Arthurvd 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ehrm.. wat is een Stagegemeente? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Een gemeente waar ze voor haar opleiding stage loopt Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Quote: Op maandag 23 november 2009 02:06:10 schreef Arthurvd het volgende: Ehrm.. wat is een Stagegemeente? ehm... Wie ben jij eigenlijk? en naar welke gemeente ga je zelf en voel je jezelf er ook thuis/op je gemak? Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik weet niet goed of ik op mijn plek zit. Ik zit sinds 2 jaar in een pinkstergemeente. En ik merk steeds meer dat ik het christelijk gereformeerde mis. Ik heb het binnen de kerk an sich best naar mijn zin. Heb sociale contacten, doe de zondagsschool en ga er ook wel graag heen. Alleen erger ik me soms aan dingen in de dienst. Zo vraagt men wel eens om een 'klapoffer'. Nou, dan sta ik dus stokstijf stil en klap ik bewust niet, gewoon omdat ik het stom vind. Ze willen wel eens gaan dansen of zwaaien met vlaggen tijdens de dienst. Daar erger ik me ook kapot aan. Bij een speciale dienst vind ik dat niet erg, maar wel bij een gewone. Daarbij sta ik niet te swingen, maar zit of sta ik stil met mijn armen over elkaar. Ik ben meer het type 'stille genieter' als het op geloof aankomt.. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Quote: Op maandag 23 november 2009 10:41:22 schreef *nath* het volgende: Ik weet niet goed of ik op mijn plek zit. Ik zit sinds 2 jaar in een pinkstergemeente. En ik merk steeds meer dat ik het christelijk gereformeerde mis. Ik heb het binnen de kerk an sich best naar mijn zin. Heb sociale contacten, doe de zondagsschool en ga er ook wel graag heen. Alleen erger ik me soms aan dingen in de dienst. Zo vraagt men wel eens om een 'klapoffer'. Nou, dan sta ik dus stokstijf stil en klap ik bewust niet, gewoon omdat ik het stom vind. Ze willen wel eens gaan dansen of zwaaien met vlaggen tijdens de dienst. Daar erger ik me ook kapot aan. Bij een speciale dienst vind ik dat niet erg, maar wel bij een gewone. Daarbij sta ik niet te swingen, maar zit of sta ik stil met mijn armen over elkaar. Ik ben meer het type 'stille genieter' als het op geloof aankomt.. Herkebaar Ik heb zelf baptisten-roots maar heb de afgelopen 20 jaar in een evangelische gemeente gezeten. Er zijn heel veel dingen waar ik me wel in kan vinden, maar klapoffers, dansen en vlaggen voor de Heer? Niet aan mij besteed. Ben inmiddels weer terug op het Bappennest en dat bevalt prima. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik denk dat, wanneer ik het huis uit ben en/of samenwonend of getrouwd met mijn vriend, dat ik dan een andere kerk ga zoeken. Aangezien ik bovenop mijn eerder genoemde dingen ook nog eens een hekel heb aan Opwekkingsliederen en de Psalmen en Gezangen mis, zal ik wel weer in een CGK o.i.d. terecht komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik hou wel van poffertjes, maar klapoffertjes waren ook niet mijn ding. Plus dat offers brengen zòòòò het oude verbond zijn... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Quote: Op maandag 23 november 2009 14:39:19 schreef Andere Jas het volgende: Ik hou wel van poffertjes, maar klapoffertjes waren ook niet mijn ding. Quote: Op maandag 23 november 2009 14:39:19 schreef Andere Jas het volgende: Plus dat offers brengen zòòòò het oude verbond zijn... Ja? (Overigens heb ik ook (nagenoeg) niets specifieks met klapoffers, hoor.) Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 * JoostG voelt een nieuw topic aankomen... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Quote: Op maandag 23 november 2009 14:47:48 schreef JoostG het volgende: * JoostG voelt een nieuw topic aankomen... ga je gang joost! Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Wilde ik doen, maar ik heb geen inspiratie voor een OP... Maar het ondewerp 'offers' vind ik wel interessant. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten