Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Haai, Ik wil graag lezen in de bijbel maar weet niet waar ik moet beginnen. =S Heeft iemand een idee. Liefs. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Je kunt bijvoorbeeld beginnen bij Genesis. Gewoon aan het begin. Exodus is ook erg mooi, dat gaat over de weg die God ging met z'n volk. Je kan ook beginnen met één van de eerste drie evangelien (Marcus, Mattheus of Lucas) daar kun je het verhaal over het leven van Jezus vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Wat Karin zegt. En je kan ook een schema gebruiken, bijvoorbeeld dat van link Kun je ook uitsmeren over een langere periode natuurlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Begin is gewoon het rooster van de Getijdendiensten,maar het is wel een onzelfstandige vraag,normaal gaat een persoon gewoon beginnen met lezen uit de Heilige Schrift,je zou ook op bladzijde 1 kunnen beginnen is vrij normaal als men een boek gaat lezen . Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Quote: Op woensdag 14 januari 2009 19:59:10 schreef Hongerige Wolf het volgende: Wat Karin zegt. En je kan ook een schema gebruiken, bijvoorbeeld dat van link Kun je ook uitsmeren over een langere periode natuurlijk. Hier is een topic dat gaat over Bijbellezen en waar - naast bovenstaand schema - nog meer schema's en tips instaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 14 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2009 Ik raad je zeker ook aan om wat achtergrond bij de verschillende boeken van de Bijbel te lezen (bij sommige bijbelvertalingen vind je voor elk boek wat informatie over het ontstaan en de stijl), zo kan je de soms toch moeilijke teksten wat beter plaatsen. Veel succes! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten