Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bedankt voor alle racties,

het is niet zo dat ik echt een hopeloos geval ben.

ik heb een moeilijke jeugd gehad met veel tegenstand van christenen.

Waardoor mijn leven is veranderd.

Ik kan mij redden wanneer ik me niet begeef onder jongeren.

Wanneer ik werk, naar de kerk ga en familie opzoek is alles prima

Ik ben iemand die moeite heeft met mensen die simpel over het leven denken en vaak rond vladeren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als de dokter je wilde laten opnemen, is er wel degelijk meer aan de hand.

Daar ben ik ook van overtuigd. Daar wil ik nog aan toevoegen dat het natuurlijk niet zo is dat wanneer je je bekeert je leven ineens een paradijs wordt en dat al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je moet het nog steeds zelf doen. Met hulp, maar wel zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedoelt Tantastic niet dat Carmen
misschien
zich onbewust zo opstelt tegenover andere mensen ('ze mogen mij niet' et cetera) dat ze mensen op die manier van zich af stoot?

Of sla ik nu compleet de plank mis?

Daar dacht ik eigenlijk ook aan. Maar goed, ik vind het hele verhaal in alle eerlijkheid een beetje aan de vage kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor alle racties,

het is niet zo dat ik echt een hopeloos geval ben.

Niemand hier die dat denkt smile.gif Tenminste, ik lees dat absoluut niet in de reacties.

Correct me if I'm wrong, maar ... denk jij dat je een hopeloos geval moet zijn, een 'fruitcake', wil je überhaupt in aanmerking komen voor psychologische hulp? Dat naar een psycholoog gaan, eigenlijk zowat gelijk staat aan 'in het gekkenhuis zitten' (langdurige, gedwongen opname met zware medicatie, voor mensen die echt een gevaar opleveren voor zichzelf en/of anderen)? Als dat zo is: probeer dat uit je hoofd te zetten. Het verschil is zo groot als tussen een wondje laten hechten en een openhartoperatie ondergaan, bij wijze van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Carmen

Ik vind je ook absoluut geen hopeloos geval. Sterker nog, ik vind dat je je goed staande houdt, als ik het zo lees. Maar zoals Wateengedoe2 al zegt, ik hoop dat je beseft dat je geen hopeloos geval hoeft te zijn om professionele hulp te zoeken. Heel veel mensen krijgen psychische hulp. Die mensen zijn niet per definitie zwakker dan anderen, en hebben ook niet per definitie een slechter geloof. Alleen hebben ze misschien veel meegemaakt, waardoor het fijn is om ondersteuning van een dokter te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben iemand die moeite heeft met mensen die simpel over het leven denken en vaak rond vladeren

Dat herken ik bij mezelf ook wel, en soms ben ik daar best wel jaloers op. Aan de andere kant, we kunnen niet allemaal het zelfde zijn, dan zou de wereld zo saai wezenknipoog_dicht.gif Je(ik overigens ook) hebt een andere manier van kijken naar het leven als de mensen om je heen, maar das toch niet erg? Ik krijg vaak te horen dat ik erg zwaarmoedig ben, waarschijnlijk omdat ik best veel over het leven nadenk. Ik heb het hier ook weleens over gehad met mijn voorganger, en die geeft simpelweg aan dat ik wat lichter over dingen moet denken, dat scheelt een heel stuk. Je geeft zelf een paar posts terug aan dat je een moeilijke jeugd hebt gehad. Die van mij was ook geen pretje, maar dat is nu geweest, daar komt geen verandering meer in. Ik heb mezelf wat dat betreft geleerd me niet meer daarme bezig te houden. Dat scheelt een heel stuk zwaarmoedigheid! Misschien een tip voor jouknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je geeft zelf een paar posts terug aan dat je een moeilijke jeugd hebt gehad. Die van mij was ook geen pretje, maar dat is nu geweest, daar komt geen verandering meer in. Ik heb mezelf wat dat betreft geleerd me niet meer daarme bezig te houden. Dat scheelt een heel stuk zwaarmoedigheid! Misschien een tip voor jou
knipoog_dicht.gif

Hier zou ik toch willen waarschuwen, dat dat niet altijd en voor iedereen zo geldt. Vaak zie je dat als iemand een moeilijke jeugd heeft gehad en als diegene ook in het huidige leven problemen heeft, het beter is om - onder professionele begeleiding - die jeugdervaringen wél onder ogen te leren zien en ze zover als mogelijk te verwerken. Op een gegeven moment kom je dan vaak in een situatie waarop je zegt: ik heb alles gedaan wat ik eraan kon doen, mijn levenssituatie nu is erdoor verbeterd en ik hoef niet meer zonodig te graven in het verleden. Dat is goed. Maar al vanaf het begin alles maar 'vergeten' kan juist averechts werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee Carmen,

Wat vervelend wat er allemaal gebeurd is! En het ziet er naar uit dat er helemaal geen aanleiding voor was.

Zelf heb ik een vervelende basisschooltijd gehad, waarin ik altijd buitengesloten werd en niet werd geaccepteerd dus ik begrijp je helemaal. Maar ook geloof ik dat alles wat er in je leven gebeurt voor een reden is. Dat het je sterker maakt. Wanneer er tegenwoordig mensen me niet accepteren kan ik er veel beter mee omgaan omdat ik mezelf wel accepteer en dat ik weet dat er Iemand is die me zo gewild heeft en ook zo van me houd. Het zal nooit bestaan dat iedereen je aardig zal vinden, maar er zullen genoeg mensen zijn die wel om je geven. Kijk maar hoeveel mensen reageren! widegrin.gif

En als Jezus je vriend is, wat wil je dan nog meer?

Sterkte!

Je kunt me altijd berichtjes sturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid