Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ik heb het ook van Joden vernomen dat Joden met Moslims in Palestina en in andere Arabische landen eeuwen lang in vrede leefden. Dus ver weg voor 1948 leefde deze volkeren naast elkaar in vrede.

Dat is simpelweg in strijd met de feiten zoals wij die kennen.

Quote:

De Joden waren geen tweede rangsburgers in Palestina.

Vandaag de dag zijn de Palestijnen de tweede rangs burgers in hun eigen vaderland.

Hun eigen vaderland? Er is nooit zoiets geweest als een Palestijnse staat.

[...]

Quote:

Eerlijk had gekocht?

Ja, met geld. Zoals koop vaak gaat.

Quote:

Hoe verklaar jij dan het feit dat voor 1948 80% van Palestina door de Palestijnen was bevolkt?

Zou je die cijfers kunnen overleggen?

Quote:

Na 1948 is deze verhouding ten koste van de Palestijnen veranderd; waarbij honderdduizenden Palestijnen etnisch gezuiverd werden toen de VN aan Europese Joden groen licht gaf om Israel op te richten?

Honderduizenden? Waar haal je dat getal in vredesnaam vandaanverbaasd.gif

En de VN gaf geen groen lich aan Europese Joden om Israel op te richten. Nadat door de Joodse bevolking in de regio de staat Israel was uitgeroepen is zij inderdaad erkend door de VN.

Quote:

Zulke operaties zijn niet regulier, want middelen zoals etnische zuiveringen werden in gezet om het doel te behalen.

Wat wil je er precies mee zeggen?

Quote:

De Britse kolonisten hadden niets in Palestina te zoeken.

Jawel, dat hadden ze wel.

Quote:

De Joden hebben Palestina gekocht van Briste kolonisten.

En van Arabieren.

Quote:

Het kopen van gestolen eigedommen is onregulier, want het is een vorm van heling...

Nee, het is een simpele handelstransactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Dat moet niet, maar als het niet anders mogelijk is heb ik er geen problemen mee.

De bijbel zegt gij zult niet doden.

Dus in feite zou je er wel problemen mee moeten hebben.

Het is niet goed dat door atheisten in de naam van het Jodendom en in de naam van Israel misdaden worden gepleegd.

Dit geeft de Joden en Israel een slechte naam.

Quote:
De staat Israel is niet op grond van genocide tot stand gebracht. Ook de beschuldiging van etnische zuiveringen kunnen behoorlijk genuanceerd worden. Er was geenzins sprake van een breed gedragen gecoordineerde etnische zuivering.

Honderdduizende mensen uit hun vaderland etnisch zuiveren is een vorm van genocide.

Er bestaan geen ge-coordineerde moorden of etnische zuiveringen. In beschaafde wereld is dat een grote misdaad.

Quote:

Kun je dit met cijfers onderbouwen?

Je geeft zelf het antwoord

Quote:

Omdat christenen geen enkele speciale band hebben met de Islam of moslims. Wel met het Joodse volk.

Sommige Christenen zijn wijs gemaakt dat je als Christen verplicht bent om Israel onvoorwaardelijk te steunen.

Jij zegt zelf in je bericht dat zelfs etnische zuiveringen toegestaan zijn als het om Israel gaat.

Het is een serieus probleem als mensen dit beleid daadwerkelijk gaan serieus nemen.

Quote:
Omdat christenen geen enkele speciale band hebben met de Islam of moslims. Wel met het Joodse volk.

Dit is dus een gevolg van verkeerde bijbelse interpretatie en van manipulatie van naive christenlijke schaapjes. Sommige Christenen denken onterrecht dat zij verplicht zijn om Israel onvoorwaardelijk te steunen, zelfs als het zelfde Israel mensen rechten schendt.

Het enige wat christenen met de Joden gemeen hebben is, dat zij beide mensen van vlees en bloed zijn.

De Moslims zijn ook mensen van vlees en bloed en een Christen dient elk mens in zijn waarde te laten. Alle mensen zijn uniek gemaakt in Godsbeeld; dus Joden voortrekken ten koste van de Mosims of andere mensen is niet christenlijk - maar het is discriminatie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat is simpelweg in strijd met de feiten zoals wij die kennen.

Kan jij aan mij bewijzen dat de Joden in Palestina eeuwen lang, voordat Israel opgericht werd, als tweede rangsburgers door de Palestijnen werden behandeld?

Dit geloof ik niet...

Quote:
Hun eigen vaderland? Er is nooit zoiets geweest als een Palestijnse staat.

Dat klopt maar je kan niet ontkennen dat de Palestijnen niet eeuwen lang op het grondgebied van de huidige staat der Israel woonden. Op basis van deze historische feiten zijn de Palestijnen de autochen van Israel!

Quote:

Honderduizenden? Waar haal je dat getal in vredesnaam vandaan
verbaasd.gif

En de VN gaf geen groen lich aan Europese Joden om Israel op te richten. Nadat door de Joodse bevolking in de regio de staat Israel was uitgeroepen is zij inderdaad erkend door de VN.

Kijk maar zelf:

link

De Britten hadden geen recht om Palestina te koloniseren. Het kopen van Palestina van diefen (Britten) is geen reguliere handelstransactie maar helling!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De bijbel zegt gij zult niet doden.

Dus in feite zou je er wel problemen mee moeten hebben.

Waar ik moeite mee zou moeten hebben laat ik mij niet dicteren door jou.

Quote:

Het is niet goed dat door atheisten in de naam van het Jodendom en in de naam van Israel misdaden worden gepleegd.

Dit geeft de Joden en Israel een slechte naam.

Die hebben ze sowieso al.

Quote:

Honderdduizende mensen uit hun vaderland etnisch zuiveren is een vorm van genocide.

Hoe kom je nu toch bij dat getal?

Quote:

Er bestaan geen ge-coordineerde moorden of etnische zuiveringen.

Die bestaan wel.

Quote:

In beschaafde wereld is dat een grote misdaad.

Laat mij jouw definitie van beschaafd nou eens volstrekt koud laten.

Quote:

Sommige Christenen zijn wijs gemaakt dat je als Christen verplicht bent om Israel onvoorwaardelijk te steunen.

Ach, ik kan mij ergere zaken voorstellen.

Quote:

Jij zegt zelf in je bericht dat zelfs etnische zuiveringen toegestaan zijn als het om Israel gaat.

Dat zeg ik niet.

Quote:

Dit is dus een gevolg van verkeerde bijbelse interpretatie en van manipulatie van naive christenlijke schaapjes.

Zo naief ben ik nietsmile.gif. En het idee dat het christendom op het jodendom is geent is wellicht een verkeerde bijbelse interpetatie, maar het is wel de interpetatie die ik, samen de kerken van gereformeerde signatuur deel. En wat jij daarvan vind laat mij volstrekt koud.

Quote:

Sommige Christenen denken onterrecht dat zij verplicht zijn om Israel onvoorwaardelijk te steunen, zelfs als het zelfde Israel mensen rechten schendt.

Ik denk niet dat wij die verplichting hebben. Wel geloof ik dat het de meeste logische en menselijke optie is.

Quote:

Het enige wat christenen met de Joden gemeen hebben is, dat zij beide mensen van vlees en bloed zijn.

Je vindt het vast niet erg dat ik geloof dat we meer delen.

Quote:

De Moslims zijn ook mensen van vlees en bloed en een Christen dient elk mens in zijn waarde te laten.

Ah. Dan laat ik de Palestijnse moslims lekker in de waarde die zij voor mij hebben. En die waarde is aanzienlijk lager dan die van Israelische Joden.

Quote:

Alle mensen zijn uniek gemaakt in Godsbeeld; dus Joden voortrekken ten koste van de Mosims of andere mensen is niet christenlijk - maar het is discriminatie!

Nou en? Dan discrimineer ik. Ook dat laat mij volstrekt koud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De meeste West-Europeanen steunen Israel juist vanuit een religieus standpunt. Deze mensen zijn van mening dat God met landen handelt op de zelfde wijze als deze landen met Israel handelen.

Dat lijkt me sterk. I.i.g is de katholieke Kerk altijd nogal kritisch geweest op Israel en wat er aan steun kwam voor haar uit West-Europa kwam vooral uit een seculier schuldgevoel vanwege de Holocaust. Amerika is een ander verhaal.

Quote:
Omdat deze mensen Israel onvoorwaardelijk steunen, wordt er geen aandacht besteden aan de donkere kant van Israel.

Ik heb anders de indruk dat de publieke opinie in europa, op Duitsland na wellicht, behoorlijk pro-Palestijns is.

Quote:
Dit heeft ook te maken met het interpreteren.

Wat jij nu verkondigt, is typisch een protestante & "evangelische" interpretatie.

De eerste zin is altijd gemeengoed geweest in de Kerk (lees bijv. de 'dialoog met Trypho' maar eens van Justinus de Martelaar). De rest is mijn persoonlijke interpretatie en niet echt gemeengoed in de Kerk.

Quote:
Hier ben ik het 100% met je eens!

Er zijn idd Joden op aarden en andere niet-christen die wellicht betere Christenen zijn dan wij, die gedoopt zijn.

Maar dit principe geld niet alleen voor de Joodse niet-christenen. Dit geld ook voor alle andere mensen.

Klopt

Quote:
Er zijn ook Moslims die wellicht niet gedoopt zijn, maar ze leven wel volgens de normen en waarden van de bijbel.

Klopt

Quote:
Dus deze mensen dienen ook te worden gerespecteerd.

Waarom denken sommige "Christen" dat de Joodse niet-christen anders moeten worden gezien dan Moslimse niet-christenen?

Heel simpel; niet. Niet om die redenen i.i.g. Voor de Joden geldt de belofte die ik hievoor citeerde, maar dat staat min of meer los van hun persoonlijke heil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kan jij aan mij bewijzen dat de Joden in Palestina eeuwen lang, voordat Israel opgericht werd, als tweede rangsburgers door de Palestijnen werden behandeld?

Dit geloof ik niet...

Dan geloof je dat fijn niet.

[...]

Quote:

Dat klopt maar je kan niet ontkennen dat de Palestijnen niet eeuwen lang op het grondgebied van de huidige staat der Israel woonden. Op basis van deze historische feiten zijn de Palestijnen de autochen van Israel!

Nou en? Nu zijn ze dat niet meer. Boo hoo.

[...]

Quote:

Kijk maar zelf:

Sorry, maar ik vroeg niet naar een bron voor het verlies van land door Palestijnen.

Quote:

De Britten hadden geen recht om Palestina te koloniseren. Het kopen van Palestina van diefen (Britten) is geen reguliere handelstransactie maar helling!

Britten hebben het gewoon overgenomen van het ottomaanse rijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het verbijsterend om te zien en horen dat de kerk (voornamelijk de RKK maar ook PKN en GKV) steeds meer afstand neemt van Israël en de kant kiest van Palestina en de moslimwereld.

Jah heel gek dat je een onderdrukt volk steunt, in plaats van een koloniaal, terroriserend, oorlogsmisdadig en kinderendodend land.. muur.gif

Jij was zeker ook fel tegen de anti-apartheidbeweging in Zuid Afrika...?

En ga weg met je antisemitisme...

de echte antisemitist ben jij. De Palestijnen zijn semieten. Maar die hebben geen rechten volgens jou..


Samengevoegd:

Quote:

[...]Disagree. Voor er een staat Israel was hebben we een holocaust gehad en eeuwen van virulent anti-semitisme in Europa en de moslim wereld.

ja en die holocaust speelde zich af in christelijk Europa. Wat hebben de moslims daar mee te maken? verbaasd.gif

En geen leugens vertellen. In de moslim wereld is nooit sprake geweest van virulent anti-semitisme. Terwijl joden en ketters in christelijk Europa vervolgd en vermoord werden, waren joden en christenen vrij om in islamitische landen hun geloof uit te oefenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de moslim wereld is nooit sprake geweest van virulent anti-semitisme.

Hitler en de Groot-Moefti: (oom van Arafat)

mufti539.jpg

Islamitische SS Handzar divisie:

muftinazi_muslim_troops_1.jpg

Een van de grote bestsellers op dit moment in de Palestijnse gebieden en in de gehele Arabische wereld:

MeinKampf1995.jpg

Allemaal best te nuanceren tot op zekere hoogte, maar het is onzin om te beweren dat het daar niet voorkomt.

Overigens, de opmerking dat Hitler Christen was, is onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand die zichzelf Paus Pius noemt, durft het aan om moslims te beschuldigen van nazisme en jodenhaat? big-smile.gif gekker moet het niet worden!

Hitler was overigens wel degelijk een katholiek, net als deze hoogstaande katholieken:

hitler&bishop.gif

HitlerAtMonument.gif

Hitler-with-Muller.jpg

hitler_cardinal4.jpg

hitleratchurch.jpg

concordat.jpg

The Concordat between the Vatican and the Nazis

Cardinal Secretary of State, Eugenio Pacelli (later to become Pope Pius XII) signs the Concordat between Nazi Germany and the Vatican at a formal ceremony in Rome on 20 July 1933. Nazi Vice-Chancellor Franz von Papen sits at the left, Pacelli in the middle, and the Rudolf Buttmann sits at the right.

The Concordat effectively legitimized Hitler and the Nazi government to the eyes of Catholicism, Christianity, and the world.

NaziPriestsSaluteHitler.jpg

priests-salute.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hitler was overigens wel degelijk een katholiek, net als deze hoogstaande katholieken:

Wat een onzin.. Hitler was geen christen. Niemand die een beetje van het onderwerp af weet zou dat beweren.

Ik meen me vaag te herinneren dat Hitler als baby gedoopt is als katholiek, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Hitler had niet zoveel met het christendom, als de man niet zo pragmatisch was, had hij waarschijnlijk de kerken gewoon op laten heffen op hoogstens één of ander eigen opgerichte Germaanse Hitler fanclub na ofzo.

Hitler was gewoon een atheïst en een flirt naar de Germaanse mythologie. Er bestaat ook werkelijk geen enkel zinnig argument waarom die man ook maar christen zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid