Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Ik weet het niet, ...me... moet nog bevestigen. Maar "de tuin der lusten" is, voor mij iig, een erg bekend werk van JB. De stap naar Den Bosch is dan erg eenvoudig, aangezien Den Bosch zich nadrukkelijk als Jeroen Bosch-stad presenteert. Vervolgens ben ik nagegaan welke kerkgebouwen er in Den Bosch zijn. De kerken die nog kerkelijk in gebruik zijn ken ik allemaal, en daarnaast ken ik er nog een reeks die niet meer in gebruik zijn. Deze herkende ik niet, dus ik heb met google foto's van alle Bosche kerken gezocht, en ben gaan vergelijken. Deze is ofwel de St Jozef, of de St Jozef heeft een tweelingkerk in een identieke omgeving. Tenslotte ben ik nagegaan hoe de St Jozef nu gebruikt wordt, om te zien of de hint hier nog bij aansloot. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Mocht mijn antwoord goed zijn, een vervolgvraag: met als hint: in gebogen edelmetaal vind ik mijn werkplek Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Nice research!! En mooi gebouw, morgen maar eens over nadenken! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Quote: Op maandag 06 september 2010 00:39:12 schreef Feebs het volgende: En mooi gebouw, dank je! (dat was meteen mijn tweede hint) Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 Is het in Amsterdam of Utrecht trouwens? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst 5 september 2010 zeg, ik blijf geen hints geven! In de eerste hint staat niet alleen in welke stad het is, maar zelfs welke straat het is Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Quote: Op maandag 06 september 2010 00:30:34 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Ik weet het niet, ...me... moet nog bevestigen. Maar "de tuin der lusten" is, voor mij iig, een erg bekend werk van JB. De stap naar Den Bosch is dan erg eenvoudig, aangezien Den Bosch zich nadrukkelijk als Jeroen Bosch-stad presenteert. Vervolgens ben ik nagegaan welke kerkgebouwen er in Den Bosch zijn. De kerken die nog kerkelijk in gebruik zijn ken ik allemaal, en daarnaast ken ik er nog een reeks die niet meer in gebruik zijn. Deze herkende ik niet, dus ik heb met google foto's van alle Bosche kerken gezocht, en ben gaan vergelijken. Deze is ofwel de St Jozef, of de St Jozef heeft een tweelingkerk in een identieke omgeving. Tenslotte ben ik nagegaan hoe de St Jozef nu gebruikt wordt, om te zien of de hint hier nog bij aansloot. Je idee over Tuin der lusten (partycentrum) Jeroen Bosch (Den Bosch) klopte. De tuin heet overigens ook nog eens de Jeroen Bosch tuin. De kerk heet inderdaad de St Josephkerk/Orangerie. Nu eens kijken of ik ook uit jouw omschrijving ga komen Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Mooi Woon je daar in de buurt, of heb je een andere connectie met die kerk? Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Ik woonde vroeger vlak bij Den Bosch en had muziekles in de Muzerije. Dit sloot meestal niet zo aan als ik vanuit school kwam en mijn wachttijd bestond vaak uit een kaarsje branden bij de Zoete Moeder en een broodje eten in de Jeroen Boschtuin Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Quote: Op maandag 06 september 2010 09:06:51 schreef ...me... het volgende: Ik woonde vroeger vlak bij Den Bosch en had muziekles in de Muzerije. Dit sloot meestal niet zo aan als ik vanuit school kwam en mijn wachttijd bestond vaak uit een kaarsje branden bij de Zoete Moeder en een broodje eten in de Jeroen Boschtuin wat leuk! Woon je nu nog in de regio? (zonder naar privacy-gevoelige gegevens te willen hengelen hoor!) En wat is "vlakbij"? Rosmalen? Gestel? Vught? Maaspoort? Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Mwah Den Bosch is ongeveer een half uurtje treinen (verklap ik zo teveel privacy-gevoelige gegevens?) Helaas komt het er veel te weinig van om naar Den Bosch te gaan, terwijl dat toch echt de stad is waar ik het liefste rondloop Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Er is geen mooiere stad dan Den Bosch imho. Tenminste, niet in Nederland. Ook al is 80% achterbuurt, maar daar hou ik juist wel van. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Haha, ik ben het helemaal met je eens Maar misschien is het een goed idee om BOT te gaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Dat is ook weer zo. Goed: in gebogen edelmetaal vind ik mijn werkplek Aan een deel van de hint heb je betrekkelijk weinig overigens . Het juiste antwoord bestaat uit het adres van dit pand, en voor extra versiering ook de naam. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Ringweg? Inn... euh. Ergens in Brabant Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Schoonhoven? Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Sint-Michielsgestel? (google-gok) Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Zo'n enorm pand in St-Michielsgestel lijkt me sterk... Volgens mij is de bouwstijl ook meer Hollands dan Brabants, maar dat weet ik niet zeker. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 lol, nee, St Michielsgestel is het zeker niet. En de ringweg is het ook niet. Schoonhoven ook niet. ....me... heeft er oog voor, maar vergeet de hint vooral niet. Als je die goed leest doet google de rest. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Ik mag er dan volgens jou oog voor hebben, maar ik vrees dat ik er niet uit zal komen Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 ik ook niet... Samengevoegd: Welk deel van de hint moeten we ons op richten? Ik zit nu alleen maar met dat gebogen edelmetaal in m'n hoofd.. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Volgens mij is het aan de zgn Gouden Bocht in Amsterdam, ik heb alleen het juiste pand nog niet gevonden. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Of iets met munt.. Muntstraat? Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Neeeeeeeneeneeneeenee!! Ik weet m, weet hem! Het is de Herengracht in Amsterdam, het huis van Victor en Rolf!! Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 september 2010 Rapport Share Geplaatst 6 september 2010 Ja, dat zeg ik toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten