Alex Tromp 0 Geplaatst 3 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2004 Ik heb zin om naast mijn werk een deeltijd studie op te gaan pakken en ik ben serieus aan het overwegen om theologie te gaan doen. Ik wil vooral veel kennis over het geloof opdoen, predikant worden o.i.d. voel ik momenteel niet zoveel voor. Hebben jullie ervaringen/kennen jullie verhalen over scholen? (en welke liggen op goede reisafstand per OV van Lelystad? Ook wel belangrijk voor mij..) Link naar bericht Deel via andere websites
JohnM 0 Geplaatst 3 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2004 Ehm in Ede is volgens mij een 'bijbelschool' te vinden Link naar bericht Deel via andere websites
Rexcore 0 Geplaatst 3 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2004 wageningen zat volgens mij een hele goede.. Alleen geen recht op stuffie en ov.. (geen goedgekeurde school ofzo.. Misschien nu wel.. Maar 2 jaar terug niet) Link naar bericht Deel via andere websites
Rexcore 0 Geplaatst 3 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2004 hmm.. ede/wageningen ligt tegen elkaar aan.. Waarschijnlijk bedoelen jm en ik dezelfde Link naar bericht Deel via andere websites
Inge 0 Geplaatst 4 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2004 Heb laatst iemand gehoord over de Wittenberg ofzo in Driebergen.. Dat zou ook een soort bijbelschool zijn.. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 4 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2004 De wittenberg in Zeist is inderdaad ook een bijbelschool. Ik weet nie precies hoe het daar allemaal zit dus maar ff de link www.dewittenberg.nl Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 4 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2004 Nog eentje gevonden zojuist: http://www.hqschool.nl/ - ligt wel in Voorthuizen Link naar bericht Deel via andere websites
Ths Spirit 0 Geplaatst 4 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2004 Waarom wil je precies meer kennis opdoen? Misschien een rare vraag maar ben benieuwd of je echt een specifieke reden hebt . Grtz Stefan Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 4 juni 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juni 2004 Ik kan goed studeren, makkelijk informatie opnemen e.d. Wil de studie graag doen om meer te weten te komen maar ook om God te eren om de gave te gebruiken die Hij mij gegeven heeft. Driebergen-Ede/Wageningen-Voorthuizen is echt niet te reizen met OV vanaf hier, heeft iemand ervaringen met ThUK en/of Theologisch Evangelische Academie? Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 4 juni 2004 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2004 Heb zelf met geen van de theologie opleidingen ervaring, maar ik heb zelf ook wel eens met dit idee gespeeld (maar laat ik nou eerst m'n opleiding nu afmaken). Volgens mij is er ook een deeltijd opleiding in Utrecht (weet ik niet helemaal zeker, ik trek die conclusie alleen van een gesprek dat ik dit weekend in de trein hoorde, maar ze kunnen ook al vanuit Ede gekomen zijn). Het is ook mogelijk om in Kampen de studie ism de LOI te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
JohnM 0 Geplaatst 7 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2004 Om dit topic uit de vergetelheid te halen Ik loop met de gedachte om na voltooiing van mijn HBO opleiding 1 jaar (maybe deeltijd) naar de bijbelschool te gaan omdat ik toch wel behoefte heb aan meer diepgaande bijbelkennis en een degelijke omgeving om mijn geloofsleven verder te ontwikkelen. Hier in het zuiden is daar helaas niet zoveel (fanatieke) mogelijkheid wat betreft protestantse stroming. Wie kan mij een paar goeie bijbelscholen noemen Link naar bericht Deel via andere websites
JohnM 0 Geplaatst 7 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2004 Was vandaag bij een bruiloft van vrienden die het afgelopen half jaar in Zeist op de Wittenberg hebben gezeten. Mooie school Een traditionele instelling, maar toch een goede optie Btw, buitenlandse bijbelscholen mag ook hoor Link naar bericht Deel via andere websites
Alexej 0 Geplaatst 7 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2004 Ik heb afgelopen jaar Politicologie gedaan aan de Universiteit van Amsterdam, en ga dit volgend jaar waarschijnlijk combineren met Religiestudies (UvA). (hoe de combi wordt weet ik nog niet pcies). Waarom ik dit zeg is omdat het misschien ook interessant is om wat breder te orienteren op religie. Helemaal omdat je aangeeft dat het zuiden je te katholiek is. Het lijkt mij beter om juist van alle kanten elke vorm van religie te bekijken, en daarbij hoort ook zeker vrij veel bijbelstudie. Iig, altijd doen, leren is het mooiste wat er is! succes met je keuze Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 7 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2004 Ik ga geschiednis en staatsinrichting studeren. Hierbij krijg ik onder andere kerkelijke geschiednis en het ontstaan van het huidige christendom. Joepie Ook krijg ik... tja hoe moet je het noemen, een tussen vorm van godsdienst en theologie. ben benieuwd. Link naar bericht Deel via andere websites
Visje 0 Geplaatst 4 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2005 Dag luitjes!! De Wittenberg is echt aan te raden. Zit er op dit moment op. Ik doe bijbelstudie en geloofsopbouw (is 1 jaar). Erg leuk en inspirerend. Voor wie dicht bij God wil leren leven is het echt een aanrader!!! Ik zou nog wel veel meer kunnen / willen vertellen. Vraag maar als je vragen hebt...!!! Liefs. Visje Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 4 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2005 http://www.ywam.nl/ nuff said Link naar bericht Deel via andere websites
Bernardus 0 Geplaatst 4 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2005 mmm, ergens heb ik het idee dat reclame voor een seminarie hier niet helemaal bij past, dus Link naar bericht Deel via andere websites
MaDGLaZ 0 Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Bijbelschool Foundation 4 Life Die stond er nog niet bij Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten