Spring naar bijdragen

Dankzeggen.


Aanbevolen berichten

1 Kron 29,13

Nu dan, onze God, wij danken U, en loven de Naam Uwer heerlijkheid.

Kol 3,15

En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welke gij ook geroepen zijt in één lichaam; en weest dankbaar.

De Bijbel laat er geen misverstand over bestaan, wij horen dankbaar te zijn. Echter is het ook zeer menselijk om een gegeven paard eens goed in de bek te kijken nietwaar?

Daarom vraag ik me wel eens af of ik wel dankbaar genoeg ben voor al het goeie wat op mijn pad is gekomen en of ik niet te veel focus op de tegenslagen die me treffen, ken je dat?

Dit topic is bedoeld om eens stil te staan bij de vraag: ben ik wel dankbaar genoeg? Ben jij wel dankbaar genoeg of mag het wel ietsje meer zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu dan, onze God, wij danken U, en loven de Naam Uwer heerlijkheid.

En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welke gij ook geroepen zijt in één lichaam; en weest dankbaar.

De Bijbel laat er geen misverstand over bestaan, wij horen dankbaar te zijn. Echter is het ook zeer menselijk om een gegeven paard eens goed in de bek te kijken nietwaar?

Daarom vraag ik me wel eens af of ik wel dankbaar genoeg ben voor al het goeie wat op mijn pad is gekomen en of ik niet te veel focus op de tegenslagen die me treffen, ken je dat?

Dit topic is bedoeld om eens stil te staan bij de vraag: ben ik wel dankbaar genoeg? Ben jij wel dankbaar genoeg of mag het wel ietsje meer zijn?

Ik ben je dankbaar voor het topic. flower.gif

Ik vind het een heel goed topic.

Wij mensen vinden heel vlug veel dingen vanzelfsprekend.

Wanneer ik morgen opsta,vind ik het vanzelfsprekend dat ik water heb om mij te verfrissen.

Dat ik brood heb om mij te versterken enz... ,enz...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wanneer ik morgen opsta,vind ik het vanzelfsprekend dat ik water heb om mij te verfrissen.

Dat ik brood heb om mij te versterken enz... ,enz...

Veel mensen vinden het ook vanzelfsprekend dat je uberhaubt opstaat... Daar dank ik wel elke dag voor... voor weer een nieuwe dag yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben je dankbaar voor het topic.
flower.gif

Ik vind het een heel goed topic.

smile.gif

Quote:

Wij mensen vinden heel vlug veel dingen vanzelfsprekend.

Wanneer ik morgen opsta,vind ik het vanzelfsprekend dat ik water heb om mij te verfrissen.

Dat ik brood heb om mij te versterken enz... ,enz...

Klopt, helaas nemen we de dingen snel voor lief en de één gaat daar veel verder in dan de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja... Wat dat betreft zouden we meer dankdagen moeten instellen.

Ikzelf probeer altijd bij het bidden eerst te danken voor alles dat me te binnen schiet, maar al gauw wordt het een standaard bedankje (voor het gezond opstaan, eten/drinken, etc.). Iets waar je voor op moet passen
smile.gif

Dat vind ik anders alles behalve standaard!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En al was het standaard, standaard is niet altijd fout
smile.gif

Hmm nouja.. dan heb je al gauw dat je het (in je hoofd) opzegt zonder er werkelijk bij stil te staan. Zonder echt te bedenken dat zulke dingen niet vanzelfsprekend zijn. Kun je dat dan wel echt dankbaar noemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het klopt dat Hij al je gedachten kent, maar je zou je kunnen afvragen of het Bijbels om niet te bidden
flower.gif

Het is nogal off-topic maar dat heb ik gedaan hoor!

Mat 6,6       

Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden.

Indien ik bid, doe ik dat in mijn binnenkamer met de deur achter me dicht!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid