Spring naar bijdragen

kaft-tot-kaft-ongelovige.


Aanbevolen berichten

Quote:

Mensen die in 1940 in Duitsland woonden, waren ook onder de heerschappij van Hitler. Je hoefde niet eens een NSDAP'er te zijn, om toch onder het juk van Hitler te leven. De mensen hadden zelf voor Hitler (actief of passief) gekozen en zagen in hem een verlosser van Duitsland.

'Zum kotzen Teil Zwei' dan maar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De mensheid had de heerschappij over de schepping aan de duivel gegeven en zich daarom onder de heerschappij van de duivel geplaatst. Ieder volk was daarom al verdoemd. Alleen het volk Israël was opnieuw een verbond met God aangegaan, waardoor het volk niet meer onder de duivelse vloek leefde. Dat was het verschil tussen Israël en de andere volken. Als de andere volken een verbond met God hadden gesloten en zo onder de vloek van de duivel vandaan waren gekomen, waren die volken gezegend geweest.

Tja, ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen: 'de schepping aan de duivel geven'. De volkeren die uit werden gemoord waren gelovig, voor zover ik weet. Dat waren de meeste mensen toen. Ze geloofden alleen in andere (stam)goden dan de (stam)god van de Israëlieten Jahwe. Ze aanbidden geen duivel(s). Dus hoeze plaatsten ze de schepping onder de heerschappij van de duivel? En wat hebben schapen, runderen en kleuters daarmee van doen? Waarom moesten die ook dood? Ik snap niets van je uitleg. Waar waren de mensen die de duivel aanbidden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De schepping was al aan de duivel gegeven door de mens toen die zich liet verleiden door de satan. Daarna was elk volk op aarde onder de heerschappij van satan, als het geen verbond had met Jahweh. En andere (stam)goden zijn in werkelijkheid demonen. Het zijn wel dode voorwerpen zoals houten palen, maar ze representeren demonen / gevallen engelen / aanhangers van satan. Het is de satan die mensen verleid om dode voorwerpen en afgoden te aanbidden. Elk schepsel of voorwerp dat wordt aanbeden, wordt aanbeden in de plaats van Jahweh. Als je Jahweh niet aanbidt, stel je iets/iemand anders boven Hem en aanbid je de duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid