Spring naar bijdragen

[Spel] Raad het plekje


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik weet het niet, ...me... moet nog bevestigen.

Maar "de tuin der lusten" is, voor mij iig, een erg bekend werk van JB. De stap naar Den Bosch is dan erg eenvoudig, aangezien Den Bosch zich nadrukkelijk als Jeroen Bosch-stad presenteert.

Vervolgens ben ik nagegaan welke kerkgebouwen er in Den Bosch zijn. De kerken die nog kerkelijk in gebruik zijn ken ik allemaal, en daarnaast ken ik er nog een reeks die niet meer in gebruik zijn. Deze herkende ik niet, dus ik heb met google foto's van alle Bosche kerken gezocht, en ben gaan vergelijken.

Deze is ofwel de St Jozef, of de St Jozef heeft een tweelingkerk in een identieke omgeving.

Tenslotte ben ik nagegaan hoe de St Jozef nu gebruikt wordt, om te zien of de hint hier nog bij aansloot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 316
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik weet het niet, ...me... moet nog bevestigen.

Maar "de tuin der lusten" is, voor mij iig, een erg bekend werk van JB. De stap naar Den Bosch is dan erg eenvoudig, aangezien Den Bosch zich nadrukkelijk als Jeroen Bosch-stad presenteert.

Vervolgens ben ik nagegaan welke kerkgebouwen er in Den Bosch zijn. De kerken die nog kerkelijk in gebruik zijn ken ik allemaal, en daarnaast ken ik er nog een reeks die niet meer in gebruik zijn. Deze herkende ik niet, dus ik heb met google foto's van alle Bosche kerken gezocht, en ben gaan vergelijken.

Deze is ofwel de St Jozef, of de St Jozef heeft een tweelingkerk in een identieke omgeving.

Tenslotte ben ik nagegaan hoe de St Jozef nu gebruikt wordt, om te zien of de hint hier nog bij aansloot.

Je idee over Tuin der lusten (partycentrum) Jeroen Bosch (Den Bosch) klopte. De tuin heet overigens ook nog eens de Jeroen Bosch tuin.

De kerk heet inderdaad de St Josephkerk/Orangerie.

Nu eens kijken of ik ook uit jouw omschrijving ga komenknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik woonde vroeger vlak bij Den Bosch en had muziekles in de Muzerije. Dit sloot meestal niet zo aan als ik vanuit school kwam en mijn wachttijd bestond vaak uit een kaarsje branden bij de Zoete Moeder en een broodje eten in de Jeroen Boschtuin
knipoog_dicht.gif

wat leuk! Woon je nu nog in de regio? (zonder naar privacy-gevoelige gegevens te willen hengelen hoor!) En wat is "vlakbij"? Rosmalen? Gestel? Vught? Maaspoort?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Dat is ook weer zo. Goed:

in gebogen edelmetaal vind ik mijn werkplek

Aan een deel van de hint heb je betrekkelijk weinig overigens smile.gif. Het juiste antwoord bestaat uit het adres van dit pand, en voor extra versiering ook de naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

lol, nee, St Michielsgestel is het zeker niet. En de ringweg is het ook niet. Schoonhoven ook niet.

....me... heeft er oog voor, maar vergeet de hint vooral niet. Als je die goed leest doet google de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid