Étoile 0 Geplaatst 6 april 2009 Rapport Share Geplaatst 6 april 2009 Ik ook moesten we allemaal gaan zitten en gaan kijken hoe zo'n meisje een aanbiddingsdans ging doen. Maar isd at dan het zelfde als profetisch dansen? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 6 april 2009 Rapport Share Geplaatst 6 april 2009 Die keer dat ik het zag was gewoon een meisje in de zaal. Iedereen stond te zingen en dat meisje zat te dansen aan de rand waar geen mensen stonden. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 6 april 2009 Rapport Share Geplaatst 6 april 2009 ah ok, dat heb ik ook wel eens gezien Maar dan blijft mijn vraag he Link naar bericht Deel via andere websites
Skippy 0 Geplaatst 6 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2009 Quote: Op maandag 06 april 2009 20:55:56 schreef Mark1987 het volgende: Allereerst is profetisch dansen zeker geen nieuwe hype, het gaat ondertussen alweer een flink aantal jaren mee. Het doet qua stijl een beetje denken aan moderne dans, je ziet veel sierlijke ballet achtige bewegingen. De gedachte achter het profetische gedeelte is dat de dansers in plaats van op louter hun eigen emoties in eerste plaats op God gericht zijn, en daar hun inspiratie vandaan halen. Dat geldt voor zingen ook. Seculiere liedjes gaan over je eigen gevoel, liedjes in de kerk in de eerste plaats over God. Maar dat wil toch niet zeggen dat we in de kerk 'profetisch zingen' Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 6 april 2009 Rapport Share Geplaatst 6 april 2009 Ik kan me wel op 2 manieren voorstellen dat je profetisch kan zingen, maar misschien is dat wel weer een afzonderlijk onderwerp Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 8 april 2009 Rapport Share Geplaatst 8 april 2009 Ik denk dat aanbiddingsdans en profetische dans inderdaad hetzelfde is. Wellicht dat er een reden is dat de 1 het anders noemt dan de ander, maar zover heb ik me er ook niet in verdiept. Quote: Op maandag 06 april 2009 22:57:38 schreef Skippy het volgende: [...] Dat geldt voor zingen ook. Seculiere liedjes gaan over je eigen gevoel, liedjes in de kerk in de eerste plaats over God. Maar dat wil toch niet zeggen dat we in de kerk 'profetisch zingen' In sommige gevallen wel. Ik vind dat als je zingt over dingen die God tegen ons zou kunnen zeggen (God houdt van ons, God vergeeft ons, dat soort dingen) je dat mag classificeren als profetisch zingen. Misschien dat je niet direct en persoonlijk een woord van God ontvangt dat je daarna zingt (profetie dus), maar in zekere zin zeg je wel hetzelfde als God. Dat ligt naar mijn mening wel dicht bij profetie. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten