Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Oké. Ik ben dus bezig om uit mijn gemeente weg te gaan, dat weten zij alleen niet. Woensdag heb ik Bijbelkring (van mijn oude gemeente), het gaat deze keer over evangelisatie. Ik heb überhaupt niet kapot van die groep, allemaal een beetje halfzacht gezever zonder dat het daadwerkelijk over God gaat, naar mijn idee. Maar goed. Ik zie op tegen het onderwerp, omdat ik wéét dat zij niet erg positief tegenover evangeliseren staan (ja, dit soort gemeenten bestaan, zij noemen dit "getuigen door de stille weg", door je handel en wandel dus, maar ik vrees dat je om te getuigen toch echt ook af en toe een keer God ter sprake moet brengen), en ik denk daar toch een beetje anders over. Het gaat dus knallen worden, en ik heb daar niet zo'n zin in. Omdat ik mezelf toch niet meer met deze gemeente wil bemoeien, denk ik dat ik beter kan afzeggen.

Dus:

a) Gaan

B) Niet gaan, smoes bedenken (kat verkouden o.i.d.)

c) Niet gaan, waarheid zeggen, maar hoe en wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de ene kant kan ik begrijpen dat je afscheid neemt en daarmee ook de bijbelkring wil stop zetten, maar aan de andere kant is die kring nu ook niet een plaats om te evangeliseren als het zo slap is?

Ondanks dat je het dan niet kan vinden in de beleving is het wel belangrijk deze te delen, ondanks dat je het niet met hen eens bent. Daarmee geef je de gemeente ook de kans om er iets aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja Michiel, daar heb je gelijk in. Daarom heb ik de dominees geschreven dat ik er graag een keer over wil komen praten, ook met de bijbelkring, als ze dat tenminste willen. Het probleem is dat ik mezelf al zo'n beetje gek heb zitten evangeliseren daar, maar ik word meestal schaapachtig aangekeken. Daarnaast, heb ik gewoon een plek nodig die mij voedt, en niet eentje die me leeg zuigt. Aangezien ik maar een beginneling in het geloof ben. Ik ben wel van plan om activiteiten zo nu en dan te bezoeken en contact te houden met gemeenteleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarnaast, heb ik gewoon een plek nodig die mij voedt, en niet eentje die me leeg zuigt.

Dat hebben we allemaal nodig, dat is nu gemeente zijn met elkaar. Het is voor gemeentes (en dan met name kleine) funest dat mensen snel/ makkelijk vertrekken. Door dat gesprek aan te gaan kan je wel een bijdrage leveren in de aanpak van je voeding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk helemaal niet dat Hongerige Wolf snel/ makkelijk vertrekt. Wat ze hier aangeeft hoor ik haar al over sinds ze hier op het forum is.

als die voeding er niet is, dan houdt het op den duur gewoon op. Je kunt niet in je eentje een gemeente veranderen, althans wat ik lees staan ze er niet echt open voor. En al kon ze het wel, dan nog helpt dat niks met dat hele voedingspunt en zuigt het je helemaal leeg, wat nu net het probleem was.

Ik ben het helemaal mee eens dat het funest is als mensen te gemakkelijk vertekken. Dat is heel slecht voor de gemeente en het is ook slecht voor jezelf. Maar ik vind ook niet dat je koste wat kost in je gemeente moet blijven. Er zijn situaties waarin het nu eenmaal beter is dan maar uit elkaar te gaan.

Althans, zo zie ik het: Een Olorin die als sinds hij van de kleuterschool af is naar de zelfde gemeente gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef ook niet dat Hongerige Wolf snel vertrekt. Als er op een bepaald moment geen chemie is tussen elkaar dan is het beter om uit elkaar te gaan en je aan te sluiten bij een gemeente die wel kan voorzien in wat je zoekt. Gemeentelijke trouw is ook belangrijk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Het muisje heeft een klein staartje gekregen:

Ik hoorde NIETS van ze, helemaal niets. Ook geen bevestiging. Ik dacht dus, barst dan maar. En ik liet het er bij. Tot mijn verbazing hoorde ik dat ik wel van een mailinglist ben gehaald, van een ander gemeentelid. Blijkbaar is het dus wel gelezen. Maar vorige week kreeg ik opeens mail van de commissie bla, dat ik ben overgeschreven naar een andere wijk. Ik mailde terug: "Dat is niet nodig want ik kerk nu ergens anders. Dit heb ik aan de domina's laten weten maar ik heb niets gehoord. Is het wel aangekomen?". Waarop ik mail terug kreeg: "O wat raar? Ik zal eens vragen hoe dat zit want dat is niet netjes."

Dus ik ben benieuwd. Ik hoop niet dat ik nu een bom onder de kerk heb gelegd. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid