Piebe 84 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 1 Kron 29,13 Nu dan, onze God, wij danken U, en loven de Naam Uwer heerlijkheid. Kol 3,15 En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welke gij ook geroepen zijt in één lichaam; en weest dankbaar. De Bijbel laat er geen misverstand over bestaan, wij horen dankbaar te zijn. Echter is het ook zeer menselijk om een gegeven paard eens goed in de bek te kijken nietwaar? Daarom vraag ik me wel eens af of ik wel dankbaar genoeg ben voor al het goeie wat op mijn pad is gekomen en of ik niet te veel focus op de tegenslagen die me treffen, ken je dat? Dit topic is bedoeld om eens stil te staan bij de vraag: ben ik wel dankbaar genoeg? Ben jij wel dankbaar genoeg of mag het wel ietsje meer zijn? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 19:34:47 schreef Piebe het volgende: of mag het wel ietsje meer zijn? Dat dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 25 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 21:38:25 schreef Pius_XII het volgende: [...] Dat dus. Dat kan je op twee manieren opvatten, welke van de twee doel je op? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 21:40:19 schreef Piebe het volgende: Dat kan je op twee manieren opvatten, welke van de twee doel je op? Nou, dat ik, gezien wat ik krijg, eigenlijk altijd te weinig dank zeg, ook al doe ik het elke dag een paar keer. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 25 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 21:44:08 schreef Pius_XII het volgende: [...] Nou, dat ik, gezien wat ik krijg, eigenlijk altijd te weinig dank zeg, ook al doe ik het elke dag een paar keer. Zeer herkenbaar, ik vergeet het soms dagenlang. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Ik vergeet het soms ook en ik schaam me dan dat ik het vergeten ben... Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 19:34:47 schreef Piebe het volgende: 1 Kron 29,13 Nu dan, onze God, wij danken U, en loven de Naam Uwer heerlijkheid. Kol 3,15 En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welke gij ook geroepen zijt in één lichaam; en weest dankbaar. De Bijbel laat er geen misverstand over bestaan, wij horen dankbaar te zijn. Echter is het ook zeer menselijk om een gegeven paard eens goed in de bek te kijken nietwaar? Daarom vraag ik me wel eens af of ik wel dankbaar genoeg ben voor al het goeie wat op mijn pad is gekomen en of ik niet te veel focus op de tegenslagen die me treffen, ken je dat? Dit topic is bedoeld om eens stil te staan bij de vraag: ben ik wel dankbaar genoeg? Ben jij wel dankbaar genoeg of mag het wel ietsje meer zijn? Ik ben je dankbaar voor het topic. Ik vind het een heel goed topic. Wij mensen vinden heel vlug veel dingen vanzelfsprekend. Wanneer ik morgen opsta,vind ik het vanzelfsprekend dat ik water heb om mij te verfrissen. Dat ik brood heb om mij te versterken enz... ,enz... Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 22:44:27 schreef Aimé het volgende: Wanneer ik morgen opsta,vind ik het vanzelfsprekend dat ik water heb om mij te verfrissen. Dat ik brood heb om mij te versterken enz... ,enz... Veel mensen vinden het ook vanzelfsprekend dat je uberhaubt opstaat... Daar dank ik wel elke dag voor... voor weer een nieuwe dag Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 25 november 2009 Rapport Share Geplaatst 25 november 2009 Tja... Wat dat betreft zouden we meer dankdagen moeten instellen. Ikzelf probeer altijd bij het bidden eerst te danken voor alles dat me te binnen schiet, maar al gauw wordt het een standaard bedankje (voor het gezond opstaan, eten/drinken, etc.). Iets waar je voor op moet passen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Elke dag kan een dankdag zijn, die kan je zelf voor jezelf instellen. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 22:44:27 schreef Aimé het volgende: [...] Ik ben je dankbaar voor het topic. Ik vind het een heel goed topic. Quote: Wij mensen vinden heel vlug veel dingen vanzelfsprekend. Wanneer ik morgen opsta,vind ik het vanzelfsprekend dat ik water heb om mij te verfrissen. Dat ik brood heb om mij te versterken enz... ,enz... Klopt, helaas nemen we de dingen snel voor lief en de één gaat daar veel verder in dan de ander. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 22:52:15 schreef Mister_L het volgende: [...] Veel mensen vinden het ook vanzelfsprekend dat je uberhaubt opstaat... Daar dank ik wel elke dag voor... voor weer een nieuwe dag Dat vind ik bewonderenswaardig, ook dat vergeet ik veel te vaak. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 00:10:24 schreef Ramòntezuma het volgende: Tja... Wat dat betreft zouden we meer dankdagen moeten instellen. Ikzelf probeer altijd bij het bidden eerst te danken voor alles dat me te binnen schiet, maar al gauw wordt het een standaard bedankje (voor het gezond opstaan, eten/drinken, etc.). Iets waar je voor op moet passen Dat vind ik anders alles behalve standaard! Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 09:17:23 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Elke dag kan een dankdag zijn, die kan je zelf voor jezelf instellen. Ja als je God bedankt voor het goede, dan wegen de slechte dingen zo zwaar niet denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 En al was het standaard, standaard is niet altijd fout Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 11:51:50 schreef Étoile het volgende: En al was het standaard, standaard is niet altijd fout Nee integendeel! Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ik dank God voor mijn goede vriendschappen, voor mijn talenten, voor een dak boven mijn hoofd, voor het feit dat mijn oudste oomzegstertje me herkent en met me speelt.Ach, er is veel om voor te danken Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 13:17:06 schreef BookerT het volgende: Ik dank God voor mijn goede vriendschappen, voor mijn talenten, voor een dak boven mijn hoofd, voor het feit dat mijn oudste oomzegstertje me herkent en met me speelt.Ach, er is veel om voor te danken Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 11:51:50 schreef Étoile het volgende: En al was het standaard, standaard is niet altijd fout Hmm nouja.. dan heb je al gauw dat je het (in je hoofd) opzegt zonder er werkelijk bij stil te staan. Zonder echt te bedenken dat zulke dingen niet vanzelfsprekend zijn. Kun je dat dan wel echt dankbaar noemen? Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 13:50:11 schreef Ramòntezuma het volgende: [...] Hmm nouja.. dan heb je al gauw dat je het (in je hoofd) opzegt zonder er werkelijk bij stil te staan. Het kan hem aan mij liggen, maar ik heb dat niet zo gauw! Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 13:55:12 schreef Piebe het volgende: [...] Het kan hem aan mij liggen, maar ik heb dat niet zo gauw! Heb jij altijd je hoofd erbij als je bidt of dankt? Houden zo Ik dwaal wel eens af hoor, zeker als ik moe ben. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 13:58:14 schreef Ramòntezuma het volgende: [...] Heb jij altijd je hoofd erbij als je bidt of dankt? Houden zo Ik dwaal wel eens af hoor, zeker als ik moe ben. Ik bid in principe nooit omdat ik geloof dat God al mijn gedachten kent. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Het klopt dat Hij al je gedachten kent, maar je zou je kunnen afvragen of het Bijbels om niet te bidden Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 26 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op donderdag 26 november 2009 14:07:37 schreef EulogÃa het volgende: Het klopt dat Hij al je gedachten kent, maar je zou je kunnen afvragen of het Bijbels om niet te bidden Het is nogal off-topic maar dat heb ik gedaan hoor! Mat 6,6 Â Â Â Â Â Â Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden. Indien ik bid, doe ik dat in mijn binnenkamer met de deur achter me dicht! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 O.k., misschien heb ik je verkeerd begrepen Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten