Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik vroeg mij af wat tekenen van God zijn.

Nu heb ik gehoord dat er vogel tegen ramen opvliegen, mensen die door brievenbussen roepen om jou een teken te geven ect.

Ik vroeg aan God om een teken tijdens de dienst

Ik vroeg of een nog onbekend meisje naar voren wou gaan tijdens een dienst. Dit meisje gaat meestl niet naar voren.

Dit keer echter wel!

Is dit mogelijk ook een teken van god?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles kan, maar de keren dat God een teken gaf ging het wel om heel belangrijke zaken zoals bij Gideon. Als jij "zomaar" een teken vraagt is de kans dat je een antwoord met enige betekenis krijgt niet zo groot. Dus grote vraag is waarom wil je zo graag een teken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mogelijk wel, mogelijk ook gewoon toeval. Ik denk niet dat je dat ooit echt zeker kunt weten. Maar weet je, als dit teken gaat om iets waarvan je denkt dat je het moet doen ofzo, is het denk ik soms gewoon beter om je erdoor te laten meevoeren. Of het al dan niet van God kwam kom je misschien nooit te weten, maar als het jou zo bezig houdt dat je dingen interpreteert als teken, moet je er misschien wel gewoon mee aan de slag gaan, tenzij je werkelijk denkt dat dat erg onverstandig zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het gewoon heel erg niet oké om God op de proef te stellen op deze manier. Want misschien vindt Hij het wel helemaal niet nódig dat jij überhaupt een teken krijgt, misschien vindt Hij wel dat jij moet geloven zonder te zien, omdat dat beter voor jou is. De kans bestaat dan dat jij dat uitblijven van een teken vervolgens interpreteert als "Nee, je moet deze beslissing niet nemen", ofzo. En dan gaat het hartstikke mis, doordat jij het verkeerd interpreteert. Op dat moment raak je in verwarring. De kans bestaat dan dat je door om tekens te vragen in grote verzoeking terecht komt, je gaat bijvoorbeeld denken dat God niet naar je luistert.

Je kunt naar mijn overtuiging veel beter een open en afwachtende houding aannemen, en gewoon vertrouwen hebben. Willen wat God wil moet je als bekeerd mens, en niet willen wat jij wil. Als je om een specifiek teken vraagt ben je m.i. te veel bezig met wat jij wilt. En vooral op een manier waarop jij het wilt. Ik vraag wel vaak om hulp of bijstand, maar dat is wat anders. Dat recht hebben we als kinderen van God. God is zo machtig en zo wijs dat Hij prima weet wat wij nodig hebben, wij hebben daarin niks te eisen. Hij weet dus ook prima hoe Hij ons dingen duidelijk moet maken op een manier die we kunnen begrijpen, je hoeft daarvoor geen opdrachtjes voor Hem te verzinnen. Je mag het gewoon openlijk vragen: Here God, help mij, sta mij bij, zorg dat ik de juiste weg bewandel; Uw weg.

Als je dat vraagt in de naam van Jezus Christus, komt het goed, want Hij houdt je vast. Daar mag je vrede in vinden. Daar heb je m.i. veel meer aan dan aan vogels die tegen ruiten vliegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet alle "tekenen" eigenlijk testen. Vraag God om bevestiging of het een teken is bijvoorbeeld. Veel dingen zijn toeval of kunnen juist van het slechte zijn als ze je daarmee op een verkeerd been brengen.

Verder gewoon van het gevoel van de heilige geest uitgaan, dit bevalt me zelf wel maar je kunt er ook sceptisch over zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid