Dagmar 0 Geplaatst 10 november 2010 Rapport Share Geplaatst 10 november 2010 Over fietsen met draagdoek: Ja dat wordt door sommige instanties afgeraden. Er is 1 geval bekend waarvan de combi fietsen+draagdoek tot een dodelijk ongeluk leidde. Nou weet ik de cijfers van ongelukken met kinderen in fietszitjes en autostoeltjes niet precies, maar ook daar gebeuren dodelijke ongelukken mee. Ook ben ik nog nooit een duidelijke onderbouwing waaróm het dan gevaarlijk zou zijn tegengekomen. Ik vind in de bus met kinderwagen echt een stuk enger, met 30 de bocht door moet je dat ding al echt stevig vasthouden of hij valt. En zoveel draagmama's ken ik niet maar het overgrote deel fiets ook zonder problemen. Oja en thanks voor de antwoorden Voorlopig zit het nog lang niet in het budget of plan hoor, maar vast handig om te weten Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 10 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2010 Quote: Op woensdag 10 november 2010 22:37:44 schreef Dagmar het volgende: Over fietsen met draagdoek: Ja dat wordt door sommige instanties afgeraden. Er is 1 geval bekend waarvan de combi fietsen+draagdoek tot een dodelijk ongeluk leidde. Nou weet ik de cijfers van ongelukken met kinderen in fietszitjes en autostoeltjes niet precies, maar ook daar gebeuren dodelijke ongelukken mee. Ook ben ik nog nooit een duidelijke onderbouwing waaróm het dan gevaarlijk zou zijn tegengekomen. Dat, dus (trouwens idem dito over kinderen bij je in bed laten slapen, maar da's weer een andere discussie ) Samengevoegd: Quote: Op woensdag 10 november 2010 22:37:44 schreef Dagmar het volgende: En zoveel draagmama's ken ik niet maar het overgrote deel fiets ook zonder problemen. Mocht ik ooit mama worden (D.V.) en ik loop geen hernia op tijdens de bevalling (ook D.V. ), dan word ik ook fietsend draagdoekmama* * Bij draagmama denk ik toch ergens anders aan Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 10 november 2010 Rapport Share Geplaatst 10 november 2010 Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 10 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 2010 Quote: Op woensdag 10 november 2010 22:37:44 schreef Dagmar het volgende: Oja en thanks voor de antwoorden Voorlopig zit het nog lang niet in het budget of plan hoor, maar vast handig om te weten U is welkom En die dingen zijn ook tweedehands te koop, scheelt een stuk. Wel moet je dan extra letten op de kwaliteit van de accu; dat die niet 'op' is (lange proefrit maken is het devies). Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 10 november 2010 Rapport Share Geplaatst 10 november 2010 Het mooie, wateengedoe2, is dan ook nog dat elektrische bakfietsen al daadwerkelijk bestaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 november 2010 Rapport Share Geplaatst 11 november 2010 Over fietsen met draagdoek: je hebt tegenwoordig toch ook zo'n soort schildpaddenschild waar je je kind in kunt stoppen? Dat zou voor de draagdoekfiets-sceptici nog een oplossing kunnen zijn. (Zit ik hier nu echt serieus na te denken over veilig fietsen met kinderen?) Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 11 november 2010 Rapport Share Geplaatst 11 november 2010 Dat was bij 'het beste idee van Nederland', dus ik denk niet dat het al bestaat Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 11 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 november 2010 Quote: Op woensdag 10 november 2010 22:48:18 schreef RobertF het volgende: Het mooie, wateengedoe2, is dan ook nog dat elektrische bakfietsen al daadwerkelijk bestaan. Samengevoegd: Quote: Op donderdag 11 november 2010 08:40:53 schreef Hongerige Wolf het volgende: Over fietsen met draagdoek: je hebt tegenwoordig toch ook zo'n soort schildpaddenschild waar je je kind in kunt stoppen? Dat zou voor de draagdoekfiets-sceptici nog een oplossing kunnen zijn. Voor hen misschien, maar voor mij i.i.g. niet (tenzij het verplicht wordt). Ik vind het al butt dat een wat ouder kind gelijk met stoel en al helemaal ingesnoerd in de auto moet zitten, als je een km door een 30 km-zone naar de crèche moet rijden. Op de snelweg, OK. Maar binnen de bebouwde kom is het al heel wat minder onveilig met kinderen 'los' in de auto. Quote: (Zit ik hier nu echt serieus na te denken over veilig fietsen met kinderen?) Blijkbaar! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 november 2010 Rapport Share Geplaatst 11 november 2010 Houd op! Ik word hier hartstikke broeds van. Ik probeer ook al een tijdje uit te vogelen of ik eigenlijk recht op vaderschapsverlof heb. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 11 november 2010 Rapport Share Geplaatst 11 november 2010 Je doet het toch echt zelf schat Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 12 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2010 Quote: Op donderdag 11 november 2010 21:14:07 schreef Hongerige Wolf het volgende: Houd op! Ik word hier hartstikke broeds van. ook al een tijdje uit te vogelen of ik eigenlijk recht op vaderschapsverlof heb. (is toch maar 2 dagen, dus probeer liever gewoon mede-zwangerschapsverlof van 3 maanden te krijgen ) Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 2 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2010 Nog steeds veel plezier van de fiets; al is het natuurlijk wel erg flutweer om te fietsen nu. Ik heb 'm voor z'n eerste servicebeurt weggebracht en er komen ook winterbanden (met spikes) op. Anders hoeft het nu maar één keer dooien en daarna snel weer te gaan vriezen, en ik kom niet meer vooruit Vandaag (alleen sneeuw) ging het nog wel; op de rechte stukken fietste ik nog gewoon 20 à 25 km/u (tot verbazing van div. scholieren ) Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 30 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2012 Schopje omhoog! Ik zoek ook een elektrische fiets, maar wel met wat eisen: hij moet een trapkrachtsensor hebben (géén rotatiesensor), een gesloten kettingkast, het liefst een accu die wat langer meegaat dan maximaal 40 km/h en, omdat ik nou niet echt om de leukste reden zo'n fiets wil, eentje waaraan je niet direct merkt dat het een ouwelullenfiets is. Fietstassen over de accu in de bagagedrager is natuurlijk prima. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten