

"Bah ik gooi jou weg!" [insert oostblok-accent]

Geweldig mens was dat. Helaas hoefde ik daar geen werkstukken voor te maken, ik had het met liefde gedaan.


Samengevoegd:

Quote:

Dat haatte ik echt zo he, leerkrachten die niet geloven dat je een werkstuk echt geschreven hebt! Dat is nog irritanter dan wanneer ze klakkeloos geloven dat je het wel geschreven hebt wanneer het zo doorzichtig is dat het niet het geval is.

Het was meer dat hij me beschuldigde van heel veel fantasie c.q. liegen, niet zozeer dat ik het niet zelf geschreven had. Ik had er uiteindelijk wel een goed cijfer voor meen ik me te herinneren, maar die argwaan van hem vind ik nog steeds een soort belediging, omdat ik het erg serieus had uitgewerkt allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was ik ook wel. Ik heb ter plekke (na het uitdelen van de nagekeken werkstukken maakte hij die opmerking: "Ja maar dat van dat interview geloof ik eerlijk gezegd niet zo..") met een heel beledigd smoelwerk dat telefoonnummer van mijn interviewee neergekalkt en aan hem gegeven. Ik was echt hels. Mijn klasgenoten hebben daarentegen genoten van de voorstelling, begreep ik in de pauze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

12 pagina's vind ik voor een normaal werkstuk al weinig nosmile.gif

De onze was toch zeker wel 50 pagina's inclusief bijlagen en exclusief masterclass-lesmateriaal.

Wij werden geacht er minimaal 80 uur in te steken en dat met een logboek ook daadwerkelijk te verantwoorden. Ik heb er uiteindelijk 90 in zitten, mijn profielwerkstukgenote ruim 80.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het over convergente evolutie en Intelligent Design of zoiets. En uiteindelijk had ik een V/G geloof ik (beetje flauw, want op mijn diploma kwam gewoon een 'V' te staan). Ik had het liever over iets geschiedenisachtigs gedaan, maar daar had ik het verkeerde profiel voor.

Die van mijn was geloof ik wel groter dan 12 blz. Ik vond dat logboek en die tachtig uur wel een ramp, ik heb er volgens mij lang niet zoveel tijd ingestoken (ik vind het ook niet eerlijk: de ene persoon werkt namelijk veel sneller dan de ander). Gelukkig zei mijn begeleider dat hij daar niet op lette smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat raar dat dat zo verschilt..

Bij ons moest het ook wel echt aardig wat voorstellen. Ik weet niet meer hoeveel woorden en pagina's, maar het was wel veel.

Bovendien hadden wij dan ook nog ongeveer de meest kritische leraar die er was, die meer dan ons over ons onderwerp wist, dus we moesten echt wel ons best doen. Maar dat was wel goed, want normaal stak ik minimale moeite in iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het over de genocide in Rwanda. Onder andere gekeken naar de waarheidsgetrouwheid van de film Hotel Rwanda. Had er een 8 voor ofzo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe dit jaar nog geen examen, maar we moeten ergens dit jaar al wel beginnen met ons profielwerkstuk. Ik heb tot nu toe twee onderwerpen waar ik wel iets mee zou willen doen, maar hoe en wat zou ik echt nog niet weten. Ik wil graag of iets doen met Iconen of met Franse literatuur. Maar dat zijn dus nogal vage en onuitgewerkte plannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid