michaelw 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 ik heb vandaag gelezen dat Allah de Aarde geschapen heeft in maar liefst 2 Dagen?! God heeft er dan maar liefst 6 Dagen over gedaan? Mijn vraag is , of dit waar is? ps. het stond op wikipedia , dat van allah Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Natuurlijk heeft Allah de aarde niet in 2 dagen geschapen. Tenminste, voor mij is dat natuurlijk, ik neem het scheppingverhaal aan zoals dat in Genesis is beschreven. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Dat van Allah is niet waar. God (Jahweh) deed er 6 dagen over. (Er is geen andere God dan Jahweh.) Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:07:12 schreef Asteraceae het volgende: Natuurlijk heeft Allah de aarde niet in 2 dagen geschapen. Waarom zeg je natuurlijk niet? God kan toch alles. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 God heeft er 6 dagen over gedaan. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hij kan het wel, maar Hij nam er de tijd voor, want Hij wilde dat het zeer goed was. Link naar bericht Deel via andere websites
michaelw 0 Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 wat zijn nu werkelijk die 6 of 2 dagen? want voor god is een mensenjaar misschien maar een enkele zucht! ik bedoel zijn het Goddelijke jaren , of mensenjaren , als daar verschil in zit!? Ik zit ook met het volgende .. God zag dat het goed was? Was????? of is het IS want dat geloof ik niet echt meer met welke reden heeft Drugs een natuurlijk iets een bestaan? als het niet goed is voor je? is dat met de schepping mee gekomen? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:05:54 schreef michaelw het volgende: ik heb vandaag gelezen dat Allah de Aarde geschapen heeft in maar liefst 2 Dagen?! God heeft er dan maar liefst 6 Dagen over gedaan? Mijn vraag is , of dit waar is? ps. het stond op wikipedia , dat van allah Soera 41, Fussilat, zegt: "Zeg: "Verwerpt gij werkelijk Hem Die de aarde in twee dagen schiep? En richt gij gelijken aan Hem op, hoewel Hij de Heer der Werelden is? " en daaruit kan je concluderen dat Allah volgens de Koran de aarde in twee dagen schiep. Echter, dat gaat alleen over de aarde zelf. Dat duurde volgens Genesis ook geen 6 dagen. In Soera 7, Al-Aa'raaf, lezen we echter "Voorzeker, uw Heer is Allah, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op deTroon neder." Kortom, het heeft aardige overeenkomsten met wat in Genesis staat. Link naar bericht Deel via andere websites
michaelw 0 Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 bedankt voor je informatie , ik heb net dus ff verder gelezen , en er stond iets van de zeven hemelen. ook word er gezegd , de aarde is in 2 dagen gemaakt , toen kwamen de bergen en voedingsmiddelen , maar of dit waar is weet ik niet.. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:05:54 schreef michaelw het volgende: ik heb vandaag gelezen dat Allah de Aarde geschapen heeft in maar liefst 2 Dagen?! God heeft er dan maar liefst 6 Dagen over gedaan? Mijn vraag is , of dit waar is? ps. het stond op wikipedia , dat van allah Even tussen haakjes: Allah is gewoon de Arabische vertaling voor "God", zoals je waarschijnlijk wel al wist. Om dus Allah tegenover God te plaatsen is een beetje apart, als je begrijpt wat ik bedoel. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:38:03 schreef Ramòntezuma het volgende: [...] Even tussen haakjes: Allah is gewoon de Arabische vertaling voor "God", zoals je waarschijnlijk wel al wist. Om dus Allah tegenover God te plaatsen is een beetje apart, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, als het in het westen over 'Allah' gaat bedoelt men meestal de God zoals die uit de Koran naar voren komt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Dat is wel zo. Het viel me gewoon op, zoals het hier neergezet werd. Link naar bericht Deel via andere websites
michaelw 0 Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 er is maar 1 god en die heeft natuurlijk vele vertallingen..althans de naam god. God is natturlijk de nl vertaling maar wel 2 of meerdere geloven tog?! allah en god ? word naar mijn mening toch gescheiden van elkaar! al zijn het beidde dus 1 dezelfde?1 Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Tjonge Michael! Let toch een beetje op je spelling, jongen Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:48:29 schreef michaelw het volgende: er is maar 1 god en die heeft natuurlijk vele vertallingen..althans de naam god. God is geen naam. Jahweh daarentegen wel. Quote: maar wel 2 of meerdere geloven tog?! allah en god ? word naar mijn mening toch gescheiden van elkaar! al zijn het beidde dus 1 dezelfde?1 Wat Mach schreef Moslims, Joden en christenen aanbidden dezelfde God, namelijk die van Abraham. Het verschil zit hem in de eigenschappen die ze Hem toekennen vanuit de verschillende boeken. Link naar bericht Deel via andere websites
michaelw 0 Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 aai ..... excuus dan haha! heb wel gelezen over meerdere namen.... volgens >>>>http://www.allaboutgod.com/dutch/namen-voor-go d.htm Namen voor God: Zijn Titels in de Geschriften Onthuld "ELOHIM" (of Elohay) is de eerste naam voor God die in de Bijbel aangetroffen wordt, en deze wordt door het Oude Testament heen meer dan 2300 keer gebruikt. Elohim komt van het Hebreeuwse stamwoord dat "sterkte" of "macht" betekent, en heeft de ongewone karakteristiek dat het een meervoudsvorm is. In Genesis 1:1 lezen we: "In het begin schiep Elohim de hemel en de aarde." Meteen vanaf het begin wordt deze meervoudsvorm voor de naam van God gebruikt om de Ene God te beschrijven, een mysterie dat in de rest van de Bijbel wordt onthuld. Door de geschriften heen wordt Elohim gecombineerd met andere woorden om bepaalde karakteristieken van God te beschrijven Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 17:52:01 schreef michaelw het volgende: excuus dan haha! Excuses zijn niet nodig Quote: heb wel gelezen over meerdere namen.... volgens >>>> http://www.allaboutgod.com/dutch/namen-voor-go d.htm Namen voor God: Zijn Titels in de Geschriften Onthuld "ELOHIM" (of Elohay) is de eerste naam voor God die in de Bijbel aangetroffen wordt, en deze wordt door het Oude Testament heen meer dan 2300 keer gebruikt. Elohim komt van het Hebreeuwse stamwoord dat "sterkte" of "macht" betekent, en heeft de ongewone karakteristiek dat het een meervoudsvorm is. In Genesis 1:1 lezen we: "In het begin schiep Elohim de hemel en de aarde." Meteen vanaf het begin wordt deze meervoudsvorm voor de naam van God gebruikt om de Ene God te beschrijven, een mysterie dat in de rest van de Bijbel wordt onthuld. Door de geschriften heen wordt Elohim gecombineerd met andere woorden om bepaalde karakteristieken van God te beschrijven God heeft dan ook een heleboel namen. Ik heb me ooit eens laten vertellen (zal wel een dominee geweest zijn) dat als we alle namen van God op zouden schrijven, de aarde het aantal boeken niet zou kunnen dragen. (Dat is aardig veel dus...) Ik weet verder niet waar ik dit terug kan vinden in de bijbel, maar misschien weet iemand het hier toevallig? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:21:40 schreef michaelw het volgende: Ik zit ook met het volgende .. God zag dat het goed was? Was????? of is het IS want dat geloof ik niet echt meer met welke reden heeft Drugs een natuurlijk iets een bestaan? als het niet goed is voor je? is dat met de schepping mee gekomen? Het was inderdaad goed. Nu is het niet meer volmaakt, maar christenen kunnen wel weer leven in een leven dat die volmaaktheid steeds meer nadert. Drugs waren nooit een probleem, totdat de zondeval plaatsvond en drugs een erg gevaarlijke stof werd. Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 14:21:40 schreef michaelw het volgende: wat zijn nu werkelijk die 6 of 2 dagen? want voor god is een mensenjaar misschien maar een enkele zucht! ik bedoel zijn het Goddelijke jaren , of mensenjaren , als daar verschil in zit!? Het zijn zes etmalen, oftewel de tijd van 6 omwentelingen van de aarde, oftewel 6 perioden van licht die werden afgewisseld met perioden van duisternis. Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 15:26:38 schreef Ramòntezuma het volgende: Wat Mach schreef Moslims, Joden en christenen aanbidden dezelfde God, namelijk die van Abraham. Het verschil zit hem in de eigenschappen die ze Hem toekennen vanuit de verschillende boeken. Ik geloof dat niet. Ik geloof dat in ieder geval moslims iets / iemand anders aanbidden dan de christenen aanbidden. Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 21:42:38 schreef EulogÃa het volgende: [...]Ik geloof dat niet. Ik geloof dat in ieder geval moslims iets / iemand anders aanbidden dan de christenen aanbidden. Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh. Precies: "Het verschil zit hem in de eigenschappen die ze Hem toekennen vanuit de verschillende boeken." Zoals je weet hebben Moslims ook Abraham als vader, door Ismaël echter. Ze aanbidden dan ook de God van Abraham. Het punt is dat zij de Koran hebben als beschrijving van Hem, wat overigens (volgens mij, als christen) een foutieve beschrijving is. De beschrijving van God door de bijbel en de koran verschilt nogal. Maar toch doelen ze op dezelfde Persoon. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh. Uit de laatste posts blijkt duidelijk de noodzaak de naam van God te gebruiken,ipv hem te vervangen door een titel. Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: [...]Ik geloof dat niet. Ik geloof dat in ieder geval moslims iets / iemand anders aanbidden dan de christenen aanbidden. Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh. Je hoeft het niet te geloven, het is een feit dat het om dezelfde gaat, de God van Abraham. Hoe ze hem ervaren en uitleggen, daar hoef je geen overeenkomsten in te zien, maar het is en blijft de God van Abraham die zowel Joden, Christenen als Islamieten betitelen als de ene. Net zo goed als Isa, Jeshua en Jezus om 1 persoon gaat. Dus het is flauwekul om te zeggen dat we de naam Jahweh moeten gebruiken om verwarring te voorkomen. Die naam is in verschillende talen anders, het is zelfs te betwisten of het tetragrammaton uit de Thorah wel zo uitgesproken moet worden. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Daarom schreef ik ook "Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh." met bewust de toevoeging 'persoonlijke'. Ik weet dat er stromingen zijn die graag alle geloven op één hoop willen gooien, maar dat kan niet, omdat het christendom geen overeenkomsten heeft met (andere) religies. Ik gebruik altijd de naam 'God' (met hoofdletter) en als het over de islam gaat, gebruikt ik de naam 'Jahweh'. Om verwarring met de Jehova's Getuigen te voorkomen, gebruik ik niet de naam 'Jehova'. Isa is geen Jezus en Djibriël is geen Gabriël enz. . De koran heeft niets met de Bijbel te maken enz. . (Edit: Er zijn ook mythes over sinterklaas uit Spanje en de kerstman (hohoho) maar die hebben niets (meer) te maken met St. Nicolaas uit Myra. Bij de heilige uit Myra werden geen pepernoten gestrooid en werd niet met een arreslee gereden.) Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 22:47:49 schreef EulogÃa het volgende: Ik weet dat er stromingen zijn die graag alle geloven op één hoop willen gooien, maar dat kan niet, omdat het christendom geen overeenkomsten heeft met (andere) religies. Ook niet met het Jodendom? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Dat wel. Het christendom is geënt op de stam van Israël. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 De Islam komt uit hetzelfde geloof. Dat betekent natuurlijk niet dat deze religie juist is. Maar dat geeft wel een overeenkomst met het christendom. Bekijk het zo: christenen, joden en moslims maken een claim op de God van Israel. Maar er kan maar 1 stroming zijn die Hem beschrijft zo als Hij is en Hem vereert zoals Hij dat verlangt. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ja, ik snap je punt wel, maar daarom wil ik het ook vooral toespitsen op de Persoon Die Jahweh is. Met de Persoon Jahweh heeft Allah niets te maken. Allah is wel een afgeleide van God, maar lijkt daar qua persoon niets op. Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 22:47:49 schreef EulogÃa het volgende: (Edit: Er zijn ook mythes over sinterklaas uit Spanje en de kerstman (hohoho) maar die hebben niets (meer) te maken met St. Nicolaas uit Myra. Bij de heilige uit Myra werden geen pepernoten gestrooid en werd niet met een arreslee gereden.) Maar uiteindelijk denk ik dat wij het wel met elkaar eens zijn, maar dat we het alleen anders verwoorden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten