Spring naar bijdragen

The Twelve Kingdoms


Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat veel mensen op dit forum Lord of the Rings kennen of zelfs waarderen. Aangezien ik toch wel een otaku ben (een verslaafde aan, anime, dat wil zeggen Japanse tekenfilms) vroeg ik me af of jullie ook bekend zijn met de Japanse Lord of the Rings: The Twelve Kingdoms.

De schrijfster van de boeken onder deze titel heeft Fuyumi Ono en is in tegenstelling tot Tolkien nog steeds onder ons. Er zijn in totaal 7 boeken die allemaal in dezelfde fantasiewereld spelen maar steeds een andere hoofdpersoon hebben. De boeken staan op zich redelijk los van elkaar. Helaas zijn de boeken niet in het Nederlands te verkrijgen, de Engelse vertaling van het derde boek komt in maart uit, per jaar wordt er één boek in het Engels vertaald.

Er is ook een anime van gemaakt. Deze serie volgt boek 1, boek 2 en boek 4 in deze volgorde. Ook is begonnen aan boek 3, maar halverwege heeft men helaas besloten te stoppen met de anime. Zonde, maar dat neemt niet weg dat de afleveringen van boek 1,2 en 4 erg de moeite waard zijn.

Als je het niet kent, de anime is te vinden op internet. Voeg als je torrents zoekt ook als zoekterm \"KAA\" toe. Dat is namelijk de fansubgroep die voor de beste Engelstalige ontertiteling zorgt (ook hier helaas geldt dat er geen Nederlandse ondertitels zijn).

Een plaatje smile.gif

164.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het idee dat veel mensen op dit forum Lord of the Rings kennen of zelfs waarderen. Aangezien ik toch wel een otaku ben (een verslaafde aan, anime, dat wil zeggen Japanse tekenfilms) vroeg ik me af of jullie ook bekend zijn met de Japanse Lord of the Rings: The Twelve Kingdoms.

Ken ik niet. Maar ik zal het eens downloaden.

Lijkt het een beetje op Beserk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid