Spring naar bijdragen

Atheistenbord langs de snelweg A4


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk niet dat dat ongeval en dat bord samenhangen...

Naja, in het kader van de vrijheid enzo vind ik het prima dat dat bord er staat. De christenen mogen het ook, dus waarom de Atheisten niet. Ik vraag me ook echt af of dat bord zin heeft omdat het niet wijst op iets wat stoort in de maatschappij ofzo. Maar als ik als christen ga denken wordt ik toch inconsequent en vind ik het stom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

er gebeurden ook genoeg ongevallen op de A4 voordat dat bord er stond hoor...

Ik heb geen problemen met de tekst. Er staan her en der ook borden met christelijke leuzen.

Zelf vind ik beide echter vrij onzinnig. Als mensen in de auto zitten kan je ze maar beter niet proberen af te leiden met een bord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

/care.

Zolang ze nog niet langs mijn deur komen met tractaten van Philipse en Dawkins vind ik het allemaal best. Serieus nemen doe ik deze clowns toch niet.


Samengevoegd:

Quote:

Ah ja, dat vond ik op A12 bij Veenendaal ook zo irritant, moet je al bochtjes rijden, zetten ze ook nog allemaal smileys langs de weg. HElemaal voor de beginnende bestuurder niet handig
boosrood.gif

Veenendaal... rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof ook niet dat God het ongeluk heeft veroorzaakt; hooguit dat het plaatsen van het bord een stok kan zijn voor de satan om mee te slaan. Het plaatsen van zo'n bord is en blijft natuurlijk iets wat tegen de wil van God ingaat, dus daar wordt satan de ruimte gegeven.

Toen het volk Israël in het OT verkeerde dingen deed, zoals het plaatsen van 'heilige palen' en offerhoogten, gebeurden er ook nare dingen in het land.

God wil alleen maar dat het goed gaat in Nederland, maar wanneer het Nederlandse volk tegen Zijn wil ingaat, kan Hij het volk niet zegenen en beschermen tegen de boosheid van de satan.

In Israël van het OT zag je ook dat, zodra het volk weer tot inkeer kwam, er weer voorspoed, veiligheid, rust en vrede in het land kwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier in Hebr. 4 kun je lezen dat het OT een voorbeeld is voor mensen onder het NT, wat betreft (on)gehoorzaamheid. Daarnaast geloof ik ook dat gelovigen beschermd zijn voor gevaar, zoals het volk Israël in Egypte werd beschermd tegen rampen. Dus het Nederlandse volk kan best verkeerde dingen doen, maar daar hebben de christenen niet onder te lijden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou me een rotzorg zijn dat er een bord staat met de tekst dat God niet bestaat.

Ik zie er dan ook geen enkel nut van in: mensen die niet in God geloven zal het niets doen (die 'weten' het tenslotte al) en mensen die wel in God geloven zullen er echt niet door van hun geloof vallen.

Dus het enige wat ik er van vindt is dat het nogal nutteloze geldbesteding is.

En dat er een ongeluk zou gebeuren omdat er een bord staat vind ik al helemaal lachwekkend. Alsof God een onschuldig iemand (als in: die dat bord hoogstwaarschijnlijk niet zelf geplaatst heeft) zou gaat straffen omdat een of andere malloot het nodig vond om een recalcitrant bord te plaatsen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En dat er een ongeluk zou gebeuren omdat er een bord staat vind ik al helemaal lachwekkend. Alsof God een onschuldig iemand (als in: die dat bord hoogstwaarschijnlijk niet zelf geplaatst heeft) zou gaat straffen omdat een of andere malloot het nodig vond om een recalcitrant bord te plaatsen....

Klopt, God straft geen mensen om een bord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus het enige wat ik er van vindt is dat het nogal nutteloze geldbesteding is.

Grappig dat je dat zegt: atheisme is erg zuunig als je het vergelijkt met het christendom, wat een tamelijk bodemloze put lijkt te zijn. Voor jou lijkt dat wellicht anders, maar wat mij betreft word een idiote hoeveelheid geld verspild aan een hersenspinsel. Al 2000 jaar lang. met 0 uitkomst om precies te zijn. Na al die mooie maar totaal nutteloze kathedralen en zo is het best kniesorig om te zeuren over een reclamebord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dwarrel & Marlies: Afrit van de A 20 bij Prins Alexander.

@ mc: let op je uitspraken, je neemt deel op een christelijk jongeren forum, dat jij geen christen bent is prima, maar ga niet strooien met uitspraken dat het christendom 0 uitkomst biedt, dat kun je op genoeg andere forums doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grappig dat je dat zegt: atheisme is erg zuunig als je het vergelijkt met het christendom, wat een tamelijk bodemloze put lijkt te zijn. Voor jou lijkt dat wellicht anders, maar wat mij betreft word een idiote hoeveelheid geld verspild aan een hersenspinsel. Al 2000 jaar lang. met 0 uitkomst om precies te zijn. Na al die mooie maar totaal nutteloze kathedralen en zo is het best kniesorig om te zeuren over een reclamebord.

yes.gif


Samengevoegd:

Ik 'ben er heel dubbel in' zoals ze dat in slecht Nederlands wel zeggen. enerzijds vind ik het goed dat er ook eens een atheïstisch tegengeluid komt voor al die 'ik ben de weg etc. '-reclames van christenen. Anderzijds vindt ik reclame in de openbare ruimte dodelijk irritant, hoe groter het bord hoe irritanter.

Overigens klopt de quote in de openingspost niet. Er komt niet te staan: 'God bestaat niet geniet van het leven'. Was het maar waar. Als christenen stellig mogen zijn, waarom wij dan niet? Reclame is toch altijd stellig, wie zegt er nou: 'dit waspoeder wast misschien schoon'?. Maar zo agnostisch wordt de tekst: 'Er is waarschijnlijk geen God, durf zelf te leven en geniet van dit leven'. Gemiste kans, als je het mij vraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

... mensen die wel in God geloven zullen er echt niet door van hun geloof vallen.

Niet? Er zijn genoeg twijfelaars en mensen die gebukt gaan onder hun geloof. Misschien biedt een dergelijke campagne hun wel precies de bevestiging die ze zoeken.

Christenen voeren al tijden, soms agressieve, reclamecampagnes.

De atheïsten liepen daarin gewoon gruwelijk achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De atheïsten liepen daarin gewoon gruwelijk achter.

wij atheisten weten dat er geen zieltjes zijn om te redden, dus waarom zouden we de moeite doen? Hooguit omdat een klein deel van de gelovigen gewoonweg irritant cq gevaarlijk is, maar dat is dan ook eigenlijk de enige reden om te devangeliseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif


Samengevoegd:

Ik 'ben er heel dubbel in' zoals ze dat in slecht Nederlands wel zeggen. enerzijds vind ik het goed dat er ook eens een atheïstisch tegengeluid komt voor al die 'ik ben de weg etc. '-reclames van christenen. Anderzijds vindt ik reclame in de openbare ruimte dodelijk irritant, hoe groter het bord hoe irritanter.

Overigens klopt de quote in de openingspost niet. Er komt niet te staan: 'God bestaat niet geniet van het leven'. Was het maar waar. Als christenen stellig mogen zijn, waarom wij dan niet? Reclame is toch altijd stellig, wie zegt er nou: 'dit waspoeder wast misschien schoon'?. Maar zo agnostisch wordt de tekst: 'Er is waarschijnlijk geen God, durf zelf te leven en geniet van dit leven'. Gemiste kans, als je het mij vraagt.

Jij leest de gelderlander zeker? Daar stond een column in met dezelfde vergelijking knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid