Spring naar bijdragen

Discipelschapsweekend?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb mij sinds vorige week opgegeven voor een Discipelschapsweekend van de organisatie Operatie Mobilisatie.

Ik had hierover via hyves een bericht binnen gehad. Gelezen en had eigenlijk zoiets van, nou lijkt me wel wat, maar ga het niet doen.

Tot rond de kerstperiode, het begon steeds meer te dagen om me toch op te geven. Toen las ik een oud opgeslagen msn gesprek terug en dat ging hierover. dat een vriend van mij, zo'n weekend had gedaan. Hij zei toen: dat lijkt me ook wel wat voor jou, maar nu nog niet misschien, maar komt nog.

Vraag me niet af, waarom dat gesprek nu precies bovenkwam, maar ja, ik nogmaals lezen wat het weekend een beetje inhield, maar was er nog niet uit.

Ik een gesprek met mijn man, en hij vond het goed als ik ging (alles in samenspraak knipoog_dicht.gif).

Oftewel, uiteindelijk heb ik mij opgegeven en toch wel een beetje spannend, maar het lijkt me zo leerzaam.

Ik geloof nu ongeveer 5 jaar en daarvoor had ik niks het het geloof. Ik heb soms een gevoel dat ik stil sta of niet genoeg doe wat ik kan doen, dus ik ben benieuwd wat ik dat weekend tegen ga komen, wat ik ga leren en ik denk ook dat ik wel met mijn neus op sommige feiten wordt gedrukt

Heeft iemand wel is aan zo'n weekend meegedaan? Kan ik me er nog op voorbereiden of moet ik het over me heen laten komen.

Ben in ieder geval blij dat ik het hier kwijt kan en hoop op wat reacties of een gesprek hierover, want het is voor mij lastig om er zo met mijn omgeving over te praten. Dat is even opervlakkig en dan klaar.

Renata

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan je misschien wat meer vertellen over wat zo'n weekend inhoudt? Ik heb nog nooit van de organisatie gehoord en kan me eerlijk gezegd niks voorstellen bij zo'n weekend, dus ja, vind het ook moeilijk om te reageren op jouw post.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan je misschien wat meer vertellen over wat zo'n weekend inhoudt? Ik heb nog nooit van de organisatie gehoord en kan me eerlijk gezegd niks voorstellen bij zo'n weekend, dus ja, vind het ook moeilijk om te reageren op jouw post.

link

U vraagt, wij draaien.... stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met een weekend verdieping hoeft inderdaad geheel niets mis mee te zijn. Zo aan de site te zien is het evangelisch, dus als je daar op je plaats bent, wens ik je een mooi, bezinnend weekend toe.

Het is misschien niet verkeerd om je voor te bereiden door eerst zelf na te gaan hoe je de navolging van Christus gestalte wilt geven in je leven en specifieke vragen te formuleren die je graag beantwoordt wilt zien in het weekend.

Ook ná het weekend is het denk ik goed om in alle rust over de ontvangen stof en de gesprekken na te denken en te overwegen in hoeverre je het één en ander wilt toepassen in je leven. Ik zou op het weekend zelf daar niet al te snel beslissingen over in nemen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt, ik ga zeker even dingen voor mezelf op een rijtje zetten. En ik hoop er veel van te leren en dingen te hebben om over na te denken.

Ben ook zeker niet van plan om dat weekend bepaalde beslissingen te nemen en denk ook niet dat dit de bedoeling is.

Kijk bepaalde dingen heb ik al in mijn hoofd, wat ik graag zou willen enzo en ik hoop voor mezelf gewoon wat meer zekerheid te krijgen (hoe ik dat precies moet zien, weet ik eigenlijk ook niet) en voor de rest met God bezig zijn

Het is trouwens een weekend (wat je in de link kan lezen om te kijken wat God eigenlijk van je verwacht en hoe je daar zelf mee omgaat. Hier ga je met elkaar over praten en mee bezig zijn. Hoe kan je in je geloof groeien?

Is er iemand die zoiets al gedaan heeft? Of gewoon een weekend met gelovige weg met een bepaald onderwerp? Ben zo benieuwd hoe iemand dat ervaren heeft.

groetjes van Renata

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel eens van plan geweest om naar een jongeren en zending weekend van OM te gaan (dacht ik tenminste, dat dat van OM was) uiteindelijk ben ik niet gegaan om het evangelische karakter en omdat het erg met de basics bezig was, terwijl ik eerder bevestiging zocht. Uiteindelijk vind ik het toch wel weer jammer dat ik niet ben gegaan, eigenlijk, ondanks dat het niet mijn 'stijl' van geloven en van met dingen omgaan is.

Ik dnek niet dat het veel kwaad kan om te gaan. Helpt het je in je relatie met God, dan kun je dankbaar wezen dat je de kans hebt gekregen om het mee te maken. Vind je het prut, nou, dan weet je dat toch voor de volgende keer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Operatie Mobilisatie is eerder evangelical dan evangelisch. Wat wil zeggen: je komt er echt mensen tegen vanuit bijna elke denkbare protestantse denominatie, op zeer bevindelijk en vrijzinnig na.

lijkt me ook leuk om van verschillende 'stromingen' mensen te ontmoeten en daar gedachte mee te wisselen.

Ik ben benieuwd en bedankt voor de reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

ik wil even zeggen dat ik een geweldig weekend heb beleefd.

We waren met een hele leuke club, waar we met elkaar veel over God hebben geleerd, plezier hebben gemaakt en ook nog uitgerust.

Het was zo mooi om een heel weekend te leren over God en met elkaar te zingen, te bidden en te genieten.

Vaak zaten we met de hele groep en gingen ook weer in kleine groepjes uiteen. Je leert elkaar beter kennen, door erover te praten hoe iedereen bezig is met geloof, hoe iemand stille tijd houdt enz. enz.

Ik blijf een beetje oppervlakkig, want ik heb zoveel geleerd en gehoord en gezien, dat ik daar nog wel 4 A4tjes over vol kan schrijven.

Als je nog nieuwgierig bent, dan hoor ik het wel.

Ik heb in ieder geval genoten, veel inspiratie en nieuwe contacten eraan overgehouden,

God is liefdevol, zo geweldig party.gif

Groetjes,

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid