Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort een groot fan van Bob Dylan.

Ik was een half jaar nog terug nog veel met satanische muziek bezig en zag er niet de ernst van in. Ik luisterde naar bands als Slayer, AC/DC en Metallica. In maart was ik zelfs bij hun concert.

Na onder andere de dvd They Sold Their Soul for Rock n Roll te hebben gezien ben ik erbij stilgaanstaan hoe slecht het eigenlijk is.

Mijn vader (ook een groot muziekliefhebber) vondt Bob Dylan wel wat voor mij. En inderdaad, ik vindt zijn muziek echt schitterend.

Toen Bob Dylan begon was hij niet christelijk. Pas toen hij rondt z'n 30e kwam hij tot geloof en heeft toen 4 cd's over het geloof uitgebracht.

Dus als je hier intresse heb in Bob Dylan zijn hier een paar echte aanraders:

* Bob Dylan - Knockin on Heavens Door

* Bob Dylan - Simple Twist of fate

* Bob Dylan - Tangled up in blue

* Bob Dylan - Covenant woman

* Bob Dylan - What can i do for you

* Bob Dylan - Gates of eden

Hij heeft 500 songs geschreven, dus ik kan niet elk mooi liedje opgaan schrijfen want dan staan we hier morgen nog. Maar als je dit goede muziek vindt kan je vanzelf op het interweb opzoek gaan naar nog meer liedjes van hem.

Groeten,

Eloy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bob Dylan is geweldig. yes.gif Hele indrukwekkende muziek. yes.gif

Als songwriter is die erg sterk. All along the watchtower vind ik een mooi nummer, al is die bekender door de cover van Jimmi Hendrix en vind ik die editie eigenlijk stiekem ook beter. Wel grappig dat Dylan die versie vervolgens zelf weer gecoverd heeft.

Trouwens AC/DC vind ik ook een leuke band. Heb er ook een paar cd's van. Niet naar concert geweest, want ik vond het te duur. Metallica is voor mij vooral jeugd sentiment. Slayer boeit me niet zo.

O btw, 'They Sold Their Soul for Rock n Rol' vind ik een ronduit waardeloze docu. Ik heb er een promo filmpje van online gezien en het zit ontzettend vol met speculatie en totale onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaa, Dylan! Als mijn onderschrift nog niet duidelijk genoeg is weet ik het ook niet meer hoor. widegrin.gif

Overigens word ik van Dylan wel een pak droeviger dan van veel zogezegd duivelse bands, maar dat ligt misschien aan mij. knipoog_dicht.gif

Die dvd heb ik zelf niet gezien, maar ik heb er tot nu toe weinig goeds over gehoord. Wat sprak jou er zo in aan? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Olorin, ik heb hem zelf helemaal afgezien (4 uur) en er werdt toch weinig, vrijwel niet gespeculeerd maar er werden vooral feiten getoond en uitspraken van de artiesten zelf. Je kan AC/DC ook niet beluisteren als je weet ze songs hebben als Hells Bells en Highway to hell. En Metallica die zingt over de komst van satan (The thing that should not be) en Slayer helemaal niet die zingt over Auschwitz en dat hij god dood moet zijn als hier de derde wereldoorlog aan zal breken in de eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De slechtste documentaire ooit is voor jou nu reden om alle muziek te verketteren behalve extreem-christelijke muziek? Die docu drijft op valse argumenten, onzin en anti-christelijke bullshit. Overigens is Bob Dylan bepaald niet zo'n heilige als jij doet voorkomen. Briljante tekst- en songwriter, maar zeker niet zo braaf christelijk als je schijnt te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Olorin, ik heb hem zelf helemaal afgezien (4 uur) en er werdt toch weinig, vrijwel niet gespeculeerd maar er werden vooral feiten getoond en uitspraken van de artiesten zelf. Je kan AC/DC ook niet beluisteren als je weet ze songs hebben als Hells Bells en Highway to hell. En Metallica die zingt over de komst van satan (The thing that should not be) en Slayer helemaal niet die zingt over Auschwitz en dat hij god dood moet zijn als hier de derde wereldoorlog aan zal breken in de eindtijd.

Ik zag slechts de promo maar die vond ik toch echt totaal waardeloos omdat er dingen werden geroept die gewoon onzin waren, zelfs dingen die de bands zelf notabene weerleggen.

Ik kan trouwens prima AC/DC beluisteren en ik weet heel goed dat ze die nummers hebben. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Teveel opgehemeld? Hij is de enige man die niet kan zingen en toch briljante liedjes schrijft die door merg en been gaan en die heel erg veel mensen aanspraken en nog steeds aanspreken. Ook weer jongere generaties, gezien het publiek bij het concert in het voorjaar waar ik geweest ben.

Begrippen als 'hell' zeggen inderdaad niets over hun geloof of ongeloof. Als je de uitspraak 'what the hell' gebruikt, wil dat niet zeggen dat je Satan aanbidt. En ja, dat is een flauw voorbeeld, maar wel in dezelfde lijn als de argumentatie van de nitwits die They Sold Their Souls For Rock & Roll gemaakt hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note:Off topic posts verwijderd/aangepast. Jongens, dit topic gaat over Dylan. Als jullie het in het algemeen willen hebben over satanische invloed in muziek, dan zijn daar vast andere topics voor, en als er geen zijn dan kunnen jullie er eentje maken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Teveel opgehemeld? Hij is de enige man die niet kan zingen en toch briljante liedjes schrijft die door merg en been gaan en die heel erg veel mensen aanspraken en nog steeds aanspreken. Ook weer jongere generaties, gezien het publiek bij het concert in het voorjaar waar ik geweest ben.

Begrippen als '
hell
' zeggen inderdaad niets over hun geloof of ongeloof. Als je de uitspraak '
what the hell
' gebruikt, wil dat niet zeggen dat je Satan aanbidt. En ja, dat is een flauw voorbeeld, maar wel in dezelfde lijn als de argumentatie van de nitwits die
They Sold Their Souls For Rock & Roll
gemaakt hebben.

Heb je de documentaire wel eens bekeken? Er zit wel wat in...'

Ik vindt dat je wel erg eenvoudig voorbij gaat aan het bewijs dat getoont wordt: Talloze songteksten die strijdig zijn met wat de bijbel leert.

Dylan? Inderdaad knap hoe hij zo invloedrijk is geworden als artiest terwijl hij toch idd echt niet kan zingen.

Maar goede teksten? Ik ben het niet echt met je eens. Het zal wel met smaak te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarnet in de stripwinkel nog iets heel interessants zien liggen:

Helaas iets te duur naar mijn zin, maar voor fans die meer te besteden hebben lijkt het me een aanrader.

Ik heb hem ook zien liggen.

Hij was om te huilen naar mijn mening.

Het tekenen was niet echt mooi en ze schrijfen gewoon de tekst van de liedjes op, alleen dan met middelmatige tekeningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

Toen Bob Dylan begon was hij niet christelijk. Pas toen hij rondt z'n 30e kwam hij tot geloof en heeft toen 4 cd's over het geloof uitgebracht.

Bob Dylan (geboren: Robert Allen Zimmerman) is inderdaad christelijk geweest, maar Dylan is de laatste twintig jaar omschreven als aanhanger van de Joodse Chabad Lubavitch movement en heeft privé deelgenomen aan Joodse religieuze evenementen, inclusief de bar mitzvahs van zijn zonen. Joodse kranten berichtten dat Dylan een paar keer is "opgedoken" bij verscheidene Chabad synagogen.

Bob Dylan is een van de grootste schrijvers, maar christelijk is hij niet meer. Dat geeft ook niet, maar mensen die zijn platen om die reden kopen zouden dus toch beter even in de gospelbak kunnen sneupen! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid