LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Ik kan me herinneren dat Dostofjevski hier onderzoek naar heeft gedaan, en ik heb ook nog eens een redelijk beknopt overzichtje daarvan gelezen. Ik denk zelf dat het op zich ook wel de moeite waard is voor een breder publiek... Dus Dost... alstublieft? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 George Whitefield? Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 21:57:13 schreef Olorin het volgende: George Whitefield? Ik wou zeggen, nee, maar ik heb geen flauw idee. Maar het was i.i.g. een opstel ofzo dat zich vrij specifiek op Nederland richtte. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 11 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 22:18:44 schreef Dostojevski het volgende: Dat opstel is inmiddels een pilotstudy van ruim 60 pagina's. Maar omdat mijn hoofd niet meewerkt, ik eigenlijk een beetje warrig denk de laatste maand, is het geen goed stuk. Vrij warrig en niet echt prettig leesbaar. Maakt niet uit, tot zover rete-interessant. Quote: Ik wil 'm wel posten, hij is bijna af. Doen! En als dat geen serieuze opmerking was, héél, héél graag in mijn mailbox. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Niet in één post iig .... Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 december 2008 Rapport Share Geplaatst 11 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 22:28:11 schreef Dostojevski het volgende: Hij is wel ter inzage: kamer 1E21, VU, Boelelaan 1101, Amsterdam. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Schade Ik ben een Refogelo (Dat klinkt als Gigolo, maar goed) een bevindo die het ware met het aangename (evangelo) weet te verbinden. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 09:30:17 schreef Harm-Jan het volgende: Schade Ik ben een Refogelo (Dat klinkt als Gigolo, maar goed) een bevindo die het ware met het aangename (evangelo) weet te verbinden. Zo ben ik ook een Refogelo. Ik zit in een Kerk die zich steeds weer reformeert, en zich baseert op het Evangelie van Christus. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 11:12:37 schreef Dostojevski het volgende: Ja, maar Harm Jan is een échte revogelo denk ik. Als je zoekt naar bevindelijken die door de revangelische beweging zijn gewonnen, dan kom je vroeg of laat, en eerder vroeg dan laat, bij Harm Jan. Inderdaad! Harm-Jan de Paus der Refogelo's! Harm-Jan Primus inter Pares van de Refogelische Baptolieke Beweging Harm-Jan de Neo van het Neogereformeerde Volksfront der Anti-Anti-Antirevolutionairen. Harm-Jan Fulltime aanjager van het debat tussen pseudo-, crypto- en semi-evangelischen. Harm-Jan's Bevindelijk-Evangelische Omroep Stichting (H's BEOS) Oehoe! En natuurlijk niet te vergeten, de folkrockband met handjeklap, meerstemmige zang en Oud-Nederlands 'Murmureer', refogelische rock 'Verlost, Dankbaar maar met een Ellendig randje' of met andere woorden 'Vol Evangelisch'. En voor het langharige, alternatieve refogelische tuig uiteraard de christelijkanarchistische studentenbeweging 'Provogelisch'. *kucht* Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 * Michiel prikt Harm-Jan even in zijn arm om hem weer met beide benen op de grond te zetten. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 11:42:47 schreef Michiel het volgende: * Michiel prikt Harm-Jan even in zijn arm om hem weer met beide benen op de grond te zetten. Doe ik eindelijk iets zwevangelisch, is het weer niet goed Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 timon is onze zwevangelist, jij bent refogelist harm-jan en wat ben ik Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 11:51:24 schreef Marlies het volgende: timon is onze zwevangelist, jij bent refogelist harm-jan en wat ben ik Grefogelisch? Maar we maken ons nu schandelijk schuldig aan off-topicheid Zo maar een andere vraag of gedacht. Wat zou er in een Refogelisch Manifest komen te staan? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Dat doet mij denken, ik moet nog altijd Dooyeweerd nog eens lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 11:35:53 schreef Harm-Jan het volgende: En natuurlijk niet te vergeten, de folkrockband met handjeklap, meerstemmige zang en Oud-Nederlands 'Murmureer', refogelische rock 'Verlost, Dankbaar maar met een Ellendig randje' of met andere woorden 'Vol Evangelisch'. Maar dan wel op hele noten, toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 13:20:25 schreef Machiavelli het volgende: Dat doet mij denken, ik moet nog altijd Dooyeweerd nog eens lezen. Dat is de stuwende kracht achter het hele 'Reformatorische Wijsbegeerte'-gebeuren Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van Beweging (http://aspecten.org/) Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten