Spring naar bijdragen

Christformation.


Aanbevolen berichten

\"Christformation is een fulltime trainingsschool

die jou een optimaal geloofsklimaat biedt om gevormd

te worden naar het beeld van Jezus Christus.\"

Er is een geheim dat door de eeuwen heen verborgen bleef. Maar dit geheim heeft God al wel bekend gemaakt: Christus in jou! Door Jezus' dood en opstanding is het mogelijk geworden dat de koninklijke kracht en glorie, maar ook het karakter van Jezus Christus Zelf, in ons en door ons zichtbaar kunnen worden.

Dit is de kern: uiteindelijk draait alles om Jezus. Hij gaf jou geloof en Hij zal er ook voor waken dat jij dit behoudt. Hij is het beeld waarnaar de Heilige Geest jou vormt van dag tot dag en alleen Hij kan jou echt veranderen. Vanuit diepe intimiteit met Hem, word jij gevormd van glorie tot glorie en groei jij van kracht tot kracht, zodat je steeds vrijmoediger uitstapt van geloof tot geloof, tot zegen en redding van velen.

Een of twee jaren bij Christformation in hartje Rotterdam zullen een stevig fundament in je leven leggen en jou voorbereiden op de roeping die God heeft voor jouw leven en je trainen voor leiderschap.

In een atmosfeer waar je geloof wordt opgebouwd, opgerekt, uitgedaagd zullen apostelen, profeten, evangelisten, herders en leraars vanuit elke windstreek jou toerusten. Samen met een persoonlijke mentor zal jij anderen leren te begeleiden in hun geloof en door allerlei projecten zal je Gods Koninkrijk zichtbaar maken in de maatschappij.

Heb jij een vurige passie voor Jezus en een brandend verlangen naar ALLES waar Jezus voor betaald heeft?

Wil jij investeren in jouw eigen toekomst én de weg banen voor een nieuwe generatie om dit geheim te kennen?

Durf jij de uitdaging aan van een trainingsschool waarbij de lat nét ietsje hoger ligt?

Ben jij in voor onmogelijkheden waarbij alleen geloof in Gods bovennatuurlijke kracht de realiteit nog kan veranderen?

Meld je dan aan voor de pioniersklas van deze trainingsschool die zal beginnen op 1 september 2009! You were born for such a time as this!

------------------

Meer info: www.christformation.com

Getuigenis missiereis 1e jaar: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inhoudelijk denk ik dat het te charismatisch voor mij is. Maar iedereen die er aan mee wil doen; veel zegen toegewenst smile.gif

En waarom zou mijn reactie flauw zijn? Het valt me gewoon heel erg op dat charismatische christenen een hele bombastische manier van aankondigen hebben. Het doet me een beetje aan Tell Sell denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me trouwens wel bij Harm-Jan aan.

Dat neo-charismatische kerkjargon spreekt me eerlijk gezegd persoonlijk niet zo aan.

Ik heb nog ff op die site gekeken. Ziet er verzorgd en gelikt uit. Het logo doet me aan een metal band logo denken, en dat bedoel ik als compliment. knipoog_dicht.gif

Expliciet geven ze geen informatie over hun kerkelijke signatuur, maar impliciet maak ik er uit om dat het soort bijbelschool is van neo-charismatische signatuur. Zowel een bijbelschool als het neocharismatische is niet echt aan mijn ding. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je mist wel een beetje de nederigheid en de afhankelijkheid van Gods genade in het verhaaltje in de openingspost...

"Door Jezus' dood en opstanding is het mogelijk geworden..."

[...]

"Dit is de kern: uiteindelijk draait alles om Jezus. Hij gaf jou geloof en Hij zal er ook voor waken dat jij dit behoudt. Hij is het beeld waarnaar de Heilige Geest jou vormt van dag tot dag en alleen Hij kan jou echt veranderen."

[...]

"alleen geloof in Gods bovennatuurlijke kracht de realiteit nog kan veranderen"

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Mark1987, ik heb er wel eens iets over gehoord. Is dat niet door Jan-Sjoerd Pasterkamp opgezet?

Ga je er zelf heen, of ben je er al geweest? En wat vind je er zelf van?

offtopic voor sommige users: als het je niet interesseerd, reageer dan ook niet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik sluit me trouwens wel bij Harm-Jan aan.

Dat neo-charismatische kerkjargon spreekt me eerlijk gezegd persoonlijk niet zo aan.

Ik heb nog ff op die site gekeken. Ziet er verzorgd en gelikt uit. Het logo doet me aan een metal band logo denken, en dat bedoel ik als compliment.
knipoog_dicht.gif

Expliciet geven ze geen informatie over hun kerkelijke signatuur, maar impliciet maak ik er uit om dat het soort bijbelschool is van neo-charismatische signatuur. Zowel een bijbelschool als het neocharismatische is niet echt aan mijn ding.
knipoog_dicht.gif

nou ze vermelden wel de gastgemeente en dat is de Europoort Gemeente in Rotterdam van Jan Sjoerd Pasterkamp. Als je een klein beetje geïnformeerd ben over de charismatische wereld, weet je dan wel ongeveer in welke richting je het moet zoeken....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

He Mark1987, ik heb er wel eens iets over gehoord. Is dat niet door Jan-Sjoerd Pasterkamp opgezet?

Ga je er zelf heen, of ben je er al geweest? En wat vind je er zelf van?

Klopt, dit is de school die door Jan-Sjoerd pasterkamp en Benaiah Hesseling is opgezet. Ik ga er zelf inderdaad als student heen komende september.

Wat ik er van vind, het is een unieke school. De opzet is dat je wordt toegerust door de 5 voudige bediening, en daarom zijn er ook sprekers aan verbonden uit alle 5 die bedieningen (apostelen, profeten, evangelisten, herders en leraren). Het is geen school om je een goeie evangelist te maken, of een profeet of apostel, maar om te kijken wat de unieke gave is die God jou gegeven heeft en om je daar verder in te ontwikkelen.

Daarnaast besteden ze veel aandacht aan een bovennatuurlijke levensstijl, iets wat ik persoonlijk ook erg belangrijk vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt, dit is de school die door Jan-Sjoerd pasterkamp en Benaiah Hesseling is opgezet. Ik ga er zelf inderdaad als student heen komende september.

Wat ik er van vind, het is een unieke school. De opzet is dat je wordt toegerust door de 5 voudige bediening, en daarom zijn er ook sprekers aan verbonden uit alle 5 die bedieningen (apostelen, profeten, evangelisten, herders en leraren). Het is geen school om je een goeie evangelist te maken, of een profeet of apostel, maar om te kijken wat de unieke gave is die God jou gegeven heeft en om je daar verder in te ontwikkelen.

Daarnaast besteden ze veel aandacht aan een bovennatuurlijke levensstijl, iets wat ik persoonlijk ook erg belangrijk vind.

Kun je het ook in Jip en Janneke-taal uitleggen? Wat is bijvoorbeeld in vredesnaam een "bovennatuurlijke levenssttijl"??? hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Kun je het ook in Jip en Janneke-taal uitleggen? Wat is bijvoorbeeld in vredesnaam een "bovennatuurlijke levenssttijl"???
hamer.gif

Bijvoorbeeld dat je in de bus zit, en dat God je een woord van kennis geeft voor de persoon die naast je zit. God vertelt dan dus iets wat jij niet kan weten. Dat vertel je dan aan die persoon, met meestal op zijn minst een goed gesprek tot gevolg.

Je wordt dus in feite getraind om in dat soort dingen uit te stappen, zodat je het karakter en de liefde van God voor mensen kunt laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Leer je dat dan ook uitleggen in gewone mensentaal of krijgen de ontvangers van "de Goddelijke boodschap" er een verklarende woordenlijst bij?

Ik ga niet in een soort statenvertaling nederlands mensen aanspreken ofzo. Meer iets als in dit voorbeeld:

"Toen zei Jezus tegen haar: ‘Ga uw man eens roepen en kom dan weer terug.’ ‘Ik heb geen man,’ zei de vrouw. ‘U hebt gelijk als u zegt dat u geen man hebt,’ zei Jezus, ‘u hebt vijf mannen gehad, en degene die u nu hebt is uw man niet. Wat u zegt is waar.’ Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent!" (Johannes 4:16-19)

Quote:
Schrikken de mensen niet als ze van een wildvreemde te horen krijgen est God over hen te zeggen heeft?

Ik heb het zelf nog nooit op deze manier gedaan, maar wat ik van anderen begrijp is dat de meeste mensen meer verwonderd zijn, misschien soms inderdaad schrikken. Maar over het algemeen is de uitkomst positief. En als dat niet direct zo is dan altijd op langere termijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jip-en-Janneke-taal... zijn het nu een keer de katholieken die het niet begrijpen? knipoog_dicht.gif

Klinkt goed Mark1987, wat mij vooral aanspreekt is dat er vooral naar de gave van het individu wordt gekeken en dat men je niet meteen in een hokje probeert te duwen. Hou ons op de hoogte! Ik ben erg benieuwd. (ik ga nog ff de site checken)

-edit- helaas, daar heb ik iets te weinig tijd met mijn fulltime baan....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid