Spring naar bijdragen

Zit jij op jouw plek?


Aanbevolen berichten

Ik weet niet goed of ik op mijn plek zit. Ik zit sinds 2 jaar in een pinkstergemeente. En ik merk steeds meer dat ik het christelijk gereformeerde mis.

Ik heb het binnen de kerk an sich best naar mijn zin. Heb sociale contacten, doe de zondagsschool en ga er ook wel graag heen. Alleen erger ik me soms aan dingen in de dienst. Zo vraagt men wel eens om een 'klapoffer'. Nou, dan sta ik dus stokstijf stil en klap ik bewust niet, gewoon omdat ik het stom vind. Ze willen wel eens gaan dansen of zwaaien met vlaggen tijdens de dienst. Daar erger ik me ook kapot aan. Bij een speciale dienst vind ik dat niet erg, maar wel bij een gewone. Daarbij sta ik niet te swingen, maar zit of sta ik stil met mijn armen over elkaar. Ik ben meer het type 'stille genieter' als het op geloof aankomt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet goed of ik op mijn plek zit. Ik zit sinds 2 jaar in een pinkstergemeente. En ik merk steeds meer dat ik het christelijk gereformeerde mis.

Ik heb het binnen de kerk an sich best naar mijn zin. Heb sociale contacten, doe de zondagsschool en ga er ook wel graag heen. Alleen erger ik me soms aan dingen in de dienst. Zo vraagt men wel eens om een 'klapoffer'. Nou, dan sta ik dus stokstijf stil en klap ik bewust niet, gewoon omdat ik het stom vind. Ze willen wel eens gaan dansen of zwaaien met vlaggen tijdens de dienst. Daar erger ik me ook kapot aan. Bij een speciale dienst vind ik dat niet erg, maar wel bij een gewone. Daarbij sta ik niet te swingen, maar zit of sta ik stil met mijn armen over elkaar. Ik ben meer het type 'stille genieter' als het op geloof aankomt..

Herkebaar widegrin.gif Ik heb zelf baptisten-roots maar heb de afgelopen 20 jaar in een evangelische gemeente gezeten.

Er zijn heel veel dingen waar ik me wel in kan vinden, maar klapoffers, dansen en vlaggen voor de Heer? Niet aan mij besteed.

Ben inmiddels weer terug op het Bappennest en dat bevalt prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat, wanneer ik het huis uit ben en/of samenwonend of getrouwd met mijn vriend, dat ik dan een andere kerk ga zoeken. Aangezien ik bovenop mijn eerder genoemde dingen ook nog eens een hekel heb aan Opwekkingsliederen en de Psalmen en Gezangen mis, zal ik wel weer in een CGK o.i.d. terecht komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hou wel van poffertjes, maar klapoffertjes waren ook niet mijn ding.

widegrin.gif

Quote:

Plus dat offers brengen zòòòò het oude verbond zijn...

Ja?

(Overigens heb ik ook (nagenoeg) niets specifieks met klapoffers, hoor.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid