Spring naar bijdragen

Je met je interesses bezig houden?



Aanbevolen berichten

@CvW: You're on! Doen we de Disney Triviant versie? widegrin.gif

De gewone is ook goed hoor knipoog_dicht.gif Kom je bij mij in het team Pius?

OT: Hebben jullie soms ook van die wisselende interesses? Dat je een paar maanden helemaal opgaat in een bepaalde hobby en daarna alle interesse verliest en zich iets nieuws aandient? Impulsieve interesses...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm eerst dacht ik dat ik veel interesse had maar eigenlijk zijn de verschillende dingen toch weer vaak terug te brengen tot een beperkt aantal categorien. Op creatief vlak heb ik best wel wat interesses, om een voorbeeld te noemen.

Verder ben ik iemand die vrij stipt is, ik loop dan ook wel eens gefrustreerd vast als ik teveel wil doen, want ik wil het allemaal goed doen en niet half.

Daarnaast, ik loop er best wel eens tegenaan dat ik door mijn problemen met lezen/ schrijven hierin belemmerd word. Bijna alles draait tegenwoordig om lezen, als je iets wilt dan heb je daar vaak geschreven informatie over nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Maar als houding zou ik me wel graag met verschillende dingen bezig willen houden. Heel concreet zou ik denk ik genoegen nemen met minder salaris en minder snelle carriere, als ik daardoor meer tijd heb voor mijn andere interesses. Ik leef niet om te werken, maar werk om te leven. (zei de student )"

Dit onderschrijf ik helemaal

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik geloof ik niet, Pius. Al kan mijn geloof wel bij al die interesses terugkomen, in gesprekken op de schietclub bijvoorbeeld, of het ontmoeten van broeders en zusters op reis, het gebruiken van de Bijbelvertaling door Luther als scriptieonderwerp... Dus in dat opzicht wel. Maar verder niet eigenlijk. Maar hoe werkt dat bij jou dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Overigens; herkennen mensen ook dat je geloof in Jezus je interesses beter op elkaar laat aansluiten? Of is dat weer zo'n rare tik van mij?
bloos.gifverbaasd.gifpuh2.gif

Mua, weet ik niet. Eerlijk gezegd denk ik van niet.

Wat wel zo is, is dat religie geen hobby maar een 'lifestyle' is, dus dan is het niet zo gek dat je toch steeds tegen je geloof oploopt in wat je doet. knipoog_dicht.gif Tja, dan heb je al snel de parallel waarom iemand gek is op JS Bach en op oude kerkgebouwen.

Maar ik vraag me af of die samenhang van interesses op dan punt dan meer is dan een atheïst die toevallig gek is op barokmuziek, architectuur en religie een interessant cultureel iets vindt .

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid