Spring naar bijdragen

invloed christendom op maatschappij


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]De PVV is helder omdat het het beleid niet hoeft uit te voeren en verantwoordelijkheid te dragen. Iedereen kan wel makkelijk iets roepen, maar is het ook realistisch?

Die verantwoordelijkheid neem ik soms ook maar met een korrel zout. Vaak krijgen ministers een hoog salaris omdat ze nu eenmaal een verantwoordelijke functie hebben. Ok daar kan ik mee leven. Maar op de momenten dat ze eenmaal die verantwoordelijkheid moeten nemen zie ik dat ze bepaalde zaken altijd afschuiven op anderen.

Dus vaak krijgen ze wel voor die verantwoordelijkheid flink betaald, maar als het eenmaal op die verantwoordelijkheid aankomt geven ze vaak niet thuis. Zo wil ik ook wel een verantwoordelijke baan als minister hebben, als je alleen betaald wordt voor die verantwoordelijkheid, maar die verantwoordelijkheid niet neemt. Dus die verantwoordelijkheid neem ik soms met een korreltje zout.

Noem me een onrealistisch voorstel van de PVV? En graag je waarom erbij!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoofddoekjes vs. zondagse hoed? Ik bedoel, je ziet het gezicht toch?

Laten ze dan ook gelijk die visjes en kruizen het raam uitgooien.

Wat ook zo is is dat de moskeeën hier niet zon muezin mogen laten roepen tot gebed, waarom dan wel de kerkklokken?

En vind de quote die je aanhaalt van Barba een waar woord. Ze blijven toch wel in de oppositie, ook al worden ze een grote partij, samenwerking zit er niet in. Dus je kan beloven wat je wil, uitvoeren kunnen ze het toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoofddoekjes vs. zondagse hoed? Ik bedoel, je ziet het gezicht toch?

Laten ze dan ook gelijk die visjes en kruizen het raam uitgooien.

De burka daar heb ik meer problemen mee.

Laat ik het zo zeggen als we in landen als Saoedi Arabie, net zoveel kerken mogen bouwen als ze hier in Nederland Moskeeen mogen bouwen, dan zou ik wat minder moeite hebben met al die moskeen hier!

Nu vind ik eigenlijk dat als we in veel arabische landen geen kerken mogen bouwen, ze ook geen nieuwe moskeeen hier in ons land mogen bouwen zeker de moskeeen die gefinancierd worden vannuit landens als Saoedi Arabië. Helaas is dit allemaal al veels te ver gevordert en is dit niet meer terug te draaien voor de moskeeen die er al zijn(met dank aan de PVDA/GROEN-links en consorten!)

Toch zou men bij de bouw van nieuwe moskeeën gefinancieerd door landen die helemaal geen godsdienstvrijheid kennen dit een keer aan de orde moeten stellen, en de bouw van nieuwe moskeeen gefinancieerd door dit soort landen meteen moeten staken. Dit geeft een duidelijk signaal naar dit soort landen. Eerst eens opkomen voor de belangen en rechten van christenen/ex-moslims in dit soort landen, en daarna praten we wel een keer over moskeeen bouwen, dat lijkt me de juiste volgorde!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] De burka daar heb ik meer problemen mee.

Laat ik het zo zeggen als we in landen als Saoedi Arabie, net zoveel kerken mogen bouwen als ze hier in Nederland Moskeeen mogen bouwen, dan zou ik wat minder moeite hebben met al die moskeen hier!

Nu vind ik eigenlijk dat als we in veel arabische landen geen kerken mogen bouwen, ze ook geen nieuwe moskeeen hier in ons land mogen bouwen zeker de moskeeen die gefinancierd worden vannuit landens als Saoedi Arabië. Helaas is dit allemaal al veels te ver gevordert en is dit niet meer terug te draaien voor de moskeeen die er al zijn(met dank aan de PVDA/GROEN-links en consorten!)

Toch zou men bij de bouw van nieuwe moskeeën gefinancieerd door landen die helemaal geen godsdienstvrijheid kennen dit een keer aan de orde moeten stellen, en de bouw van nieuwe moskeeen gefinancieerd door dit soort landen meteen moeten staken. Dit geeft een duidelijk signaal naar dit soort landen. Eerst eens opkomen voor de belangen en rechten van christenen/ex-moslims in dit soort landen, en daarna praten we wel een keer over moskeeen bouwen, dat lijkt me de juiste volgorde!

Vind ik niet echt van grootmoedigheid getuigen... en eerlijk gezegd zelfs wat kinderachtig aandoend.

'Ik niet, jij niet.'.. Pff.. Het spijt me zeer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ook zo is is dat de moskeeën hier niet zon muezin mogen laten roepen tot gebed, waarom dan wel de kerkklokken?

Omdat het één historisch en cultureel zo gegroeid is, minder aanstoot geeft en op meer sympatie kan rekenen onder de bevolking, waarvan nog steeds een deel een christelijke achtergrond heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vind ik niet echt van grootmoedigheid getuigen... en eerlijk gezegd zelfs wat kinderachtig aandoend.

'Ik niet, jij niet.'.. Pff.. Het spijt me zeer.

Het gaat vaak wel wat verder dan alleen 'Ik niet' 'Jij niet' Christenen worden daar vervolgd en bij hoge uitzondering 'gedoogd' was het maar zo'n kleinigheid die jij ervan maakt. Ik denk dat je als land best wel een statement mag maken.

Kritiek op de islam lijkt tegenwoordig alleen gevoeliger te liggen dan kritiek op het christendom, daar zullen minder mensen over vallen. Maar dat is al een lange tijd zo.

Zwijgen is ook nog een optie


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Omdat het één historisch en cultureel zo gegroeid is, minder aanstoot geeft en op meer sympatie kan rekenen onder de bevolking, waarvan nog steeds een deel een christelijke achtergrond heeft.

Het gaat inderdaad ook om wat een moskee of een kerk representeert. kerken representeren een godsdienst die eeuwen van verlichting heeft gekend, een moskee representeert een godsdienst die dat niet kent. Dat is het grote verschil.

Men doet voorkomen alsof het alleen om neerzetten van een gebouw gaat....nee het gaat erom welke ideologie er schuilgaat achter een goddienst, en een gebedshuis representeert ook de ideologie van de godsdienst die daar in zo'n gebouw beleden wordt.

Het gaat dus wel wat verder dan alleen dat gebouw, of die kerkklok!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid