Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Voordat ik bekeerd werd vonden veel mensen mij niet echt leuk.

Bijna niemand wou met mij omgaan.

Nu ik bekeerd ben dacht ik dat het anders werd.

Dat ze me in de kerk wel leuk/aardig vonden.

Nu heb ik gehoord dat de mensen in de kerk mij niet

mogen. Ze vinden mij niet aardig.

Als ik naar ga is dit ookwel zo.

Er is maar 1 meisje die tegen mij praat in de kerk.

En dit ook leuk vind.

Nu ook naar mijn bekering word ik regelmatig bedreigt door jongens en ben ik opzich nog steeds allenig.

Waarom is dit zo?

Waarom geeft God mij geen vrienden? En zorgt hij er niet voor dat ik veilig ben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God wil zeker wel dat je veilig bent. Zie psalm 91. Zie ook hier welke de kenmerken van God zijn. In de Bijbel staan ook verhalen van gelovigen die tegenstand hadden van andere mensen, maar God zorgde voor een uitkomst. Geloof dat God je die uitkomst geeft en vraag Hem om een uitkomst en vertrouw dat Hij dat zal doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed, op zich herken ik je verhaal in grote lijnen, ik ws ook vaak de persoon met wie niemand wilde omgaan. Mensen snapten mij niet en ik snapte hen niet, en om eerlijk te zijn was (en ben ik soms nog steeds) enorm zelf-gericht.

De kerk is een plek waarin gelovigen samenkomen, maar ook gelovigen zijn gewoon mensen, net zoals ongelovigen. Als ik naar de kerk ga, vind ik ook niet iedereen even leuk, en ga ik ook niet met iedereen om.

Pas het afgelopen jaar heb ik een beetje geleerd om zelf een beetje normaal sociaal te kunnen functioneren buiten mijn internet-contacten om. Bij mij heeft het geholpen dat ik op een totaal andere plek terecht kwam (letterlijk an de andere knt van het land) waar ik weinig mensen kende. Nieuwe mensen leren kennen deed ik wel snel, mijn vriend heeft een uitgebreide kennissenkring, en ik heb eigenlijk heel simpel gezegd, gewoon in stapjes vrienden gemaakt.

1. kennismaken

2. horen wat elkaar bezighoudt, en belangrijker, doorvragen over dingen die ze zeggen en waar je ook wat feeling mee hebt. Vertel ook over jezelf.

3. stap 1 en 2 herhalen met andere mensen

4. bepalen met wie je om kan gaan in een groep (en dat duurde bij mij ongeveer een haalf jar omdat ik gigantisch bang was dat mensen me niet zouden mogen).

5. Zoveel mogelijk deelnemen aan sociale activiteiten die mensen organiseren. Gaat er bijvoorbeeld iemand de kroeg in en zoekt diegene gezelschap? Wees daarbij!

6. Organiseer zelf ook wat, een barbecue, filmavondje, die dingen, nodig iedereen uit.

7. Wees betrokken bij anderen. Twitter is een fantastisch middel, probeer een beetje te weten wat mensen bezighoudt. Als iemand moet afrijden, sms dan na afloop hoe het is gegaan, zulke dingen.

8. Wees geen overkill in punt 7, dat is stalken.

Vrienden maken is iets wt je vooral zelf kan doen.

Dat je bedreigd wordt is een heel ander verhaal. Waarom wordt je bedreigd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor je reactie

Ik ben zelf wel aardig sociaal.Praat met veel mensen op mijn werk. (ben VIG'er in de zorg)

dat ik niet sociaal ben is niet het punt.Het is meer dat mensen mij raar vinden ect.

Waarom ik bedreigd word weet ik niet.

klinkt raar, maar is voor mij wel zo.

Zoals laatst praate ik met een jongen die ik kende van vroeger op school.

Een maat van hem heeft mij toen bedreigd en mishandeld.

Ik mocht niet met hem praten.ik snap niet waarom mensen zo doen.Ik doe niemand iets kwaads aan. Ik ben meer een rustig, netjes en aardig persoon.

Heb alles onder controle, zekerheid voor de toekomst ect.

Ik drink niet, rook niet en gebruik geen drugs.

Daarnaast ga ik niet uit ect.

ik zie mij meer als een zachtaardig type.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een heel bizar verhaal.

Je wordt gewoon in elkaar geslagen omdat je met iemand praat?

Heb je een goede vriendin waarmee je kan praten?

Of met je ouders?

Zijn er dingen met je uiterlijk die agressie kunnen opwekken?

Bijv opruiende tatoeages of iets in die geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

God wil niets liever dan dat je veilig bent, en gelukkig bent. Zijn in de bijbel genoeg sporen van te vinden. God kan je geen vrienden geven, God kan mensen op je pad brengen maar het is aan jou wat jij met die mensen doet. Het is aan jou hoe je met mensen omgaat.

Waarom wordt je bedreigd dan? Waarmee dreigen ze en wat doe je verkeerd?

Is er iets aan jou wat die agressie kan opwekken? Iets dat jou anders maakt dan anderen en wat anderen dus bedreigend vinden(t-shirts, tatoeages, ect)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heftig allemaal zeg!

Vrienden maken is en blijft lastig als het niet vanzelf gaat.

Weet je ook waarom ze je raar vinden? Is de rest heel ruig? Of ben je een heel gesloten type? Of juist niet?

Dat veranderen gaat niet van de een op het andere moment, soms wel, maar meestal niet.

Weet je ook waarom je niet met die jongen 'mag' praten? Heeft het misschien iets te maken met je reputatie van vroeger?

Het kan ook zijn dat het een stuk geestelijke strijd is. Je vertelde laatst in een ander topic dat je beelden zag van iemand. Het kan zijn dat je een bijzondere gaven hebt die God heel goed kan gebruiken en gevaarlijk is voor de duivel. Dan is het natuurlijk logisch dat de duivel iedereen tegen je op probeert te stoken.

Heel veel sterkte! Als we je ergens mee kunnen helpen, dan doen we dat graag! pet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb wel verminkingen op mijn lichaam.Deze bedek ik onder mijn kleding.Zit op de rug, buik en enkel. Dus eigelijk kan niemand dat zien als je door de stad loopt.Verder kleed ik me basic. Qwa uiterlijk kan het niet heel veel zijn, denk ik. ik werk in de zorg, waarin ik een vertrouwens persoon ben. Van Agressief overkomen is dus geen sprake.

Wel ben ik 20 kilo te zwaar en niet moeders mooiste.

Met oudere mensen omgaan heb ik totaal geen problemen.

Mijn dagen bestaan meestal ook uit op visite gaan bij ouderen.

De enkele keren dat ik onder jongeren kom krijg ik veel te maken met vooroordelen ect.

die zijn op de een of andere manier niet happy met mij.

Dat van die jongen vind ik zelf ook vreemd. Als ze het tegen mij zouden zeggen zou ik ook vraag tekenen zetten.

Gelukkig had ik 1 vriendin bij me die heeft gezien hoe het ging.

het erste is dat ik vaak in angst leef.

iedere x weer wanneer ik naar de stad zwolle moet check ik de hele omgeving.

mijn oudere kennisen zegen tegen me dat ik me geen zorgen moet maken.

hun zegen tegen mij "Jij werkt veel, je runt je huishouden, je drinkt,rookt en gebruikt geen drugs, je hangt niet tot 6uur s'ochtends in de kroeg.

je moet trots zijn op wat jij hebt berijkt op jouw leeftijd."

en als ik dat nagaa is het ook wel zo.

waarom ben ik bang voor iemand die geen werk heeft, geen opleiding volgt, minimaal 3 keer per week uitgaat en zich voldoet aan alle zondes die erzijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het een idee om eens met de huisarts te gaan praten? Die is er niet alleen voor lichamelijke problemen, en zo te zien heb je hier een best groot probleem aan - je zit er in ieder geval zelf flink mee. Ook voor dat soort problemen zijn er oplossingen, en dan is het goed om er een onafhankelijk, professioneel persoon eens naar te laten kijken. Succes en sterkte!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Carmen,

Zoals anderen al zeggen: God wil dat je veilig bent, en dat je vrienden hebt. Het is alleen niet zo dat geloof een soort toverformule is, waarmee ineens alles goed gaat. Soms wekken christenen wel eens die indruk: ze vertellen prachtige verhalen over dat ze na hun bekering ineens een fantastisch leven hadden en van hun problemen afkwamen. Maar voor veel mensen werkt dat niet zo, voor mij ook niet. Misschien probeert de duivel wel je teleurstellingen te geven, zodat je ook teleurgesteld raakt in God. Maar God is er voor je, en Hij wil jou helpen, ook al kun je dat niet altijd zien en voelen.

Wat me opvalt is dat je zegt dat je je zo onveilig voelt, en dat je ook onzeker bent (je bent immers bang dat mensen je niet leuk vinden). Het kan zijn dat je dat ook uitstraalt, zonder dat je je daar bewust van bent, waardoor het ook moeilijker is contact te maken met mensen. Het klinkt heel stom (en dat is het ook), maar agressieve mensen pakken vaak juist die mensen die angstig op ze reageren.

Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat het jouw schuld is, hoor. Maar misschien is dat wel een verklaring waarom je het idee hebt dat mensen naar op je reageren.

Ik vind het advies van wateengedoe2 heel goed: ga eens met de huisarts praten. Dat je je steeds zo onveilig voelt is niet goed, en misschien kan de dokter je daarmee verder helpen.

Sterkte ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een aantal x met de dokter gesproken over dit probleem.

Hij wij mij toen laten opnemen.

Dit vond ik wel erg vergaan. Naar mijn mening is dat niet nodig.

Ik kan goed functioneren.

Het enige is dat ik angst heb om over straat te gaan.

dokter is geen optie meer voor me.

Erg Bedankt voor jullie Reactie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de dokter je wilde laten opnemen, is er wel degelijk meer aan de hand. Dat zegt hij niet zomaar! Als je angst hebt om over straat te gaan, en het lijkt erop dat mensen je mijden omdat ze je stelselmatig niet leuk vinden, dan is er ook meer aan de hand. Dat wil echter nog niet zeggen dát je je ook gelijk moet laten opnemen. Maar er zijn ook tussenstappen tussen opname en niets-doen. Een goede optie is beginnen bij de dokter (als je deze niet vertrouwt,een andere) en een doorverwijzing vragen naar bijvoorbeeld de RIAGG. Daar kun je dan een intake doen en bespreken wat in jouw situatie het beste is. Dat kan opname zijn, maar ook ambulante therapie (groeps- of individueel). Als jij gewoon goed functioneert in je dagelijks leven (geen gevaar voor jezelf en anderen), dan heb je alle keuze in wat je wel of niet doet; er wordt je niets opgedrongen. Maar zo verder gaan zonder iets te doen, is dat wel een reële optie voor je? Doe je daar jezelf op termijn niet meer kwaad dan goed mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Carmen,

Ik vraag me af of anderen jou niet mogen of dat jij denkt dat ze jou niet mogen?

Op het moment dat je je ontzettend onzeker voelt over jezelf (je uiterlijk, je persoonlijkheid, etc.) dan ga je dingen zien die er niet zijn. Andere jongeren worden je vijand want ze willen je kapot maken voor je gevoel. Zelfvertrouwen is een key om vrienden te maken of vrienden maken is een boost voor je zelfvertrouwen. Als je je bekeerd veranderd er iets in jezelf, je aanvaard God, maar veranderd niets aan andere mensen. God kan je een enorme lading zelfvertrouwen geven want samen met hem kan je de wereld aan!

Ik moet me ook een beetje aansluiten bij Jipke: vrienden maken moet je gewoon doen! Denk niet bij voorbaat dat een ander jou niet gaat mogen of je lelijk gaat vinden maar zie die persoon als iemand waar je misschien een hele leuke tijd mee kan hebben.

Je zegt dat je niet uit gaat (voor mijn gevoel omdat je het ziet als iets slechts) maar uitgaan kan ook harstikke leuk zijn met een cola in je hand & allerlei mensen om mee te kletsen. In een kroeg zijn mensen bijvoorbeeld erg open voor nieuw contact en zullen ze je sneller aanspreken dan zomaar op straat.

Wat betreft de jongeren in de kerk: het zijn mensen. Jij mag niet iedereen en niet iedereen mag jou maar dat is prima. Soms word iets geblokkeerd door een vooroordeel die je kunt verbreken maar wat iets langer duurt. Ga gewoon naar de jeugdvereniging en naar activiteiten van de kerk of nog beter: organiseer iets voor de jongeren! Zo maak je op een "zakelijke" manier snel contact en is het een stuk minder eng!

Bij de kerk van m'n ouders hebben ze bijvoorbeeld een keer een oudere diner georganiseerd met 20 jongeren die voor de 65+ kookten en serveerde en met ze in gesprek gingen, was ontzettend leuk!

oke, ff terug naar m'n punt. Het is niet zo dat niemand je mag! Ze kennen je alleen niet. Heb vertrouwen in jezelf want God heeft je ontzettend mooi en knap gemaakt (alleen al het ingenieuze van ons lichaam is door God verzonnen) en stap bij de kerk eens zomaar op iemand af die je eigenlijk niet kent!

En over bedreigd worden 't volgende: De persoon die jou bedreigde voelde zich waarschijnlijk bedriegt door jou en wist daar geen andere raad mee dan jou wegduwen. Misschien ziet hij in jou z'n eigen tekort koomingen bijvoorbeeld of is hij bang z'n vriend kwijt te raken.

God gunt jou vrienden maar wat hij je nog veel meer gunt is vertrouwen in jezelf als zijn kind.

xxTan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En over bedreigd worden 't volgende: De persoon die jou bedreigde voelde zich waarschijnlijk bedriegt door jou en wist daar geen andere raad mee dan jou wegduwen. Misschien ziet hij in jou z'n eigen tekort koomingen bijvoorbeeld of is hij bang z'n vriend kwijt te raken.

xxTan

Beste Tan,

Je trekt nogal vreemde conclusies. Waaruit maak jij op dat Carmen alleen geduwd is? Als iemand over mishandeling praat, is dat meer dan alleen een duw. Denk je dat het Carmen zal helpen door de situatie om te draaien? Carmen geeft aan dat ze geen raad weet met de situatie en dat ze mishandeld wordt, vervolgens stel jij dat niet zij degene is die in het nauw wordt gedreven, maar dat zij de ander in het nauw dreef.

Mishandeling is niet niks, daar moet je voorzichtig mee omgaan en niet zomaar de situatie omdraaien en de schuld terug te schuiven naar de persoon de mishandeld wordt.

@ Carmen: Wat een moeilijke situatie! Ik begrijp uit je verhaal dat dit iets is wat al langere tijd speelt. Hoe langer zoiets met je meesleept, hoe moeilijker en pijnlijker het waarschijnlijk wordt.

Helaas kan ik via internet niet veel doen dan luisteren en hier en daar reageren op je verhaal.

Ontzettend vervelend dat je huisarts over opname sprak, dat lijkt me beangstigend. Het geeft denk ik wel aan dat het om een serieus probleem gaat waar hij je uit wilt halen.

Misschien kun je contact opnemen met een psycholoog, die je wellicht verder kan helpen. Je kunt een psycholoog contacten zonder tussenkomst van een huisarts.

Is er in de gemeente iemand van pastoraat bij wie je terecht kunt? Misschien iemand bij wie je je enigsinds op je gemak voelt?

Is die vriendin die bij die mishandeling aanwezig was ook christelijk? Zou zij eventueel met je mee willen gaan naar een gemeente lid? Misschien dat het je sterkt om samen die stap te nemen?

Sterkte met dit probleem en: pray.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een aantal x met de dokter gesproken over dit probleem.

Hij wij mij toen laten opnemen.

Dit vond ik wel erg vergaan. Naar mijn mening is dat niet nodig.

Ik kan goed functioneren.

Het enige is dat ik angst heb om over straat te gaan.

dokter is geen optie meer voor me.

Erg Bedankt voor jullie Reactie!

Ik kan me voorstellen dat je schrikt als hij het over een opname heeft. Heeft hij ook uitgelegd waarom?

Maar uiteindelijk ben jij degene die beslist of je het advies van de dokter volgt of niet. Je hoeft je niet te laten opnemen; je kunt ook aan de dokter vragen of hij je wil verwijzen naar een psycholoog, zodat je regelmatig met iemand over je problemen kan praten, zonder opgenomen te worden. En als je liever niet met deze dokter praat, kun je ook een ander zoeken.

Wat je ook doet, ik zou het hier niet bij laten zitten. Want je zit duidelijk niet lekker in je vel. Wie weet kunnen hulpverleners (zoals een psycholoog) je wel een stuk verder helpen, zodat je een stuk gelukkiger wordt. Ik zou het zo jammer vinden als je die kans niet grijpt, omdat die ene dokter je zo heeft laten schrikken!


Samengevoegd:

@ Tantastic

Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar ik vind je nogal kort door de bocht. Je zegt het zo makkelijk: "God kan je een enorme lading zelfvertrouwen geven", en "vrienden maken moet je gewoon doen", enzovoorts. Maar voor veel mensen werkt dat gewoon niet zo makkelijk.

Als je écht problemen hebt met zelfvertrouwen, dan krijg je niet ineens een scheut zelfvertrouwen als je in God gelooft. Als je écht onzeker bent, dan is vrienden maken niet iets wat je "gewoon doet".

Ik krijg het idee dat je een beetje over de gevoelens van Carmen heenwalst, op deze manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat je ook doet, ik zou het hier niet bij laten zitten. Want je zit duidelijk niet lekker in je vel. Wie weet kunnen hulpverleners (zoals een psycholoog) je wel een stuk verder helpen, zodat je een stuk gelukkiger wordt. Ik zou het zo jammer vinden als je die kans niet grijpt, omdat die ene dokter je zo heeft laten schrikken!

Inderdaad, helemaal mee eens, Skippy!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je trekt nogal vreemde conclusies. Waaruit maak jij op dat Carmen alleen geduwd is? Als iemand over mishandeling praat, is dat meer dan alleen een duw. Denk je dat het Carmen zal helpen door de situatie om te draaien?

wegduwen:

1) Verdrijven 2) Verdringen 3) Verschoffelen 4) Wegdringen 5) Wegdrukken 6) Wegschuiven

Perspectief bied mogelijkheden.

Quote:
Ik krijg het idee dat je een beetje over de gevoelens van Carmen heenwalst, op deze manier.

Zie het zoals je het wil zien. Ik weet deels hoe het voelt en ik weet ook hoe het voelt dat te overwinnen. God kan zelfvertrouwen geven, kan, een optie. Sporten kan ook zelfvertrouwen geven.

Ja, het voelt alsof je handmatig de Berlijnse muur neer moet halen de eerste keer dat je op iemand afstapt om een praatje te maken.

Maargoed: mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zie het zoals je het wil zien. Ik weet deels hoe het voelt en ik weet ook hoe het voelt dat te overwinnen. God
kan
zelfvertrouwen geven, kan, een optie. Sporten
kan
ook zelfvertrouwen geven.

Ja, het voelt alsof je handmatig de Berlijnse muur neer moet halen de eerste keer dat je op iemand afstapt om een praatje te maken.

Wat bij jou fantastisch werkte, hoeft niet bij iedereen te werken. Misschien dat het met jou een stuk beter ging toen je eenmaal op vreemde mensen afstapte. Maar er zijn ook mensen bij wie dat niet zo makkelijk gaat. Misschien dat vrienden maken bij jou een kwestie was van "gewoon doen", maar sommige mensen moeten leren hoe ze vrienden maken, voor ze het "gewoon kunnen doen".

En zo ook met geloof. Inderdaad, je zei dat geloof zelfvertrouwen kan geven. Maar de manier waarop je het zei gaf mij de indruk dat je geloof als middeltje aanreikte waarmee de TO haar leven kon beteren. Zo werkt het voor veel mensen niet.

Mijn punt is: kijk uit dat je niet met mooie clichés komt, want dan loop je het risico dat je over iemands gevoelens heenwalst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wegduwen:

1) Verdrijven
2) Verdringen 3) Verschoffelen
4) Wegdringen
5) Wegdrukken 6) Wegschuiven

Perspectief bied mogelijkheden.

Ik vraag me af wie je met deze woord "spelletjes" iets wilt zeggen, Carmen gebruikt deze woorden niet.

Het gaat er mij om dat credible een plaats wil bieden aan mensen waar ze zich veilig voelen.

Wanneer iemand zijn/ haar hart lucht en aangeeft dat het zo ernstig is dat er mishandeling in het spel is, lijkt het mij niet verstandig om mensen te laten wijzen op het "omdraaien van schuld".

Dat je zelf bepaalde ervaringen hebt kan heel goed zijn, erkenning kan inzicht met zich meebrengen.

Let er wel op wat Carmen zegt, zodat er geen omgekeerd verhaal naar voren komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedoelt Tantastic niet dat Carmen
misschien
zich onbewust zo opstelt tegenover andere mensen ('ze mogen mij niet' et cetera) dat ze mensen op die manier van zich af stoot?Of sla ik nu compleet de plank mis?

Dan nog vind ik het nogal een verschil als iemand aangeeft mishandeld te worden, dat je weggeduwd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alsof je gevoelig moet zijn om geïrriteerd te raken doordat mensen met clichés aan komen als je het moeilijk hebt
verbaasd.gif
.

Je schreef zelf over gevoelens (wat ik relateer aan 'gevoeligheid').

Quote:
Mijn punt is: kijk uit dat je niet met mooie clichés komt, want dan loop je het risico dat je over iemands gevoelens heenwalst.

Als mensen zich irriteren aan cliché's, ligt dat vaak aan henzelf. Er zijn vele cliche's die de oplossing zijn voor problemen. Waarom zou je een cliché niet aannemen als het je uit problemen kan helpen? Ik heb niet de indruk dat de TS zich irriteert aan cliché's.

Een enorm groot cliché is: 'Jezus helpt je'. Mensen die dit cliché aannemen, zullen Zijn hulp ervaren. Mensen dit dit cliché geïrriteerd verwerpen (wat mensen in de Bijbel ook deden), zullen Zijn hulp (nog) niet ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid