Spring naar bijdragen

Allah ..... God


Aanbevolen berichten

wat zijn nu werkelijk die 6 of 2 dagen? want voor god is een mensenjaar misschien maar een enkele zucht!

ik bedoel zijn het Goddelijke jaren , of mensenjaren , als daar verschil in zit!?

Ik zit ook met het volgende ..

God zag dat het goed was? Was????? of is het IS

want dat geloof ik niet echt meer

met welke reden heeft Drugs een natuurlijk iets een bestaan?

als het niet goed is voor je?

is dat met de schepping mee gekomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

ik heb vandaag gelezen dat Allah de Aarde geschapen heeft in maar liefst 2 Dagen?!

God heeft er dan maar liefst 6 Dagen over gedaan?

Mijn vraag is , of dit waar is?

ps. het stond op wikipedia , dat van allah

Soera 41, Fussilat, zegt: "Zeg: "Verwerpt gij werkelijk Hem Die de aarde in twee dagen schiep? En richt gij gelijken aan Hem op, hoewel Hij de Heer der Werelden is?

"

en daaruit kan je concluderen dat Allah volgens de Koran de aarde in twee dagen schiep.

Echter, dat gaat alleen over de aarde zelf. Dat duurde volgens Genesis ook geen 6 dagen.

In Soera 7, Al-Aa'raaf, lezen we echter "Voorzeker, uw Heer is Allah, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op deTroon neder."

Kortom, het heeft aardige overeenkomsten met wat in Genesis staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb vandaag gelezen dat Allah de Aarde geschapen heeft in maar liefst 2 Dagen?!

God heeft er dan maar liefst 6 Dagen over gedaan?

Mijn vraag is , of dit waar is?

ps. het stond op wikipedia , dat van allah

Even tussen haakjes: Allah is gewoon de Arabische vertaling voor "God", zoals je waarschijnlijk wel al wist. smile.gif Om dus Allah tegenover God te plaatsen is een beetje apart, als je begrijpt wat ik bedoel. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Even tussen haakjes: Allah is gewoon de Arabische vertaling voor "God", zoals je waarschijnlijk wel al wist.
smile.gif
Om dus Allah tegenover God te plaatsen is een beetje apart, als je begrijpt wat ik bedoel.
puh2.gif

Maar goed, als het in het westen over 'Allah' gaat bedoelt men meestal de God zoals die uit de Koran naar voren komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tjonge Michael! Let toch een beetje op je spelling, jongen smile.gif

Quote:

er is maar 1 god en die heeft natuurlijk vele

vertallingen..althans de naam god.

God is geen naam. Jahweh daarentegen wel.

Quote:
maar wel 2 of meerdere geloven tog?!

allah en god ? word naar mijn mening toch gescheiden van elkaar!

al zijn het beidde dus 1 dezelfde?1

Wat Mach schreef smile.gif Moslims, Joden en christenen aanbidden dezelfde God, namelijk die van Abraham. Het verschil zit hem in de eigenschappen die ze Hem toekennen vanuit de verschillende boeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

aai .....

excuus dan haha!

heb wel gelezen over meerdere namen....

volgens >>>>http://www.allaboutgod.com/dutch/namen-voor-go d.htm

Namen voor God: Zijn Titels in de Geschriften Onthuld

"ELOHIM" (of Elohay) is de eerste naam voor God die in de Bijbel aangetroffen wordt, en deze wordt door het Oude Testament heen meer dan 2300 keer gebruikt. Elohim komt van het Hebreeuwse stamwoord dat "sterkte" of "macht" betekent, en heeft de ongewone karakteristiek dat het een meervoudsvorm is. In Genesis 1:1 lezen we: "In het begin schiep Elohim de hemel en de aarde." Meteen vanaf het begin wordt deze meervoudsvorm voor de naam van God gebruikt om de Ene God te beschrijven, een mysterie dat in de rest van de Bijbel wordt onthuld. Door de geschriften heen wordt Elohim gecombineerd met andere woorden om bepaalde karakteristieken van God te beschrijven

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

excuus dan haha!

Excuses zijn niet nodig puh2.gif

Quote:

heb wel gelezen over meerdere namen....

volgens >>>>
d.htm

Namen voor God: Zijn Titels in de Geschriften Onthuld

"ELOHIM" (of Elohay) is de eerste naam voor God die in de Bijbel aangetroffen wordt, en deze wordt door het Oude Testament heen meer dan 2300 keer gebruikt. Elohim komt van het Hebreeuwse stamwoord dat "sterkte" of "macht" betekent, en heeft de ongewone karakteristiek dat het een meervoudsvorm is. In Genesis 1:1 lezen we: "In het begin schiep Elohim de hemel en de aarde." Meteen vanaf het begin wordt deze meervoudsvorm voor de naam van God gebruikt om de Ene God te beschrijven, een mysterie dat in de rest van de Bijbel wordt onthuld. Door de geschriften heen wordt Elohim gecombineerd met andere woorden om bepaalde karakteristieken van God te beschrijven

God heeft dan ook een heleboel namen. Ik heb me ooit eens laten vertellen (zal wel een dominee geweest zijn) dat als we alle namen van God op zouden schrijven, de aarde het aantal boeken niet zou kunnen dragen. (Dat is aardig veel dus...) Ik weet verder niet waar ik dit terug kan vinden in de bijbel, maar misschien weet iemand het hier toevallig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zit ook met het volgende ..

God zag dat het goed was? Was????? of is het IS

want dat geloof ik niet echt meer

met welke reden heeft Drugs een natuurlijk iets een bestaan?

als het niet goed is voor je?

is dat met de schepping mee gekomen?

Het was inderdaad goed. Nu is het niet meer volmaakt, maar christenen kunnen wel weer leven in een leven dat die volmaaktheid steeds meer nadert.

Drugs waren nooit een probleem, totdat de zondeval plaatsvond en drugs een erg gevaarlijke stof werd.

Quote:

wat zijn nu werkelijk die 6 of 2 dagen? want voor god is een mensenjaar misschien maar een enkele zucht!

ik bedoel zijn het Goddelijke jaren , of mensenjaren , als daar verschil in zit!?

Het zijn zes etmalen, oftewel de tijd van 6 omwentelingen van de aarde, oftewel 6 perioden van licht die werden afgewisseld met perioden van duisternis.

Quote:

Wat Mach schreef
smile.gif
Moslims, Joden en christenen aanbidden dezelfde God, namelijk die van Abraham. Het verschil zit hem in de eigenschappen die ze Hem toekennen vanuit de verschillende boeken.

Ik geloof dat niet. Ik geloof dat in ieder geval moslims iets / iemand anders aanbidden dan de christenen aanbidden. Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik geloof dat niet. Ik geloof dat in ieder geval moslims iets / iemand anders aanbidden dan de christenen aanbidden. Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh.

Precies: "Het verschil zit hem in de eigenschappen die ze Hem toekennen vanuit de verschillende boeken."

Zoals je weet hebben Moslims ook Abraham als vader, door Ismaël echter. Ze aanbidden dan ook de God van Abraham.

Het punt is dat zij de Koran hebben als beschrijving van Hem, wat overigens (volgens mij, als christen) een foutieve beschrijving is. De beschrijving van God door de bijbel en de koran verschilt nogal. Maar toch doelen ze op dezelfde Persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik geloof dat niet. Ik geloof dat in ieder geval moslims iets / iemand anders aanbidden dan de christenen aanbidden. Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh.

Je hoeft het niet te geloven, het is een feit dat het om dezelfde gaat, de God van Abraham. Hoe ze hem ervaren en uitleggen, daar hoef je geen overeenkomsten in te zien, maar het is en blijft de God van Abraham die zowel Joden, Christenen als Islamieten betitelen als de ene.

Net zo goed als Isa, Jeshua en Jezus om 1 persoon gaat. Dus het is flauwekul om te zeggen dat we de naam Jahweh moeten gebruiken om verwarring te voorkomen. Die naam is in verschillende talen anders, het is zelfs te betwisten of het tetragrammaton uit de Thorah wel zo uitgesproken moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom schreef ik ook "Ik vind de Allah van de moslims geen (persoonlijke) overeenkomsten hebben met Jahweh." met bewust de toevoeging 'persoonlijke'. Ik weet dat er stromingen zijn die graag alle geloven op één hoop willen gooien, maar dat kan niet, omdat het christendom geen overeenkomsten heeft met (andere) religies.

Ik gebruik altijd de naam 'God' (met hoofdletter) en als het over de islam gaat, gebruikt ik de naam 'Jahweh'. Om verwarring met de Jehova's Getuigen te voorkomen, gebruik ik niet de naam 'Jehova'.

Isa is geen Jezus en Djibriël is geen Gabriël enz. . De koran heeft niets met de Bijbel te maken enz. .

(Edit: Er zijn ook mythes over sinterklaas uit Spanje en de kerstman (hohoho) maar die hebben niets (meer) te maken met St. Nicolaas uit Myra. Bij de heilige uit Myra werden geen pepernoten gestrooid en werd niet met een arreslee gereden.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Islam komt uit hetzelfde geloof. Dat betekent natuurlijk niet dat deze religie juist is. Maar dat geeft wel een overeenkomst met het christendom.

Bekijk het zo: christenen, joden en moslims maken een claim op de God van Israel. Maar er kan maar 1 stroming zijn die Hem beschrijft zo als Hij is en Hem vereert zoals Hij dat verlangt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik snap je punt wel, maar daarom wil ik het ook vooral toespitsen op de Persoon Die Jahweh is. Met de Persoon Jahweh heeft Allah niets te maken. Allah is wel een afgeleide van God, maar lijkt daar qua persoon niets op.

Quote:

(Edit: Er zijn ook mythes over sinterklaas uit Spanje en de kerstman (hohoho) maar die hebben niets (meer) te maken met St. Nicolaas uit Myra. Bij de heilige uit Myra werden geen pepernoten gestrooid en werd niet met een arreslee gereden.)

Maar uiteindelijk denk ik dat wij het wel met elkaar eens zijn, maar dat we het alleen anders verwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid