Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb één (grote) broer. Er is een tijd geweest dat we zowel geestelijk als uiterlijk totaal niet op elkaar leken, maar nu we allebei rond de dertig zijn lijken we verdacht veel op elkaar. En met veel bedoel ik: veel. We hebben allebei altijd dezelfde merken bier en koffie in huis, hebben zelfs allebei een wereldbol op het dressoir staan en we zijn allebei lid van de Vogelbescherming; terwijl we elkaar heel weinig spreken (we vonden elkaar vroeger nl. niet zo tof) blijken we dezelfde liefhebberijen te hebben ontwikkeld, onafhankelijk van elkaar. Zelfs onze partners lijken qua karakter heel sterk op elkaar. Qua uiterlijk is het enige verschil dat we niet van hetzelfde geslacht zijn, en ik heb blond haar en hij donker haar. Maar de gelijkenis is verder groot.

Hebben jullie broers en/of zussen? Lijken jullie op elkaar? En is dat altijd al zo geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee oudere broers van 29 en 30 en ik heb een zusje van bijna 17. (Ik ben zelf 23) Leeftijdverschil ligt zo ver uit elkaar omdat m'n vader is overleden toen ik 4 was en m'n moeder een tijd later is hertrouwd.

Ik lijk het meest op mijn oudste broer, qua uiterlijk en innerlijk. Extravert, geen blad voor de mond nemen, oprecht etc. Mijn broer van 29 is introvert (lijkt op m'n biologische vader) en is wiskundig zeer intelligent. Terwijl ik en m'n oudste broer juist een talenknobbel hebben. Ons kleine zusje is een ander verhaal omdat zij van onze "tweede" vader komt, maar lijkt qua extravertheid puh2.gif wel veel op mij en m'n oudste broer. Maar zij heeft ADD, dus zij is extreem extravert widegrin.gif

Ik kon het vroeger het beste met m'n oudste broer vinden, maar sinds we allemaal uit huis zijn en iedereen behalve m'n zusje een partner heeft, kan ik het 't beste met m'n andere broer vinden. Gewoon vanwege het feit dat m'n broer helaas in heel veel dingen is veranderd sinds hij z'n vriendin heeft. Aan de andere kant is gelukkig mijn band met m'n andere broer wel een stuk sterker geworden smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vier broers. We schijnen qua uiterlijk allemaal wel op elkaar te lijken, mijn broers werden nogal eens door elkaar gehaald en ik heb ook wel dezelfde trekken als zij. Ik kan met allemaal goed opschieten, al heb ik met mijn oudste broer het meest. Dat komt omdat ik veel bij hem over de vloer kom en hij meer geinteresseerd is in familie dan sommige anderen; hij belt vaker spontaan, komt vaker langs, en heeft ook meer tijd om bij hem langs te komen.

Ze hebben allemaal een relatie, en ik kan het met alle vrouwen goed vinden al ken ik de vrouw van mijn oudste broer verreweg het langst en heb ik daar denk ik ook de beste band mee.

Ik vind het wel bijzonder om te merken dat de band onderling best veranderd was. Vroeger trokken de oudste twee en de jongste twee veel met elkaar op vanwege leeftijd en ik was het nakomertje. Nu we allemaal ouder zijn is dit best veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah, ik lijk qua uiterlijk op geen van mijn zusje en broertje. Ik schijn hetzelfde te grinniken als mijn broertje, voor de rest lijk ik totaal niet op hem. Ook mijn oudste twee zusjes verschillen compleet van mij, ik herken wel veel van mijzelf terug in mijn jongste zusje. Die heeft ongeveer hetzelfde gevoel voor humor, dezelfde manier van het benaderen van sommige dingen en is net zoals ik (was) best verlegen met nieuwe mensen of in situaties met onbekenden.

En het is wel opvallend dat ik als enige van de kinderen een aparte lengte heb, volgens mij komt het vaker voor dat alle kinderen lang zijn, maar ik ben de enige uitschieter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik en mijn zus lijken niet zo op elkaar. Wel qua gezicht overigens, heel sterk zelfs, maar qua innerlijk totaal niet. Zij is voor een vrouw redelijk lang en mager, ik ben heel lang en breed en neig naar corpulentie. Of nou ja, ik ben gewoon corpulent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En het is wel opvallend dat ik als enige van de kinderen een aparte lengte heb, volgens mij komt het vaker voor dat alle kinderen lang zijn, maar ik ben de enige uitschieter.

Dat is bij m'n oudste broer ook. We lijken qua gezicht op elkaar, maar hij is 1.96 en ik 1.67 puh2.gif De rest is ook niet zo lang.. heel bizar. M'n ouders zeggen altijd dat hij van de melkboer kwam puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee jongere broertjes, en de jongste is zeg maar de-kleine-jongens-versie van mij. De andere lijkt niet echt op ons, maar heeft veel meer wat weg van mijn oom aan mijn moeders kant. Onderling merk ik dat ik meer op kan schieten met de middelste, dat komt omdat hij nu echt al een beetje zich begint te gedragen als 'wat ouder', terwijl mijn jongste broertje meer een kind is nog.

Ik ben het enige meisje, en dan ook nog 4 jaar ouder dan mijn middelste broertje. Mijn broertjes schelen 2 jaar, dus die trekken ook meer met elkaar op, hebben ook gemeenschappelijke vrienden enzo, dat heb ik wat minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 2 jongere zussen (ruim 2 en ruim 5 jaar jonger) Ik weet niet precies hoeveel ik op hen lijk omdat ik niet zo goed ben ik het opmerken van dat soort dingen. Maar kinderen die door dezelfde ouders zijn opgevoed nemen heel erg veel van die ouders over (ook onbewust en ook in gezinnen waar de relatie met de ouders niet zo goed is) Daarom zullen broers en zussen altijd wel veel overeenkomsten hebben in doen en denken.

Qua uiterlijk hebben we allemaal duidelijke overeenkomsten met ouders en andere familieleden, maar ook daar geldt dat ik niet goed ben in het herkennen daarvan, dat wordt vooral door andere mensen gezegd: "Goh wat lijk jij op je vader.." Huh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb één zusje en twee broertjes waarvan er één is overleden, en mijn oudste (nog in leven zijnde) broertje en ik lijken zó veel op elkaar, dat het regelmatig tot knallende ruzies komt xD Qua uiterlijk lijken we ook erg veel op elkaar. Mijn zusje en ik daarentegen lijken vooral op elkaar qua muziek en kledingsmaak maar verder is zij precies mijn moeder, terwijl mijn broertje en ik weer precies mijn vader zijn. Het leuke is wel dat we allemaal toch nog zóveel op mijn vader lijken, dat we niet eens een DNA test nodig hebben om vast te stellen dat hij idd onze vader issmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Komtie. Ik heb vier broers, geboren in 1983, 1991, 1991 en 1996. Geen tweeling bij. Samen is het eigenlijk 2,5 broer. Met mijn enige "echte" broer heb ik geen contact. We schijnen op dezelfde manier te praten en vergelijkbare mimiek/ motoriek te hebben. Het verschil zit in gedrag en wát we zeggen, niet hoe.

Van de overige broers herken ik erg veel in 1991 [2], die momenteel eindexamen VWO doet, wiskunde gaat studeren, rationeel en diehard atheïst is, nuchter van karakter, niet echt aanrakerig, vrij nonchalant. Als je VWO vervangt door gymnasium en wiskunde door scheikunde, dan heb je mij, toen ik 18 was. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 2 broertjes, eentje is 20, de andere 18 (ik ben 22). Qua uiterlijk lijken we allemaal wel een beetje op elkaar (alledrie groot met een bril en nogal fijn, lichtbruin haar, en dan zien we er ook nog alledrie een beetje als vage alternatievelingen uit: ik draag vreemde kleren, de middelste staat vol piercings en de jongste heeft haar tot op z'n kont knipoog_dicht.gif). Qua karakter heb ik het idee veel meer gemeen te hebben met de jongste. Met mijn middelste broertje heb ik eigenlijk helemaal niet zo'n fijne band, ik heb niet het idee dat we veel gemeen hebben, heb ook niet de indruk dat hij enige interesse heeft in mij en mijn leven, we zien elkaar regelmatig maar da's dan omdat we bij mijn moeder zijn, niet omdat we elkaar bewust opzoeken. De jongste heb ik ook geen supersterke band mee ofzo, maar ik vind het wel een leuk joch, erg introvert en een tikkeltje apathisch maar dat stoort me niet zo. We vinden elkaar wel op een paar vlakken, met name bepaalde geek-trekjes die we wel delen en af en toe komt hij wel eens bij me langs, hij kan het ook goed vinden met mijn huisgenote dus dat is mooi meegenomen.

Het vreemde is dat ik het als tiener eigenlijk wel goed kon vinden met mijn middelste broer, toen ik een jaar of 14 was en hij een jaar of 12 zaten we vaak samen op zolder Nirvana te luisteren en stiekem te roken, met de bijbehorende paniekerige peukjes-weg-en-deodorant-rondspuiten-tegen-de-geur-acties als we mama de trap op hoorden komen enzo, dat zorgde wel voor kameraadschap. Als tiener vertelde hij me ook nog best wat, van zijn eerste kus tot zijn eerste keer LSD, maar die leuke band is er echt compleet uit gegaan. Met mijn jongste broer deelde ik toen veel minder omdat dat echt nog een kind was toen, als tiener is 4 jaar verschil echt veel, terwijl dat nu minder een punt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid