Spring naar bijdragen

Geroepen tot vrijheid van zonde


Aanbevolen berichten

"Als discipel van Jezus zijn wij geroepen tot een overwinningsleven, een leven waarin wij leven en heersen over de zonde (Rom 5:17).

Jezus wil dat wij Hem gelijkvormig worden, en allen die de heerlijkheid des Heren aanschouwen, worden hervormd naar datzelfde beeld. De heerlijkheid van Jezus is immers zijn leven, een leven in overwinning op de zonde. Die worden een dienaar, een zuil in Gods bouwwerk. \"Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan; en Ik zal op hem schrijven de naam mijns Gods en de naam van de stad mijns Gods, het nieuwe Jeruzalem, dat uit de hemel nederdaalt van mijn God, en mijn nieuwe naam\" (Openb. 3:12)."

Lees het hele artikel op link

Ik vond het een vrij 'anders' stuk. Wat vinden jullie, als het gaat om Jezus gelijkvormig worden? Hoe denkt bv. de katholieke kerk hierover? Moet nl. zeggen dat ik daar niet zo thuis in ben, dus ben er benieuwd naar.

Edit, verduidelijking vd. vraag: Wat betekent het voor jullie om Jezus gelijkvormig te worden? Hoe geef je dit praktisch invulling? Evt. met teksten erbij, maar niet een hele rits teksten zonder eigen bijdrage.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben je dan ook een leven lang mee bezig hè, met het gelijkvormig worden naar zijn Beeld en het aanschouwen van Gods heerlijkheid. En dat doe je door de zonde elke dag weer te overwinnen, of op te staan en je voor te nemen de strijd weer aan te gaan als je gezondigd hebt. Opdat je uiteindelijk heilig en volmaakt zult worden, in dit leven of na je dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daar ben je dan ook een leven lang mee bezig hè, met het gelijkvormig worden naar zijn Beeld en het aanschouwen van Gods heerlijkheid. En dat doe je door de zonde elke dag weer te overwinnen, of op te staan en je voor te nemen de strijd weer aan te gaan als je gezondigd hebt. Opdat je uiteindelijk heilig en volmaakt zult worden, in dit leven of na je dood.

Een mooi streven. Zal wel met vallen en opstaan zijn uiteraard, maar dit in je achterhoofd hebben en proberen na te leven vind ik een goed principe

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid