Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

ik ben hier nieuw en ik hoop dat ik dit topic hier goed plaats.

Nu heb ik een vraagje, ik wil bij bekeren tot het katholiek. Mijn ouders zelf zijn niet gelovig. Mijn moeder is ooit gedoopt, maar doet er verder niets mee.

Maar nu wil ik vasten, dat is iets wat ik erg graag wil.

Ik wil mijn lichaam reinigen, en alle slechte dingen van het verleden achter mij laten. Maar ik las dat het vasten al begonnen was, de dag na carnaval. Nu vroeg ik me af of ik niet zou kunnen vasten wanneer ik dat wil.

En is het dan net zoals bij het Islam dat je van zonsopgang tot zonsondergang niet mag eten. Of is dit weer anders? Ik weet dat je nu ook het moderne vasten heb, met het geen tv kijken en minder internetten. Maar ik zou toch echt graag echt willen vasten, dus een tijd niet eten en drinken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Romy

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg bedankt!

Er zit meer achter voor mij bij het vasten. O.a. wat je net zei.

Maar ik dacht, laat ik even wat er bij zetten, dan kunnen jullie mijn motivatie een beetje zien en dan kunnen jullie zien waarom ik het ook doe, dat het geen spontane opwelling is knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Nog 1 vraagje, die ik zo snel niet zou kunnen vinden.

Hoe zit het met eten, moet je dat zelf invullen of hoe?

Want ik zit te denken, je moet dan je darmen reinigen, maar hoe zit het met het eten. Het lijkt mij niet goed een hele maand niet te eten. Maar misschien om het te doen zoals de moslims, ik weet niet hoe het meestal gaat in het Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je actief over dit onderwerp nadenkt!

De grote vasten is inderdaad reeds begonnen. Het is een prima voorbereiding op dat prachtige pasen.

Bij vasten is het niet zo dat je meteen niets meer mag eten tussen zo en zo laat. Wel zijn er een aantal dagen waarop wat heftiger gevast zal worden als andere dagen en op zondag zal er bijvoorbeeld niet gevast worden. Over het algemeen kan je zeggen dat iedereen zijn eigen vastensysteem hanteert. Ik drink normaal bijvoorbeeld aardig wat. Nu, tijdens de 40-dagentijd drink ik niet (geen alcohol, wel limo enzo)

Wellicht is het handig om eens contact te leggen met een priester of heb je dat al? (mede aangezien je je wilt bekeren.) Ten eerste is het goed om vastenadvies op maat te krijgen over jou persoonlijke situatie en ten tweede is het goed om iemand achter je te hebben staan die weet waar je mee bezig bent zodat je een steun in de rug hebt.

succes!

en o ja....welkom hier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Roomster,

Het lijkt mij inderdaad ook heel verstandig om hier met je priester over te praten. Hij kan je verder en persoonlijker helpen op je weg van bekering en opname in de katholieke Kerk, en je ook waarschuwen voor valkuilen waar je misschien in dreigt te vallen.

In elk geval Gods onmetelijke zegen toegewenst op je verdere pad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid