Spring naar bijdragen

Mag daten maar met één persoon?


Aanbevolen berichten

Quote:
"Luxuria" schreef het volgende:

Maar mss moet je daarvoor juist wel een 'goede versierder' zijn? Of iig ; jezelf een beetje aanpassen, jezelf een beetje beter voor doen .. zodat je uiteindelijk krijgt wat je hebben wilt, en weer volledig jezelf kunt zijn... Jij zegt wel de hele tijd van; ik ga mezelf niet verloochenen, maar ben jij op een date dezelfde als bij je familie of je vrienden?

Op een date zorg ik er in principe wel voor dat een aantal sterke punten doorschemeren. Maar ik ga niet opscheppen of mezelf beter voordoen dan ik ben. What you see is what you get.

Echter, familie wil dat soort dingen ook vaak horen, wat voor ingewikkelde dingen ik allemaal op mijn werk doe enzo. En bij vrienden laat ik ook sterke punten naar voren komen, zoals boeiend converseren en veel grappen maken. Ik denk niet dat het heel anders is op een date. Ook op mijn werk ben ik vrijwel hetzelfde volgens mij.

Quote:
"Luxuria" schreef het volgende:

Je date meerdere vrouwen tegelijk vanuit christelijke levensovertuiging?

Het is ingewikkelder: omdat ik dates benader zoals ik dat doe vanuit mijn Christelijke levensovertuiging, kan ik meerdere vrouwen daten zonder gewetensbezwaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Op een date zorg ik er in principe wel voor dat een aantal sterke punten doorschemeren. Maar ik ga niet opscheppen of mezelf beter voordoen dan ik ben. What you see is what you get.

[...]

Het is ingewikkelder: omdat ik dates benader zoals ik dat doe vanuit mijn Christelijke levensovertuiging, kan ik meerdere vrouwen daten zonder gewetensbezwaren.

Jongen, je bent echt een goeie kerel met een hart van goud. Ik ben niet aan het bashen hoor.

Ik moet wel wat lachen om je eerlijke oprechte antwoorden. Ze zijn zo waar, maar ook zo onromantisch,

Leer wat van een oude vos die tussen de vrouwen groot is geworden. Vrouwen willen een droom, een gelukzalig gevoel van in de watten gelegd en veroverd te worden.

Dat heeft niks met onoprechtheid te maken.. Zo zijn ze geprogrammeerd.

Kijk en dat jij geen gewetensbezwaren hebt, dat wil nog niet zeggen dat vrouwen het tof vinden dat je meerdere opties tegelijk hebt lopen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Rafox" schreef het volgende:

Ik moet wel wat lachen om je eerlijke oprechte antwoorden. Ze zijn zo waar, maar ook zo onromantisch,

Leer wat van een oude vos die tussen de vrouwen groot is geworden. Vrouwen willen een droom, een gelukzalig gevoel van in de watten gelegd en veroverd te worden.

Dat heeft niks met onoprechtheid te maken.. Zo zijn ze geprogrammeerd.

Ik zeg ook niet dat ik ze niet wil veroveren en het alleen maar zakelijk zie, maar voor ik iets verover wil ik wel weten of het de moeite is om het te veroveren. Ik kan wel luchtkastelen gaan schilderen en een meisje helemaal gek maken voor ik weet of ze "het" is of iig potentieel heeft, maar omdat ik met ZO weinig meisjes klik (volgens mij ver benedengemiddeld) is de kans dan heel groot dat het voor haar vervelend afloopt. Dat vind ik ontzettend sneu. Dat is dus het probleem aan die benadering. Een beetje risico loop je natuurlijk altijd als je gaat daten, maar ik probeer dat zo laag mogelijk te houden. Niet zo zeer voor mezelf, ik kan wel wat hebben.

En helemaal lauw zijn dates ook niet, ze zijn altijd heel gezellig en er wordt heel wat afgelachen.

Zal je een voorbeeld geven. 1 van de 3 heeft me een verhaal verteld over een man die ze had ontmoet die als hobby theezakjes vouwde (oid, iig vouwde hij). Toen we daarna een date hadden, heb ik een rose origami kraanvogel voor d'r gevouwen en meegenomen, waarbij ik vertelde dat origami mijn grote passie is + een heel verhaal over die kraanvogel om het wat aan te kleden (symbool van vrede, vouw er 1000 en je mag een wens doen etc.).

Het is dus niet zo dat we gaan zitten, ik een hele vragenlijst afloop (wil je kinderen? ben je gelovig opgevoed? wat betekent je geloof voor je? wat voor baan doe je? hoe zie je je toekomst? bladiebla etc.) en we daarna de hand schudden als er een deal is voor een volgende date.

Quote:

"Rafox" schreef het volgende:

Kijk en dat jij geen gewetensbezwaren hebt, dat wil nog niet zeggen dat vrouwen het tof vinden dat je meerdere opties tegelijk hebt lopen....

Goed, dat kan ik me ergens voorstellen, maar ik vraag me nog steeds af wat daar in mijn geval nou zo erg aan is?

Waarschijnlijk ligt het weer gevoelsmatig en is het lastig onder woorden te brengen of te rationaliseren etc. etc.

*Zucht* vrouwen...

Iig heb ik wel een keer een flinke uitbrander gehad toen ik een meisje vertelde dat ik er nog meer zag. Zij zag het al helemaal voor zich hoe we naar iets structureels toe zouden gaan werken, ik zag dat anders, maar vond het wel gezellgi en wilde nog een keer afspreken. Nou, toen kon ik meteen opsodemieteren widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien heeft dit er ook wel mee te maken. Vrouwen willen helemaal geen wedstrijdje. Want op het moment dat jij ze confronteerd dat je 'meerdere opties hebt lopen' realiseren ze zich ineens in een wedstrijdje te zitten. Mannen snappen dat misschien niet zo goed, die houden in het algemeen meer dan vrouwen van wedstijdelementen.

Ik bedenk nog iets. Misschien ben je wel een beetje verbaasd dat het zo uitwerkt als je in je laatste voorval beschrijft. Omdat het juist ook heel goed kan uitwerken in het geval een vrouw al een beetje verliefd is en er verschijnen dan concurrenten zonder dat de man die gezocht heeft. Maar dat is ook net het verschil. Een vrouw wil het misschien wel 'opnemen' tegen concurrenten, maar niet als jijzelf dat zo geconstrueerd hebt.

Maar ja, wat 'zeuren' we ook. Misschien is deze methode voor jou wel heel geschikt om die vrouw te vinden die goed bij jou past en niet te moeilijk doet over zulke gevoelige dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien heeft dit er ook wel mee te maken. Vrouwen willen helemaal geen wedstrijdje. Want op het moment dat jij ze confronteerd dat je 'meerdere opties hebt lopen' realiseren ze zich ineens in een wedstrijdje te zitten.

Maar is dat dan weer niet zoiets typisch idioot om het als een wedstrijdje te gaan zien, terwijl de man in kwestie gewoon een gezellige tijd wil hebben? Serieus, in heel dit topic heb ik de indruk dat vrouwen het zichzelf en hun dates zo verschrikkelijk moeilijk maken. Soms snap ik echt geen jota van mijn eigen geslacht. noparty.gif

Light, als het een troost is: ik vind mannen die een eenvoudig uitje al zien als reden om exclusief te worden eng, en vind eerlijkheid op dat vlak een groot pluspunt. En verder snap ik niet meteen waar de hele fuss om gaat. Om maar te zeggen: er zijn best wel vrouwen die jouw manier van daten prima vinden hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar... (ik heb wel eens gehoord dat ik te vaak het woordje 'maar' gebruik, maar knipoog_dicht.gif jij doet het ook)

in de openingspost zegt Light:

Quote:
Momenteel contact met 3 totaal verschillende dames, met 1 aan het daten, daar gaat een vervolg komen, die andere 2 zal ik waarschijnlijk de komende tijd gaan zien.

Is het fout om meerdere vrouwen te daten volgens Credible? Voor mij is daten vrij onschuldig, maar ik heb het ook wel es meegemaakt dat er 1 woedend werd toen ik aangaf (na 1 date) dat ik naast haar nog met anderen afsprak. Want ik ben daar wel eerlijk in. En zodra het met een dame serieus aan het worden is, krijgt ze het exclusieve date-recht, zolang dat niet zo is zie ik er geen kwaad in om nog anderen te zien.

Als het alleen om een gezellige tijd met elkaar doorbrengen gaat op zich, zou hij daar toch niet mee hoeven te stoppen? Dus ging ik er van uit dat het niet puur daarom ging.

Verder was wat ik schreef mijn eigen ervaring en observaties van 20 jaar geleden toen ik rond jouw leeftijd was. We zouden een poll kunnen doen, hoe dat hir ligt. Maar de meesten voelen hier wel aan dat het bij hen niet zo goed zou werken. Het gaat mij er trouwens helemaal niet om hoe iets ervaren zou moèten worden als vrouw hoor. Ik vind het gewoon interessant. En ik vind het ook interessant als jij dat weer anders ervaart, waar dat aan ligt enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm ik zie het niet als een wedstrijd. Het is niet zo dat de "beste" of "best passende" van de 3 "wint" (of verliest, tis maar hoe je het ziet knipoog_dicht.gif).

Het zijn gewoon gezellige orienterende gesprekken. Dat is alles. En dit zijn 3 totaal verschillende vrouwen, door hen te leren kennen leer ik ook mezelf kennen. Als ik verder ga en met alle 3 romantisch getinte dingen onderneem, dan kan het zich theoretisch ontwikkelen tot een wedstrijd. Maar nu is daar imo nog geen sprake van en zo ver laat ik het ook niet komen.

Quote:
"Marlies" schreef het volgende:

@light: je stelligheid waarmee je op zoek bent naar een vrouw heeft bijna zoiets van hmmmm dat moet uitgeprobeerd worden. Maar net als vele andere vrouwen wil ik niet een de velen zijn. Dus ja, helaas....

Je wil niet 1 van de vele vrouwen zijn waarmee ik praat? Tsja, dat is idd lastig knipoog_dicht.gif

Zoals je het zegt klinkt het wel ernstig, een van de vele...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk topic widegrin.gif

Quote:
Verder vind ik echt dat ik meer man ben door een vrouw eerlijk en oprecht te behandelen, waarbij ik alles wat ik doe en zeg meen vanuit de grond van mijn hart, dan dat ik haar zeg wat ze wil horen omdat dat de makkelijke weg is.

smile.gif uiteindelijk is het nog altijd zo: eerlijk duurt het langst knipoog_dicht.gif

Ik ben het met je eens, ondanks dat ik graag hoor dat mijn haar geweldig zit als ik bij de kapper vandaan kom, vind ik het meer te waarderen als ik een eerlijke opmerking krijg over het feit dat het kapsel me voor geen meter staat!

Ik zie overigens het probleem niet zo, als je gewoon eerlijk bent over dat je meerdere dates hebt, wat is dan het probleem? Light Jr. geeft zelf al aan dat wanneer het klikt en serieus wordt met een vrouw, hij de andere afzegt. Ik ben eigenlijk nogal verbaasd van de reacties zeker nu de speeddates onder christenen populariteit wint. Waarom is dat wel oke maar de manier van Light Jr. niet?

Wanneer je alleen gezellig met de andere dates kletst wat gaat eten/ drinken en verder niet, wat is er dan mis mee? Ik vind het een ander verhaal als er met alle dates heftige zoenpartijen bij komen kijken of nog verder...

Quote:
Het zal best dat jij meer kans maakt om een willekeurige vrouw te versieren dan ik, het is niet mijn ambitie om een goede versierder te zijn. Maar een toegewijd echtgenoot en vader.

Wat lief bloos.gif

Quote:
Inderdaad, we willen een sprookje inclusief droomprins, met het liefst nog een happy ever after
yes.gif

Ieder zijn eigen ding hoor... ik heb liever een hoop eerlijkheid en daarna wat gezwijmel dan vooraf een droom waarna je knetterhard bij de eerlijkheid aankomt engel.gif

Quote:
Maar net als vele andere vrouwen wil ik niet een de velen zijn. Dus ja, helaas....

Het niet willen zijn wil niet zeggen dat je het niet bent knipoog_dicht.gif Want of het nu wel sprookjesachtig is of niet, er zijn maar zelden mannen die bij de eerste vrouw niet verder meer kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wanneer je alleen gezellig met de andere dates kletst wat gaat eten/ drinken en verder niet, wat is er dan mis mee? Ik vind het een ander verhaal als er met alle dates heftige zoenpartijen bij komen kijken of nog verder...

Ik heb zo het idee dat we het hier er ondertussen wel over eens zijn dat het zoals Light het voorstelt het wel moet kunnen, dat is het probleem niet geweest. Maar het ging er vaker over of het handig was of niet. Als je tenminste op zoek bent naar een vrouw. Want dat was toch zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar... (ik heb wel eens gehoord dat ik te vaak het woordje 'maar' gebruik, maar
knipoog_dicht.gif
jij doet het ook)

in de openingspost zegt Light:

[...]

Als het alleen om een gezellige tijd met elkaar doorbrengen gaat op zich, zou hij daar toch niet mee hoeven te stoppen? Dus ging ik er van uit dat het niet puur daarom ging.

Verder was wat ik schreef mijn eigen ervaring en observaties van 20 jaar geleden toen ik rond jouw leeftijd was. We zouden een poll kunnen doen, hoe dat hir ligt. Maar de meesten voelen hier wel aan dat het bij hen niet zo goed zou werken. Het gaat mij er trouwens helemaal niet om hoe iets ervaren zou moèten worden als vrouw hoor. Ik vind het gewoon interessant. En ik vind het ook interessant als jij dat weer anders ervaart, waar dat aan ligt enzo.

Mja, als ik het goed begrepen heb is dat wel wat 'daten' voor Light inhoudt: een gezellige tijd hebben met leuke vrouwen, met de hoop dat het vroeg of laat eens met iemand voldoende klikt om een stapje verder te gaan. Het is dus wel meer dan doodgewoon vrienden willen maken (wat ook niet zo vreemd is, als je het echt belangrijk vindt om echtgenoot en vader te worden dan snap ik dat je ook actief probeert vrouwen te ontmoeten), maar toch vind ik het vreemd dat dat gelijk bekeken wordt als een soort wedstrijd.

Nuja, ik zeg ook niet dat alle vrouwen er zo over zouden moeten denken als ik hoor, en ik vind het ook wel boeiend om alle verschillende meningen te lezen, het verbaast me gewoon dat zo veel vrouwen moeite hebben met iets waarvan ik het probleem niet zie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het door de vrouw die zelf alleen op een gezellige tijd uit is (en niet op een gezellige tijd om in die tijd te ontdekken of je bij elkaar past) inderdaad niet zo ervaren wordt. Zelfs al zal ze weten dat bij Light toch het maken van een keuze in het achterhoofd een rol speelt. En misschien dat jij je meer in zo'n vrouw inleeft?

Maar een vrouw die wel een gezellige tijd wil, maar voor wie dat toch een gezellige tijd met een doel is (omdat ze er zelf benieuwd naar is of het wat zal worden), zal dat denk ik wel zo ervaren. Of in ieder geval het overgrote deel, dènk ik.

Ik ben ook best wel benieuwd hoe mannen het ervaren als een vrouw het omgekeerd zo aanpakt. Toen mijn man mij 'vroeg', vertelde ik dat ik er eerst achter wilde komen of iemand waar ik verliefd op was en met wie ik een vaag soort kontakt had, iets serieus met mij wilde, voor ik over de vraag kòn nadenken of ik hem beter wilde leren kennen met het oog op... Niet dat ik zeg dat het zo moet, maar zo voelde ik dat gewoon.

Maar goed, nu ik zo een paar keer jouw redenatie lees, Iriacynthe, snap ik dat ook wat meer. Maar het gaat denk ik alleen op als je van beide kanten daar zo ontspannen en nuchter mee om kunt gaan. Heb jij trouwens niet het idee dat vrouwen meer dan mannen gevoelig zijn voor de sfeer tijdens een ontmoeting. Waar mannen meer de vrouw keuren, keuren vrouwen volgens mij onbewust meer de 'sfeer', de chemie, bah wat een woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, ik weet het niet, ik heb soms de indruk dat ik op liefdesvlak vrij 'mannelijk' ben eigenlijk, van die dingen die typisch met vrouwen worden geassocieerd zoals verborgen boodschappen en subtiele signalen enzo snap ik niet goed, toen ik tot de conclusie kwam dat ik verliefd was op mijn vriend heb ik gewoon gezegd dat we eens moesten praten, en dan dus gezegd dat ik verliefd op hem was, en gevraagd hoe dat bij hem zat.

(Ok, mijn vriend was wel geen onbekende ofzo, we kenden elkaar al jaren en waren de voorbije maanden heel close met elkaar geworden, tegen iemand die ik nauwelijks ken durf ik zoiets niet zeggen. Maar ik weet niet, ik ben denk ik tamelijk nuchter en to the point in die dingen, en vind het vaak een plus als een man dat ook is. Ik kan wel erg romantisch zijn hoor, maar dat komt toch eerder pas nadat goed duidelijk gemaakt is hoe de vork in de steel zit.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent denk ik wel wat uitzonderlijk. Maar het is ook wel mooi dat de wereld vol is van zoveel verschillende karakters. Je vriend is geloof ik wel heel romantisch, ik zie bij jouw naam tenminste steeds dat grote hart van rommel voor me met zijn briefje. Dat zal de mijne weer niet zo gauw doen zoiets, terwijl ik toch rommel genoeg produceer...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, mijn vriend heeft nogal de zelfde ingesteldheid als ik. We zijn allebei superklef, maar eerlijkheid en openheid gaan wel voor, de klefheid krijgt z'n welverdiende plaats als alles wat er eventueel uitgepraat zou moeten worden ook gewoon uitgepraat is. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar het ging er vaker over of het handig was of niet. Als je tenminste op zoek bent naar een vrouw. Want dat was toch zo?

Ik geef toch ook aan dat ik als VROUW voor eerlijkheid ga en zijn manier niet zo vreemd vind?

Als je op zoek bent naar een vrouw, dan denk ik dat je verschillende manieren hebt om dat te doen, er zijn tenslotte ook verschillende vrouwen die van verschillende dingen houden....

Ik snap wel dat sommige vrouwen het niet zouden kunnen waarderen, het speelt bij de vrouw over het algemeen toch vaker met gevoel samen. Dat wil niet zeggen dat light Jr. geen kans maakt ofzo omdat hij het anders aanpakt dan dat jij het zou willen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Mja, als ik het goed begrepen heb is dat wel wat 'daten' voor Light inhoudt: een gezellige tijd hebben met leuke vrouwen, met de hoop dat het vroeg of laat eens met iemand voldoende klikt om een stapje verder te gaan.

Dat begrijp en formuleer je uitstekend smile.gif

Gelukkig heb ik uiteindelijk toch nog enkele medestanders, ik zou nog aan mezelf gaan twijfelen puh2.gif

Maar ik blijf sowieso leren. Ik heb dit weekend geleerd dat het wanneer ik denk dat een dateperiode niet gaat leiden tot de grote bingo, het ook niet optimaal werkt om dat TE positief te brengen. Dan komt het niet over. Ik heb erg de neiging om dames dan nog even te overladen met (gemeende) complimenten met uiteindelijk dan de mededeling dat ik denk dat het niet tot iets serieus zal leiden. Omdat HET gevoel er toch niet is.

Ik doe dat zo omdat ik niet wil dat ik hun zelfvertrouwen beschadig en ze met een rotgevoel blijven zitten. Wat dat betreft heb ik al een beetje een hekel aan dat dategebeuren. Het is toch een beetje de een na de ander, zooien "afwijzingen" en uiteindelijk hopen op die ene persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid