annzie 1 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Euhm, nu begrijp ik het niet helemaal. De Heilige Geest woont toch óók in Jezus? En in God? En God in Jezus en andersom? Anders is het toch geen drie-eenheid? Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen? Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Je moet letten op de formulering "in Jezus woonde"=verleden tijd. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 19:46:05 schreef dingo het volgende: Je moet letten op de formulering "in Jezus woonde"=verleden tijd. Oh okee, dan heb ik niks verkeerd begrepen. Ik raakte al in de war xD Link naar bericht Deel via andere websites
P. Strootman 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 19:40:23 schreef dingo het volgende: Dat staat er boven maar niet in de tien geboden. Overigens zegt Jezus dat geen jota van de wet vervalt. En als laatste, beweren "Dat is het geloof, dat de Geest, die in Jezus woonde, ook in jezelf woont!" gaat in tegen de FAQ. De godheid van Jezus ontkennen is alleen toegestaan in het subforum Levensbeschouwing. Ik heb de godheid van Jezus volstrekt niet ontkend, want Gods Geest wóónde in Hem. Dat leert de Schrift heel duidelijk, dus waaróm zou het dan ontkennen. En wat FAQ betreft,u mag uw eigen regels stellen maar heeft Paulus dan gelogen toen hij in Galaten 4.6 aan ons schreef: 'En, dat gij zonen zijt, God heeft de Geest zijns Zoons uitgezonden in onze harten, die roept: Abba, Vader' Mogen we deze tekst niet citeren op een christelijk forum. Hoe heb ik het nu?? Link naar bericht Deel via andere websites
P. Strootman 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Nu, dingo, waar blijft uw reactie? Mogen wij bepaalde teksten niet citeren? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 21:46:38 schreef P. Strootman het volgende: Ik heb de godheid van Jezus volstrekt niet ontkend, want Gods Geest wóónde in Hem. 'woonde' of 'woont'? Link naar bericht Deel via andere websites
P. Strootman 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 15:30:21 schreef EulogÃa het volgende: [...]'woonde' of 'woont'? 'Woonde' want de laatste Adam is volgens Paulus een levenmakende Geest gewórden, ofwel tot Here en Christus gemaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Christus heeft zowel een goddelijke natuur als een menselijke natuur dus hij is wel meer dan alleen Geest. En dat is het punt waarop u in Levensbeschouwing verder mag gaan omdat wat u verkondigd niet christelijk is. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 26 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2010 Admod note: Offtopic post plus reactie verwijderd, discussie over de twee naturen van Jezus mag verder in subforum Levensbeschouwing. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten