Spring naar bijdragen

Als christen beroepsmilitair worden


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

Er zijn wat eigenschappen die een tekenaar niet heeft en we wel toeschrijven aan God. Vanuit dit totaal, onbewijsbare iets van toegeschreven eigenschappen van God denk ik. Natuurlijk zou het zomaar kunnen zijn dat jou tekenaar exact dezelfde eigenschappen kunnen hebben als de eigenschappen die over het algemeen worden toegeschreven aan God.

Wanneer je het volgende geloofd over je tekenaar:

a) Alles wat Hij tekent is waar.

B)
Hij tekent (en schrijft gemakshalve) dat 'The Wizard' altijd zijn staf in zijn rechterhand heeft.

c) Op een tekening staat 'The Wizard' met zijn staf in zijn linkerhand.

Wanneer stelling a waar is (en dat nemen we voor God wel even aan), dan kun je niet anders concluderen dat óf The Wizard die getekend is, niet de echte Wizard is, of dat de Tekenaar iets anders bedoeld met 'rechterhand' of 'staf'.

Hoe dan ook, ik vind je tekenaarvoorbeeld nogal onzinnig. Binnen het christendom zijn nogal wat aannames gemaakt een daarvan is dus dat God zijn eigen wetten niet overtreed en wanneer dit zo lijkt, dat er dan vast een verklaring voor is. Ik heb overigens ook niet gezegd dat het voorbeeld van de man met de bijl of de vrijsteden de gehele samenvatting was van de oude Israelische wetten. In de openingspost en ook later door wat mensen wordt het gebod 'gij zult niet doodslaan', vertaald met 'gij zult niemand dood maken' en gedaan alsof iemand doden per definitie verboden is (IN DE BIJBEL).

Dat is dus een misvatting en die bewijst zich alleen al door het voorbeeld van de man die perongeluk een bijlblad laat landen in het hoofd van zijn vriend. Wanneer je zegt:

a) 'Gij zult niet doodslaan = gij zult niemand doden'.

B)
Doden (dor een bijl die van de steel afschiet) kan vergeeflijk zijn inderdaad; Dit was een ongeluk.

Dan moet je concluderen dat iemand 'per ongeluk doden' ook gewoon valt onder 'gij zult niet doodslaan'. Een ander punt en dat is meer Nieuw Testamentisch, bij Paulus voornamelijk is de veel (misbruikte) uitspraak 'De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs'. Het is niet de bedoeling dat het individu wraak neemt door de ander te doden (hoewel dat soms te rechtvaardigen is op puur Oud Testamentische gronden) is het volgens het Nieuwe Testament God die 'de wrake' toekomt en dat kan via 'Gods Dienares a.k.a. de Overheid'. Natuurlijk zitten daar veel onbewijsbare overtuigingen in, maar dat is wel wat het christendom over het algemeen zegt en dat was de vraag.

Inderdaad. Koning David enzo hadden ook gewoon legale legers die de vijanden in de pan hakten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben toch blij dat wij een leger hebben, zolang er vijanden met wapens bestaan of kunnen opkomen. Ik ben zelf niet principieel tegen het dienen in het leger. Ik heb het zelfs al meerdere malen overwogen en in zwakke momenten doe ik het nog wel eens. Alleen ik heb een beetje een haat-liefde relatie met defensie. Ik zou wel militair willen zijn en ik zou het ook totaal niet willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat bedoelde ik in elk geval niet. Ik ben anti oorlog. Anti beroepsmoordenaars. (toetsenbord boog bijna te erg door.... very angry...)

Een militair die in opdracht in dienst leven neemt is per definitie geen moordenaar.


Samengevoegd:

Quote:

Dit is niet voor niets in je zwakke momenten
knipoog_dicht.gif

Ik ben meer van de guerilla..... La resistance; Waar ik zelf contrôle heb over wat ik denk, doe en beslis.

Een hoop vertrouwen in jezelf...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Jezus, de man van vrede, zei dat 'allen die naar het zwaard grijpen, . . . door het zwaard [zullen] vergaan' (Mt 26:52).

Christenen zouden aan de oorlogen die hier door Jezus werden voorzegd geen aandeel hebben wel zouden zij bezig zijn met wat staat in Matth.24:14 en Mattheüs 28:19-20

Hé interessant wat je schrijft!

Hoe zit het met Cornelius, die militair was maar ondanks dat heilige geest kreeg? Moest hij niet -eerst- stopppen (en 300 doopvragen doornemen en een half jaar studeren zoals bij mensen van jouw stroming)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

In lucas 3, vers 14 staat:

Ook soldaten kwamen hem vragen: ‘En wij, wat moeten wij doen?’ Tegen hen zei hij: ‘Jullie mogen niemand afpersen en je ook niet laten omkopen, neem genoegen met je soldij.

Ik denk dat jezus hier aangeeft dat het niet verkeerd is om soldaat te zijn, anders had hij denk ik wel gezecht dat het dus niet goed zou zijn..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christen zouden geen eigen land meer hebben zoals joden steeds hebben gehad met een koning die te Jeruzalem op de troon zat.

Christenen werden wegens de vervolging spoedig verspreid en het koninkrijk werd wereldomvattend gepredikt.

Kunnen jullie de mouw verder afbreien?

NOOIT KUNNEN CHRISTENEN MET GETROKKEN WAPENS TEGEN ELKAAR KOMEN TE STAAN!

(Micha 4:1-3) . . . En het moet geschieden in het laatst der dagen [dat] de berg van het huis van Jehovah stevig bevestigd zal worden boven de top der bergen, en hij zal stellig verheven worden boven de heuvels; en daarheen moeten volken stromen. 2 En vele natiën zullen stellig heengaan en zeggen: „Komt, en laten wij opgaan naar de berg van Jehovah en naar het huis van de God van Ja̱kob; en hij zal ons onderrichten omtrent zijn wegen, en wij willen zijn paden bewandelen.†Want uit Si̱on zal [de] wet uitgaan, en het woord van Jehovah uit Jeru̱zalem. 3 En hij zal stellig rechtspreken onder vele volken en de zaken rechtzetten met betrekking tot verre, machtige natiën. En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Zij zullen, natie tegen natie, geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren. 

Bewijs even dat een Christen nationalisme boven de goddelijke wet der liefde mag plaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds wanneer hebben vele natiën gezegd: 'kom en laten wij opgaan naar de berg van Jahweh en naar het huis van de God van Jakob gaan'? Sinds wanneer hebben de natiën onderricht gezocht omtrent Zijn wegen' en willen zij Zijn paden bewandelen?

Sinds wanneer Aime, gaat de wet uit van Sion en het Woord van Jahweh uit Jerusalem? Sinds wanneer spreekt Hij recht over vele volkeren en machtige natiën?

De zwaarden zijn niet tot ploegscharen gesmeden noch de speren tot snoeimessen. We leven nog steeds in de tijd dat natie tegen natie opstaat, het zwaard heft en ze leren de oorlog nog steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid