Spring naar bijdragen

En de zee verandert in rood


Aanbevolen berichten

Dat wat in Mexico gebeurd is al reeds voorspeld in de Bijbel. De Bijbel kent meerdere voorspellingen die uitkomen. De tekst waar ik op doel is Openbaringen 8:8 dat de zee in bloed zal veranderen:

En de tweede engel heeft gebazuind, en er werd iets als een grote berg, van vuur brandende, in de zee geworpen; en het derde deel der zee is bloed geworden.

Is het in Mexico ook voor 1/3 deel nu in bloed veranderd?

Waar ik benieuwd naar ben is dat jullie de Bijbel letterlijk nemen of toch anders tegen aan kijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zegt dat het voorspeld is? In de Golf van Mexico is naar mijn weten geen berg of komeet gevallen.

Openbaringen 8: 8 De tweede engel blies op zijn bazuin. Iets dat eruitzag als een grote berg, waar de vlammen uitsloegen, werd in zee gegooid.


Samengevoegd:

Ik denk dat het ongeveer zo uit gaat zien. Je ziet in de Film "Deep Impact" dat de aarde of de zeeen inderdaad bloeden. link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben vooral benieuwd wat er in Mexico is gebeurd?

Ja daar doelde ik op.


Samengevoegd:

Op xandernieuws.punt.nl laten ze ook beelden zien die niet op het journaal te zien waren.


Samengevoegd:

Quote:

Als je het dan toch letterlijk zou willen nemen, zie je dat er bloed staat en geen olie.
knipoog_dicht.gif

Wij hebben te maken met een vertaling. Ook daar in zie je soms dat een woord voor meerdere betekenissen kan hebben. Ik weet niet of het hier het geval is.


Samengevoegd:

een ding is het wel de duivel wil de aarde vernietigen. God zag dat de mens zeer goed WAS.


Samengevoegd:

Ook zal er in de eindtijd benauwdheid op de aarde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja daar doelde ik op.


Samengevoegd:

Op xandernieuws.punt.nl laten ze ook beelden zien die niet op het journaal te zien waren.


Samengevoegd:

[...]

Wij hebben te maken met een vertaling. Ook daar in zie je soms dat een woord voor meerdere betekenissen kan hebben. Ik weet niet of het hier het geval is.


Samengevoegd:

een ding is het wel de duivel wil de aarde vernietigen. God zag dat de mens zeer goed WAS.


Samengevoegd:

Ook zal er in de eindtijd benauwdheid op de aarde zijn.

God zelf wil de aarde vernietigen, daar heeft Hij Satan niet voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waaruit blijkt dat God de aarde wil vernietigen? In welke bijbel tekst staat dat? En als Hij het wil waarom nu niet?

God heeft alleen de zondvloed gedaan en heeft door middel belofte van de regenboog dat niet weer te zullen doen.

God zal de aarde niet vernietigen. God zal de mensen vernietigen omdat zij de aarde vernietigen. Al die plagen die God loslaat over de aarde zijn allemaal om de mensen te straffen, niet de aarde.

Openbaringen 11

18 De volken raasden in woede, maar nu laat u uw woede razen. De tijd is gekomen om een oordeel te vellen over de doden; en om uw dienaren, de profeten, te belonen, evenals de heiligen en degenen die, jong en oud, ontzag hebben voor uw naam; en ook om hen die de aarde vernietigen nu zelf te vernietigen.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens 2 Petr 3:10 De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht.

(Noot (3:10) de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht – Andere handschriften lezen: ‘de aarde en alles wat daarop gedaan is zal platgebrand worden’.)

11 Als dit allemaal op die manier te gronde gaat, hoe heilig en vroom moet u dan niet leven, 12 u die uitziet naar de dag van God en het aanbreken daarvan bespoedigt! Die dag gaan de hemelsferen in vlammen op, en de elementen vatten vlam en smelten weg. 13 Maar wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jesaja 63

1 ‘Wie is het die uit Edom komt, uit Bosra,

in purper gekleed, met praal getooid,

die zich groots en machtig verheft?’

Ik ben het die in gerechtigheid spreekt

en bij machte is te redden.

2 ‘Hoe komen uw kleren zo rood,

als de kleren van iemand die de wijnpers treedt?’

3 Ik heb de perskuip alleen getreden,

geen van de volken hielp me daarbij.

Ik trad hen in mijn woede,

vertrapte hen in mijn toorn.

Hun bloed bespatte mijn kleren,

al mijn kleren werden besmeurd.

4 Ik had besloten tot een dag van wraak,

het jaar van vergelding was aangebroken.

5 Toen zag ik dat er niemand was die hielp,

ik was geschokt dat niemand mij aanmoedigde.

Op eigen kracht bracht ik redding,

door mijn woede aangespoord.

6 Ik heb de volken in mijn woede vertrapt,

met mijn toorn heb ik hen dronken gevoerd.

Hun bloed liet ik op aarde neervloeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waaruit blijkt dat God de aarde wil vernietigen? In welke bijbel tekst staat dat? En als Hij het wil waarom nu niet?

a) Lees de Openbaringen van Johannes. Daarin kun je voorzichtig tot de conclusie komen dat aan het einde van de tijd God deze Aarde zal vernietigen met o.a. vuur en daarna de schepping vernieuwd zal worden en het Hemels Jeruzalem op Aarde zal neerdalen.

B) Omdat het einde der tijden daar nog niet is. Het is nog niet het Laatste Oordeel, het is nog niet 'De Volheid Des Tijds'.

Quote:
God heeft alleen de zondvloed gedaan en heeft door middel belofte van de regenboog dat niet weer te zullen doen.

Niet met water nee.

2 Petrus 3

6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.

7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Griekse woord voor bloed, betekent overigens gewoon bloed en niets anders


Samengevoegd:

Quote:

Dat wat in Mexico gebeurd is al reeds voorspeld in de Bijbel.

Is het in Mexico ook voor 1/3 deel nu in bloed veranderd?

Maar de Golf van Mexico is toch niet 1/3 deel van de wateren van de wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar olie is natuurlijk het bloed wat door de aderen van het imperialistiese, kapitalistiese Amerika stroomt!

2 punten hierop: Toen God zei dat de zee bloed werd in egypte werd de zee bloed, ten tweede, de golf van mexico is bij lange na niet 1/3 van de wateren.

Conclusie: we mogen nog even wachten puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid