Spring naar bijdragen

Mozes en Jezus


Aanbevolen berichten

Mozes gaf ons onze regels de beschaving en jezus ging stapje verder en leerde onze emoties onder controle te houden en vergeving.

Zo kwamen we verder in onze spirituele ontwikkeling...En als we dan ook al het matriele van ons afzetten dan zijn we verlicht en kunnen hemel betreden...

Ik ben nog niet gelukkig in mijn leven en ben nog te veel materieel gericht. Ik ben bezig om deze dingen te veranderen maar het gaat moeilijk. Ik heb 2009 voorgenomen mijn ziekte schizofrenie te accepteren. Ik heb de fasen woede, teleurstelling en verdriet al achter de rug. Nu wil ik acceptatie ook van mijn ziekte depressie.

Ik bid God om mij te genezen maar voorlopig kan hij me alleen via medicatie helpen Ik ben bezig mijn blokkades te verwijderen door middel van de mensen in mijn leven te vergeven voor de kwade dingen die ze me hebben aangedaan in mijn leven. Ik heb ook mezelf vergeven zoals Jezus in de bijbel. Ik heb mezelf vergeven voor mijn zonden en hoop dat ik genees...

Ik leef volgens de regels van Mozes. ik wil niet dezelfde fout maken als de Joden door andere goden te aanbidden..Ik bid tot de enige echte God die overal en alles is...

En van Jezus heb ik geleerd dat je niet jaloers moet zijn op anderen. En niet moet begeren wat anderen hebben. maar bid voor je eigen geluk.

Vanaf mijn geboorte heb ik volgens de regels van Mozes geleefd en op mijn 22ste heb ik een fout gemaakt en gezondigd toen betaalde ik mijn zonden met een psychose en een zelfmoord poging ik werd gered op mijn 27ste door God in de vorm van medicatie. Daarna heb ik jaren proberen te leven volgens de gedachte van Jezus maar ik besloot te stoppen met medicatie en raakte weer in psychose en dacht zelfs dat God tot me sprak en ik de nieuwe messias was. Ik was totaal de weg kwijt en me familie liet me opnemen en weer medicatie ik herstelde En zie in dat God me geneest via medicatie en er een moment zal komen dat hij zeggen zal dat ik kan stoppen met medicatie. Ik heb sinds mijn eerste psychose niet gezondigd maar wel de leefregels van Jezus overtreden, Ik was jaloers op gezonde mensen en rijke mensen. Maar nu weet ik beter, ik heb mijn eigen gezondheid en rijkdom dus hoef niet meer jaloers te zijn. Ik ben tevreden met wat ik heb en probeer nu te accepteren dat mij dit overkomt. Als ik Mijn schizofrenie en depressie accepteer dan verdwijnen de blokkades en krijg ik alle geestkracht vanuit diep uit mijn onderbewuste terug...Die nu worden tegen gehouden door emoties zoals haat, jaloersie, medelijden etc.

Als ik zoals Jezus zegt mijn eigen ik accepteer zal ik verlost worden van alle negatieve verschijnselen. En zal ik een hoger nivo bereiken spiritueel.

Ik lees de bijbel en kinderbijbel (die vindt ik makkelijker te begrijpen) En analyseer de ervaringen van Jezus en Mozes. Het oude testament en nieuwe.

En reflecteer de ervaringen op mijn eigen leven en hoop daar veel van te leren.

Maar Ik krijg niet uit de bijbel mijn antwoorden op de vraag hoe kan ik mijn leven accepeteren??

Dat is mijn belangsrijkste vraag in 2009!!!

Hoe accepteer ik mijn leven????

Hebben jullie aanwijzingen in de bijbel waar ik dat kan lezen??? En hoe ik dat kan doen???

Hebben jullie er ervaringen ermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Heilige Schrift is ook geen handboek,en naar Mozes leven kan maar dan voor de Joden die Christus nog moeten gaan kennen.De Christen leeft uit Jezus Christus de enige Naam waar wij zalig onder kunnen worden.En het leven acepteren is je zelf acepteren en daarbij een leven van meditatie en vooral gebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus Christus heeft voor je geleden, zodat je kan worden verlost van ellende.

Klopt, ja maar ik leef dagelijks met de pijn die hij had...ik heb schizofrenie en last van negatieve symptomen die niet door medicatie verholpen kunnen worden(vermoeidheid, lusteloos, gebrek energie, negatieve gedachten).

Ik heb vaak tot God gebeden maar hij neemt mijn pijn niet weg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je eigen leven accepteren. Je "kruis" accepteren. Ik ben om te beginnen heel blij dat je God niet verantwoordelijk stelt voor jouw toestand. Ik weet niet of God ooit tegen je gaat zeggen dat je moet stoppen met je medicijnen; het gaat er om dat het zo goed mogelijk met jou gaat, en als dat met medicijnen het geval is, dan is dat Gods wil denk ik. Is er een reden waarom je liever geen medicijnen wilt nemen?

Even wat anders: de Bijbel is geen receptenboek hè, zoals hierboven al gezegd. Het is een leidraad maar er staat geen stappenplan in. Het is geen Ikea-bouwpakketje: "bouw uw eigen leven met slechts één inbussleuteltje". Voor zover er sprake is van een recept, is dat: navolging van Christus. Daar ben jij al druk mee doende en dat is mooi. Dat is reuzeknap! Ga zo door. Ik zal eens nadenken over opbeurende/inspirerende teksten.


Samengevoegd:

Quote:

Ik heb vaak tot God gebeden maar hij neemt mijn pijn niet weg...

Probeer je in je gebed te richten op manieren waarop jijzelf kunt leren je ziekte te dragen. Ik weet ook niet goed hoe ik dat moet zeggen, ik ben ook maar een mens. Maar ik leef met je mee, bid voor je en zal er over nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha Anthony,

Geen makkelijke ziekte, schizofrenie en de bijwerkingen van de medicatie zijn vaak redenen waarom mensen er dan toch maar weer mee stoppen en weer een psychotische periode krijgen. Elke psychose beschadigt je hersens en brengt je verder van huis.

Gelukkig accepteer je dat je schizofrenie hebt en dat medicatie je redding is. Mocht je ooit de ingeving krijgen dat je kunt stoppen met medicatie, doe dat dan niet zo maar, bespreek dat met je psychiater, want de kans dat die influistering niet van God is, is natuurlijk levensgroot aanwezig. Nee, ik ga niet roepen dat dat van Satan is, het kan net zo goed je ziekte zijn die door gewenning of per ongeluk een paar dagen slordig gebruik van medicijnen door breekt.

Het is zwaar om de medicatie vol te houden. Ik zal voor je bidden dat je dit lukt. Hoewel God soms wonderen doet, stel niet al je hoop op genezing. Acceptatie, waar je nu zo hard aan werkt is een heilzame weg.

Ik raad niet snel mensen meditatie af, maar met jou ziekte moet je daar toch mee oppassen. Gebed, communiceren met God, je problemen voorleggen aan God is wel een heilzame weg.

Je weet zelf wel dat een rustig, regelmatig leven het beste is. Je probeert te leven naar wat God van je vraagt. Maar sla daarbij ook niet door. Als je een keer de mistin gaat, of iets verkeerds doet, dan mag je Hem (en natuurlijk de eventuele betrokken personen) altijd om vergeving vragen.

Je negatieve gedachten mag je ook rustig aan hem voorleggen. Altijd beter dan ze weg stoppen. Ik vind dat je mooi op weg bent en ik ben blij dat je je medicatie zo serieus neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Probeer je in je gebed te richten op manieren waarop jijzelf kunt leren je ziekte te dragen. Ik weet ook niet goed hoe ik dat moet zeggen,

Bedoel je misschien dat hij moet vragen of God hem wil helpen om te gaan met de ziekte ipv dat ie vraagt of God het maar even gauw voor hem wil doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bedoel je misschien dat hij moet vragen of God hem wil
helpen
om te gaan met de ziekte ipv dat ie vraagt of God het maar even gauw voor hem wil doen?

Uiteraard bedoel ik dat. God kan je helpen je kruis te dragen, wat niet wegneemt dat je het wel zèlf moet doen. Schoudertjes er onder.

@Anthony:

Ik bedacht me vannacht in bed ineens een tekst die na enig zoeken Romeinen 8:25-28 bleek te zijn:

"Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden. De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor allen die hem toebehoren. En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede."

Volharden dus, Anthony. Blijf bidden en je Bijbel lezen. Je medicijnen nemen in overleg met je therapeut zoals Anastasia al zei, en proberen een regelmatig en goed leven te leiden met God. De Geest helpt jou in je zwakheid. Hou je ook vast aan medechristenen hier en buiten dit forum, wij zijn er om te helpen.

Misschien heb je hier ook iets aan, Psalm 34:18-22:

"De HEER hoort de kreten van de rechtvaardigen,

hij bevrijdt hen uit de nood,

gebroken mensen is de HEER nabij,

hij redt wie zwaar wordt getroffen.

Al blijft de rechtvaardige niets bespaard,

de HEER zal hem steeds weer bevrijden.

Hij waakt zelfs over zijn beenderen,

niet één ervan wordt verbrijzeld."

Ook als je rechtvaardig bent, wil dat niet zeggen dat je als een prinsje zult leven, maar de goede God kan je wel helen en helpen. Door geloof in Hem, door de hoop, kan Hij je helpen. Door geloof in Hem ga je dóór. Laat je geloof een zalf zijn voor de wond. Last but not least mijn persoonlijke tekst voor in moeilijke tijden. Als ik gedachten heb zoals jij nu, dat ik er niet meer tegen kan en niet begrijp waarom iets gebeurd in mijn leven, zing of bid ik Gezang 238 en dan vooral vers 2:

"Kom o Trooster, Heil'ge Geest,

zachtheid die de ziel geneest,

kom verkwikking zoet en mild.

Kom o vrede in de strijd,

lafenis voor 't hart dat lijdt,

rust die alle onrust stilt."

Het zijn geen pasklare oplossingen, want die zijn er niet. Maar het kan je misschien wel helpen, hoop ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

'Wie is Hij die Zijn belofte niet zou bestendig maken?'

Inderdaad. Ik zou dus ook geen 'maar' schrijven; misschien eerder een 'dus'. 'Maar' zou misschien betekenen dat de verlossing niet door zou gaan. 'Dus' wil zeggen dat de verlossing wel door kan gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid