Olorin 155 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Wanneer ben je verslaafd? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Als je nutteloze topics maakt Nee flauw, als je niet zonder kan denk ik? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 als je niet zonder iets kan wat je niet nodig bent. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Ik hanteer de volgende definitie: Als een bepaald gedrag dusdanig verleidelijk is dat het ernstige psychische, sociale, economische en/of fysieke consequenties heeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Zoals ik met sigaretten, shag, bier en wijn Olorin. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:44:13 schreef WonderfulStar het volgende: als je niet zonder iets kan wat je niet nodig bent. Ik denk dat veel drugsverslaafden hun drugs juist heel erg nodig hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:48:46 schreef MarinusCopy het volgende: Ik hanteer de volgende definitie: Als een bepaald gedrag dusdanig verlijdelijk is dat het ernstige psychische, sociale, economische en/of fysieke consequenties heeft. Dat hoeft nogniet eens voor mij. Je bent verslaafd als je niet/moeilijk zonder iets kan, als je er zonder moet, er abnormaal vaak aan denkt en het voor je ziet als je moet slapen. Je stress-symptomen krijgt na een tijdje zonder datgene waar je zo graag aan wilt, wat dat dan ook is (bier, credible, seks, tv, eten, wat dan ook. Je kan zelfs verslaafd zijn aan neusspray, al zijn daar de verschijnselen een stuk minder ernstig van.) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:48:46 schreef MarinusCopy het volgende: Ik hanteer de volgende definitie: Als een bepaald gedrag dusdanig verleidelijk is dat het ernstige psychische, sociale, economische en/of fysieke consequenties heeft. Maar er zijn ook mensen die prima met hun 'verslaving' kunnen leven zonder het schade brengt. Toch noemt men het verslaving. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:49:35 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Ik denk dat veel drugsverslaafden hun drugs juist heel erg nodig hebben. dat is de verslaving ja. ik doelde meer op levensbehoeften. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:44:13 schreef WonderfulStar het volgende: als je niet zonder iets kan wat je niet nodig bent. Maar wanneer is iets dat dan? Voor de één zou dat sociale contacten zijn bijvoorbeeld. Of een hobby die heel belangrijk voor iemand is. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Dat kan ook. Het kan vanalles zijn. Dat kunnen inderdaad sociale contacten zijn (bang zijn om alleen te zijn) of een hobby (obsessie). Of in mijn geval is het wel eens credible geweest. Ik kreeg serieus gevoelens van stress als ik niet elke vijf minuten even de AT-list kon checken. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 En ik als ik 's avonds geen alcohol kan drinken. Dus een verslaving Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:33:00 schreef Olorin het volgende: Wanneer ben je verslaafd? Eén arts noemt als criterium: „In wezen is het gebruik van een drug of is een activiteit een verslaving als daardoor problemen in je leven ontstaan maar je het toch blijft doen.†Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Return of the wijsneus..... vind ik niet.... als je überhaubt al ergens afhankelijk van bent ben je ervan verslaafd. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:52:53 schreef Olorin het volgende: [...] Maar er zijn ook mensen die prima met hun 'verslaving' kunnen leven zonder het schade brengt. Toch noemt men het verslaving. Het is mijn definitie. Als het geen schade brengt is het imho geen verslaving. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Zoals ik al zei, hoeven er voor mij niet eens echt problemen te ontstaan om verslaafd te zijn. Als je verslaafd bent aan neusspray heb je alleen maar het idee dat je neus dicht zit als je het niet gebruikt. Als je stress gevoelens hebt als je niet op een website kan ben je ook al verslaafd. Ook al ontstaan er daardoor (nog) geen problemen in je leven, je bent dan toch verslaafd. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 22:52:54 schreef WonderfulStar het volgende: [...] dat is de verslaving ja. ik doelde meer op levensbehoeften. Ik ben van mening dat een groot deel van de drugsverslavingen berust op zelfmedicatie. Ik zie dat ergens wel als een (meestal onjuiste invulling aan) een levensbehoefte. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 23:18:46 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Ik ben van mening dat een groot deel van de drugsverslavingen berust op zelfmedicatie. Ik zie dat ergens wel als een (meestal onjuiste invulling aan) een levensbehoefte. Ja zoiets Velen die van alcohol of drugs afhankelijk zijn, gebruiken die stoffen als middel om emotionele crisissen te ontvluchten. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Het kan ook zijn functie hebben, vergeet dat niet. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 23:23:16 schreef Aimé het volgende: [...] Ja zoiets Velen die van alcohol of drugs afhankelijk zijn, gebruiken die stoffen als middel om emotionele crisissen te ontvluchten. Meer een barbaarse poging om de hersenchemie in evenwicht te brengen bedoel ik. Sinds ik aan de psychofarmica zit heb ik in eens veel minder behoefte aan C-C-OH Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Alcohol? En ik ben gestopt met Ritalin, misschien deze een vervanging?? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 23:33:28 schreef Caesarion het volgende: Alcohol? En ik ben gestopt met Ritalin, misschien deze een vervanging?? Alcohol brengt rust voor zowel hypomanen als moi en ADHD-ers (als toi?). Maar wel tegen een prijs.... Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Als mij ja... maar beter dan coke of speed Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Quote: Op zaterdag 23 mei 2009 23:41:34 schreef Caesarion het volgende: Als mij ja... maar beter dan coke of speed Nou geloof me, ik heb er bij gelegenheden ook speed in gedonderd terwijl ik hypomaan was, en dat was niet bepaald zoals God eea bedoeld heeft.... Plinten losschroeven om erachter te kunnen schoonmaken en zo...... Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Hahaa!! Bad trip Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten