Spring naar bijdragen

Bijbelse naam voor je kind


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Verzin als christen een mooie bijbelse naam hier in dit topic!

Als het een jongen wordt zal ik hem : Adonai of Yonathan noemen.

Meisje: Lydia.

Welke namen zouden nog meer mooi zijn volgens de Crediblelers onder ons. Ik ben benieuwd.

Er zijn zo veel mooie namen... maar waarom niet kiezen voor een naam die afgeleid is van een bijbels persoon uit het Nieuwe Testament?

En Adonai, dat is toch (mijn) Heer? Vind het (als Nederlandse voornaam) net zo vreemd als wanneer Nederlanders hun zoon Jezus zouden noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er zijn zo veel mooie namen... maar waarom niet kiezen voor een naam die afgeleid is van een bijbels persoon uit het Nieuwe Testament?

En Adonai, dat is toch (mijn) Heer? Vind het (als Nederlandse voornaam) net zo vreemd als wanneer Nederlanders hun zoon Jezus zouden noemen.

Het is vreemd, maar niemand heeft die naam dat is het mooie natuurlijk ervan. Overigens heet mijn neefje Adonai, ik vond het een mooie naam toen ik het voor het eerste hoorde. Later besefde ik pas dat Adonai een aanduiding is voor God. Denk je dat het een zonde is?

Er is trouwens niks mis met het Nieuwe Testament, Lydia komt uit het Nieuwe Testament. Maar vind de namen van het Oude Testament wel wat orgineler dan namen uit het Nieuwe Testament om te gebruiken voor je Kind. Omdat namelijk niemand ze gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Mirjam best een mooie naam, maarja... de halve wereld heet al Mirjam (inclusief een van mijn zussen)

Hannah is wel mooi smile.gif En Benjamin ook wel.

Maar stiekem weet ik heel erg zeker dat, mocht ik ooit een dochtertje krijgen, ik een naam voor haar weet. Niet bijbels bij mijn weten, zou het leuk vinden om dan de tweede naam bijbels te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is vreemd, maar niemand heeft die naam dat is het mooie natuurlijk ervan. Overigens heet mijn neefje Adonai, ik vond het een mooie naam toen ik het voor het eerste hoorde. Later besefde ik pas dat Adonai een aanduiding is voor God. Denk je dat het een zonde is?

Er is trouwens niks mis met het Nieuwe Testament, Lydia komt uit het Nieuwe Testament. Maar vind de namen van het Oude Testament wel wat orgineler dan namen uit het Nieuwe Testament om te gebruiken voor je Kind. Omdat namelijk niemand ze gebruikt.

Misschien is het wel zo, dat christenen een reden hebben om hun kinderen een naam uit het Nieuwe Testament te geven. (Dezelfde reden waarom joden aan hun kinderen een naam uit ons Oude Testament geven en moslims een naam uit de Koran). Dus los van het 'originaliteitscriterium'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien is het wel zo, dat christenen een reden hebben om hun kinderen een naam uit het Nieuwe Testament te geven. (Dezelfde reden waarom joden aan hun kinderen een naam uit ons Oude Testament geven en moslims een naam uit de Koran). Dus los van het 'originaliteitscriterium'.

Ik beschouw mezelf als een Christen en het Oud Testamentische boeken erken ik als het Woord van God. Omdat de Profeten uit het Nieuwe Testament dat ook doen. De Koran erken ik niet als een boek van God.

Maar je kind naar Ishmael noemen zal ik denk ik niet zo snel doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongen: Jona

Meisje: Elisabeth, of Judith (maar zo heet ik zelf)

Jona vind ik een mooi bijbelboek en een mooie naam voor een jongetje. Elisabeth vind ik gewoon mooi archaïsch klinken. Martha vind ik ook een mooie naam trouwens, en Jacob.


Samengevoegd:

Quote:

En Benjamin ook wel.

Inderdaad, een erg mooie naam en makkelijk af te korten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou denk ik toch sneller naar een wat meer engelse naam gaan (maar dat komt omdat ik een engels-liefhebber ben). En voor een jongen vind ik Joshua heel mooi. En anders in het Nederlands maar Jozua dan hehe.

Voor een meisje weet ik het niet goed. Daar zal ik me eens wat meer in moeten gaan verdiepen. Tegen de tijd dat ik een kind zal hebben puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mara is dan ook een wat algemenere naam.. Die heb ik ook al wel vaker gehoord namelijk.

Mara? Nog nooit van gehoord.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mooie naam
big-smile.gif

Lydia vind ik mooi, mischien komt omdat ik iemand ken die die naam draagt waarvan ik een goede band heb gehad vroeger. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid