Spring naar bijdragen

Profetisch dansen


Aanbevolen berichten

Quote:

Allereerst is profetisch dansen zeker geen nieuwe hype, het gaat ondertussen alweer een flink aantal jaren mee. Het doet qua stijl een beetje denken aan moderne dans, je ziet veel sierlijke ballet achtige bewegingen. De gedachte achter het profetische gedeelte is dat de dansers in plaats van op louter hun eigen emoties in eerste plaats op God gericht zijn, en daar hun inspiratie vandaan halen.

Dat geldt voor zingen ook. Seculiere liedjes gaan over je eigen gevoel, liedjes in de kerk in de eerste plaats over God. Maar dat wil toch niet zeggen dat we in de kerk 'profetisch zingen' verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat aanbiddingsdans en profetische dans inderdaad hetzelfde is. Wellicht dat er een reden is dat de 1 het anders noemt dan de ander, maar zover heb ik me er ook niet in verdiept.

Quote:

[...] Dat geldt voor zingen ook. Seculiere liedjes gaan over je eigen gevoel, liedjes in de kerk in de eerste plaats over God. Maar dat wil toch niet zeggen dat we in de kerk 'profetisch zingen'
verbaasd.gif

In sommige gevallen wel. Ik vind dat als je zingt over dingen die God tegen ons zou kunnen zeggen (God houdt van ons, God vergeeft ons, dat soort dingen) je dat mag classificeren als profetisch zingen. Misschien dat je niet direct en persoonlijk een woord van God ontvangt dat je daarna zingt (profetie dus), maar in zekere zin zeg je wel hetzelfde als God. Dat ligt naar mijn mening wel dicht bij profetie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid