Spring naar bijdragen

Wat vinden jullie van vreemdgaan?


Aanbevolen berichten

Er naar kijken is geen overspel, maar het kan wel de eerste stap zijn. God vraagt om niet wat niet bij je hoort, te begeren. Welnu, geef daar dan ook geen aanleiding toe, en al zeker geen publiciteit rond maken.

Programma's als Temptation Island zijn het summum van de vrije liefde, gepromoot door onze samenleving. We haten overspel wel, maar we zien het zo graag bij de buren gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Er naar kijken is geen overspel, maar het kan wel de eerste stap zijn. God vraagt om niet wat niet bij je hoort, te begeren. Welnu, geef daar dan ook geen aanleiding toe, en al zeker geen publiciteit rond maken.

Programma's als Temptation Island zijn het summum van de vrije liefde, gepromoot door onze samenleving. We haten overspel wel, maar we zien het zo graag bij de buren gebeuren.

Is dat dan weer niet een soort van plaatsvervangend overspel? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Emilio, zo zou je het kunnen zien, inderdaad. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat de onderliggende boodschap is: 'doe maar, het kan best tof zijn.' Hetzelfde met geweld. En als jullie het niet met me eens zijn, dan zullen jullie hopelijk durven beamen dat het op zijn minst wordt gebanaliseerd.

Ik spreek niet in naam van de mensheid. Waar komt die opmerking nu weer vandaan? Ik heb het over onze streken, en wat ik zeg is niet uit de lucht gegrepen. Je kan over al het verderf zaligmakend spreken, maar de essentie mag duidelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Emilio, zo zou je het kunnen zien, inderdaad. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat de onderliggende boodschap is: 'doe maar, het kan best tof zijn.' Hetzelfde met geweld. En als jullie het niet met me eens zijn, dan zullen jullie hopelijk durven beamen dat het op zijn minst wordt gebanaliseerd.

Ik spreek niet in naam van de mensheid. Waar komt die opmerking nu weer vandaan? Ik heb het over onze streken, en wat ik zeg is niet uit de lucht gegrepen. Je kan over al het verderf zaligmakend spreken, maar de essentie mag duidelijk zijn.

Maar ik ben het 1.000% met je eens! Laat dat duidelijk zijn. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

wanneer is het begeren.. kijk zelf vaak zat naar andere vrouwen, omdat ze gewoon mooi zijn.. is nog niet begeren, want verlang nog niet naar die vrouw..

Mijn eigen mening over vreemdgaan is dat je pas vreemd ga wanneer je seksueel contact heb met een ander, zonder dat de partner daarvan op de hoogte is en het er mee eens is.. Zelf ben ik geen voorstander van een compleet open relatie, maar af en toe een beetje seksuele spanning kan geen kwaad, zolang we het maar wel samen doen, aangezien ik seks en liefde ook uit elkaar kan zien.. zie ik het ook niet als een bedreiging voor me relatie.. Het valt officieel onder vreemdgaan, maar legaal vreemd gaan en zolang beide partners het hier mee eens zijn is er lijkt mij ook totaal geen probleem.. is 1 van de 2 het er niet mee eens zie ik het zelf als vreemd gaan en als onacceptabel..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Aviator is het ook met JB en mr. emilio eens...

Vaak hoor je uitspraken dat wanneer het je zou overkomen dat je bedrogen wordt, de ander niet meer hoeft terug te komen. Anderzijds is het doodnormaal om bij een avondje stappen er van alles gebeurd/ afspeeld....

iets wat je ook nooit van te voren kan roepen.. dit is namelijk afhankelijk van meerdere factoren.. wat mij betreft dan..

Wat zou er tijdens een avondje stappen volgens jou allemaal moeten afspelen / gebeuren ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het dan egt zo veel gevraagt om zelfcontrole te hebben? het gebeurt idd dat er mensen zijn die beweren christelijk te zijn, maar toch de halve disco af te lebberen (en dan bedoel ik niet het gebouw, maar de mensen hamer.gif ) Maar komop zeg.. je sexualteit is iets intiems, niet iets wat gratis wordt na 6 biertjes..

Ik ben nou niet van mening dat uitgaan en vreemdgaan onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is het dan egt zo veel gevraagt om zelfcontrole te hebben? het gebeurt idd dat er mensen zijn die beweren christelijk te zijn, maar toch de halve disco af te lebberen (en dan bedoel ik niet het gebouw, maar de mensen
hamer.gif
) Maar komop zeg.. je sexualteit is iets intiems, niet iets wat gratis wordt na 6 biertjes..

Ik ben nou niet van mening dat uitgaan en vreemdgaan onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn..

Ja dat is soms moeilijk en daarom ben ik ook niet christelijk knipoog_dicht.gif en zie seksualiteit wel als intiem en verbonden met liefde, maar kan het ook prima los koppelen.. Dat je dan halve disco's gaan aflebberen vind ik zelf ook te ver gaan en getuigen van weinig zelfrespect.

En idd uitgaan is gezellig weg met vrienden betekend niet per definitie dat je vreemd ga... als ik alleen zal stappen zal ik niets doen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie je zelf niet in hoe subjectief die uitspraak is?

Ik vind vreemdgaan ook onacceptabel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat idee aan de rest van de mensheid opleg. Hooguit aan mijn eigen vriendin - al is daar geen sprake van opleggen aangezien we er allebei gelijk in staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zie je zelf niet in hoe subjectief die uitspraak is?

Ik
vind
vreemdgaan ook onacceptabel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat idee aan de rest van de mensheid opleg. Hooguit aan mijn eigen vriendin - al is daar geen sprake van opleggen aangezien we er allebei gelijk in staan.

O zeker wel! Het maakt me ook geen bal uit dat zeer subjectief is; dat heb je wel vaker met meningen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zou je niet mogen vinden dat iedereen een bepaalde opvatting zou moeten hebben?!

Zo wil ik ook graag aan mn mede-mens opleggen dat stelen verkeerd is, en moorden etc. etc.

Je mag best vinden dat iemand bepaalde opvattingen zou moeten hebben, maar dingen opleggen moet zo min mogelijk gebeuren. Hoe je een relatie inricht is je eigen zaak en daar moet een overheid zo min mogelijk in rotzooien.

Als mijn partner vreemd zou gaan, dan zou mijn reactie waarschijnlijk best lauw zijn. Zeker als er sprake was van een eenmalige uitglijder puur voor de sex. Als hij verliefd zou worden op een ander dan is dat een ander verhaal en hoe ik dan zou reageren weet ik niet. Ik denk dat ik wel begrip zou hebben. Verlieft worden is nu eenmaal geen opzet denk ik.

Maar in voorkomend geval zou ik overheidsinmenging niet waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je mag best vinden dat iemand bepaalde opvattingen zou moeten hebben, maar dingen opleggen moet zo min mogelijk gebeuren. Hoe je een relatie inricht is je eigen zaak en daar moet een overheid zo min mogelijk in rotzooien.

Als mijn partner vreemd zou gaan, dan zou mijn reactie waarschijnlijk best lauw zijn. Zeker als er sprake was van een eenmalige uitglijder puur voor de sex. Als hij verliefd zou worden op een ander dan is dat een ander verhaal en hoe ik dan zou reageren weet ik niet. Ik denk dat ik wel begrip zou hebben. Verlieft worden is nu eenmaal geen opzet denk ik.

Maar in voorkomend geval zou ik overheidsinmenging niet waarderen.

nja opzich ben ik t helemaal met je eens dat het niet een overheidzaak is.. Maar ik spreek vrienden/kennissen wel aan als ik hoor dat ze vreemdgaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nja opzich ben ik t helemaal met je eens dat het niet een overheidzaak is.. Maar ik spreek vrienden/kennissen wel aan als ik hoor dat ze vreemdgaan..

En dat is je goed recht, vreemdgaan (als in achter de rug van je partner om een andere (sexuele) relatie hebben) is gewoon niet echt moreel verantwoord. Maar wel een privezaak. Je kunt iemand er op aanspreken, (ook de bedrogen partner trouwens) maar dat is het wel zo'n beetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk dat we t aardig met elkaar eens zijn
big-smile.gif

Ik denk het ook, hoewel we ongetwijfeld via een andere weg tot diezelfde conclusie komen. Mensen moeten zichzelf opleggen om niet vreemd te gaan denk ik.

Overigens beschouw ik "vreemdgaan" in een open relatie niet als vreemdgaan omdat er dan geen sprake is van bedrog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid