menelikboy 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Verzin als christen een mooie bijbelse naam hier in dit topic! Als het een jongen wordt zal ik hem : Adonai of Yonathan noemen. Meisje: Lydia. Welke namen zouden nog meer mooi zijn volgens de Crediblelers onder ons. Ik ben benieuwd. Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:10:46 schreef menelikboy het volgende: Verzin als christen een mooie bijbelse naam hier in dit topic! Als het een jongen wordt zal ik hem : Adonai of Yonathan noemen. Meisje: Lydia. Welke namen zouden nog meer mooi zijn volgens de Crediblelers onder ons. Ik ben benieuwd. Er zijn zo veel mooie namen... maar waarom niet kiezen voor een naam die afgeleid is van een bijbels persoon uit het Nieuwe Testament? En Adonai, dat is toch (mijn) Heer? Vind het (als Nederlandse voornaam) net zo vreemd als wanneer Nederlanders hun zoon Jezus zouden noemen. Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:12:47 schreef Computoon het volgende: [...] Er zijn zo veel mooie namen... maar waarom niet kiezen voor een naam die afgeleid is van een bijbels persoon uit het Nieuwe Testament? Die namen zijn zooooooo 2009. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 31 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:12:47 schreef Computoon het volgende: [...] Er zijn zo veel mooie namen... maar waarom niet kiezen voor een naam die afgeleid is van een bijbels persoon uit het Nieuwe Testament? En Adonai, dat is toch (mijn) Heer? Vind het (als Nederlandse voornaam) net zo vreemd als wanneer Nederlanders hun zoon Jezus zouden noemen. Het is vreemd, maar niemand heeft die naam dat is het mooie natuurlijk ervan. Overigens heet mijn neefje Adonai, ik vond het een mooie naam toen ik het voor het eerste hoorde. Later besefde ik pas dat Adonai een aanduiding is voor God. Denk je dat het een zonde is? Er is trouwens niks mis met het Nieuwe Testament, Lydia komt uit het Nieuwe Testament. Maar vind de namen van het Oude Testament wel wat orgineler dan namen uit het Nieuwe Testament om te gebruiken voor je Kind. Omdat namelijk niemand ze gebruikt. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Ik vind Mirjam best een mooie naam, maarja... de halve wereld heet al Mirjam (inclusief een van mijn zussen) Hannah is wel mooi En Benjamin ook wel. Maar stiekem weet ik heel erg zeker dat, mocht ik ooit een dochtertje krijgen, ik een naam voor haar weet. Niet bijbels bij mijn weten, zou het leuk vinden om dan de tweede naam bijbels te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:20:10 schreef menelikboy het volgende: [...] Het is vreemd, maar niemand heeft die naam dat is het mooie natuurlijk ervan. Overigens heet mijn neefje Adonai, ik vond het een mooie naam toen ik het voor het eerste hoorde. Later besefde ik pas dat Adonai een aanduiding is voor God. Denk je dat het een zonde is? Er is trouwens niks mis met het Nieuwe Testament, Lydia komt uit het Nieuwe Testament. Maar vind de namen van het Oude Testament wel wat orgineler dan namen uit het Nieuwe Testament om te gebruiken voor je Kind. Omdat namelijk niemand ze gebruikt. Misschien is het wel zo, dat christenen een reden hebben om hun kinderen een naam uit het Nieuwe Testament te geven. (Dezelfde reden waarom joden aan hun kinderen een naam uit ons Oude Testament geven en moslims een naam uit de Koran). Dus los van het 'originaliteitscriterium'. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 31 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:33:31 schreef Computoon het volgende: [...] Misschien is het wel zo, dat christenen een reden hebben om hun kinderen een naam uit het Nieuwe Testament te geven. (Dezelfde reden waarom joden aan hun kinderen een naam uit ons Oude Testament geven en moslims een naam uit de Koran). Dus los van het 'originaliteitscriterium'. Ik beschouw mezelf als een Christen en het Oud Testamentische boeken erken ik als het Woord van God. Omdat de Profeten uit het Nieuwe Testament dat ook doen. De Koran erken ik niet als een boek van God. Maar je kind naar Ishmael noemen zal ik denk ik niet zo snel doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 david .. jozef .. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Nathan Dat vind ik zo'n mooie zachte naam Een meisjesnaam zou ik zo gauw niet weten, maar toen ik Nathan voor het eerst hoorde was ik gelijk verliefd op die naam Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Jongen: Jona Meisje: Elisabeth, of Judith (maar zo heet ik zelf) Jona vind ik een mooi bijbelboek en een mooie naam voor een jongetje. Elisabeth vind ik gewoon mooi archaïsch klinken. Martha vind ik ook een mooie naam trouwens, en Jacob. Samengevoegd: Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:32:38 schreef Jalikaatje het volgende: En Benjamin ook wel. Inderdaad, een erg mooie naam en makkelijk af te korten. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Admod note: Topictitel aangepast. Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 21:10:46 schreef menelikboy het volgende: [...] Meisje: Lydia. [...] Mooie naam Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Offtopic posts verwijderd en mijn eigen post aangepast... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Zelf zou ik bij een Meisje kiezen voor een vernoeming van/verwijzing naar Hendrien. Mijn vrouw heet Geurtje, haar moeder Hendrien; haar moeder Geurtje en HAAR moeder weer Heintje. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Ik heb echt serieus geen flauw idee hoe je een kind zou moeten noemen... Maar een bijbelse naam lijkt me op zich wel mooi.. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Methusalem, Melchizedek of Nebukadnezar Overigens vind ik Hananja wel mooi Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Ik zou denk ik toch sneller naar een wat meer engelse naam gaan (maar dat komt omdat ik een engels-liefhebber ben). En voor een jongen vind ik Joshua heel mooi. En anders in het Nederlands maar Jozua dan hehe. Voor een meisje weet ik het niet goed. Daar zal ik me eens wat meer in moeten gaan verdiepen. Tegen de tijd dat ik een kind zal hebben Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Jizreël, Lo-Ammi en Lo-Ruchama zijn ook wel mooie Bijbelse namen Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Quote: Op maandag 01 februari 2010 12:06:30 schreef Timon het volgende: Jizreël, Lo-Ammi en Lo-Ruchama zijn ook wel mooie Bijbelse namen Zou je zo ook je kind noemen later? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Quote: Op maandag 01 februari 2010 12:07:34 schreef jeffrey_1989 het volgende: [...] Zou je zo ook je kind noemen later? Mara vind ik zelf anders ook niet zo'n geweldige keuze en ik ken er daar toch een paar van... Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Mara is dan ook een wat algemenere naam.. Die heb ik ook al wel vaker gehoord namelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 1 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Quote: Op maandag 01 februari 2010 19:49:20 schreef annzie het volgende: Mara is dan ook een wat algemenere naam.. Die heb ik ook al wel vaker gehoord namelijk. Mara? Nog nooit van gehoord. Samengevoegd: Quote: Op maandag 01 februari 2010 10:03:14 schreef Timon het volgende: [...] Mooie naam Lydia vind ik mooi, mischien komt omdat ik iemand ken die die naam draagt waarvan ik een goede band heb gehad vroeger. Link naar bericht Deel via andere websites
jeffrey_1989 0 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Quote: Op maandag 01 februari 2010 12:33:06 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Mara vind ik zelf anders ook niet zo'n geweldige keuze en ik ken er daar toch een paar van... Hmm, apart. Mara betekent toch bitter of niet? (Ex 16?) Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 Ik ken iemand die Michal heet, het karakter (vrouw van David, zonnetje in huis...) is niet zo positief, maar de naam is mooi Elisabeth is inderdaad ook mooi, HW. Ook een prima roepnaam bij te verzinnen, maar voluit toch het best. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 1 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2010 We hebben vier kids en hen allen Bijbelse namen gegeven: Jesse Kinneret Davita Levi Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten