Dubito 0 Geplaatst 14 december 2009 Rapport Share Geplaatst 14 december 2009 Quote: Op maandag 14 december 2009 15:42:51 schreef Mr. Emilio het volgende: bij 2 wel... Echt niet, dat kwam pas bij Command en Conquer en was een van de grootste redenen waarom die game echt een stap vooruit was. Bij Dune 2 was het echt click, Attack die. Click. Attack die. Click. attack dat, click. attack zus. click. attack zo. Tot je er bij neer viel. Ook leuk, de maximale hoeveelheid units was vrij laag. Zit je in een 3 fronten oorlog, krijg je een berichtje van je fabriek dat ze geen mega ultra tank meer kunnen bouwen, want er rijden nog ergens 10 van die buggies in het zand rond die je op verkenning had gestuurd....... (dune 2 was in mijn schooltijd, daar weet ik dan wel weer veel van af) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 15 december 2009 Rapport Share Geplaatst 15 december 2009 Die Ornithopters waren ook leuk. Die krengen vlogen gelijk met een eigen wil weg. Dus wat ik deed was een zooi fabriekjes bouwen en dan op 99% de bouw stoppen en dan ze allemaal tegelijk op het gewenste moment laten vertrekken. Wat trouwens ook vaag was, was dat je met een enorme boog met je leger achter de basis van de vijand kon komen. Daar was de basis amper beschermd en kon je (na heel veel geklik) dan je leger z'n gang laten gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 15 december 2009 Rapport Share Geplaatst 15 december 2009 Quote: Op maandag 14 december 2009 21:40:19 schreef Dubito het volgende: [...] Echt niet, dat kwam pas bij Command en Conquer en was een van de grootste redenen waarom die game echt een stap vooruit was. Bij Dune 2 was het echt click, Attack die. Click. Attack die. Click. attack dat, click. attack zus. click. attack zo. Tot je er bij neer viel. Ook leuk, de maximale hoeveelheid units was vrij laag. Zit je in een 3 fronten oorlog, krijg je een berichtje van je fabriek dat ze geen mega ultra tank meer kunnen bouwen, want er rijden nog ergens 10 van die buggies in het zand rond die je op verkenning had gestuurd....... (dune 2 was in mijn schooltijd, daar weet ik dan wel weer veel van af) Zou best kunnen dat ik me vergis hoor. Het is al zo lang geleden! Jammer dat dit soort spelletjes niet meer werken op die machines van tegenwoordig. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 15 december 2009 Rapport Share Geplaatst 15 december 2009 Werken nog wel. Nou ja, Dune2 weet ik niet. Maar een hoop dos games werken nog wel. Maar dan moet je een programma downloaden wat werkt als een soort emulator. Samengevoegd: Gratis progje: link (lol, volgens mij zie ik Dune2 op de achtergrond bij de letters. ) Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Ik heb vage herinneringen van een ontzettend vet amiga-spel toen ik nog een klein Iria'tje was. Het was een behoorlijk groot spel, superveel diskettes, een soort van fantasy-game, niet zozeer gericht op vechten maar eerder op het verhaal. Je moest een of andere quest tot een goed einde brengen en het was best raadselachtig enzo, er was ook iets met een soort heilige boom ofzoiets, en met magiërs enzo... Ik herinner me ook dat het er, voor die tijd tenminste, erg goed uitzag. Enorm vaag allemaal, I know, maar misschien is er toevallig wel iemand die een amiga had ergens halfweg de jaren '90 en enig idee heeft waar ik het over heb? Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Ik weet misschien welk spel je bedoelt, maar niet hoe het heet. Maar ik heb nog steeds al mijn jaargangen Software Gidsen TM uit die tijd bewaard, dus ik moet het kunnen vinden. Het was volgens mij zo'n spel, dat je of geweldig vond, of totaal onspeelbaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Ja, dat zou best kunnen. Vind het stom dat ik niet meer op de naam kan komen. Heb vaag iets in mijn hoofd in de aard van Narnia, dat is het natuurlijk niet, maar ik weet niet, een naam die daarop lijkt ofzo. Nuja, ik weet het dus niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Kyrandia 1: Kyrandia 2: En last but not least, Kyrandia 3: Echt briljante games. Waarom maken ze zulke tegenwoordig niet meer Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Ja, dat was het geloof ik! In mijn herinnering was het visueel wel net iets indrukwekkender. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 22:00:25 schreef Iriacynthe het volgende: Ja, dat was het geloof ik! In mijn herinnering was het visueel wel net iets indrukwekkender. Had al zo'n vermoeden dat dit hem was Ik kon even geen plaatje van die boom vinden, helaas... Overigens vind ik het behoorlijk indrukwekkende graphics hoor, gezien de tijd waarin ze dit spel hebben gemaakt [edit]Of misschien toch. Deze?[/edit] Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 ok, dat was totaal iets anders dan ik in mijn hoofd kreeg bij die 'omschrijving' een point-and-click adventure Die waren toen erg populair, de bekenste waren van Sierra (Kings Quest etc) en LucasArt (Monkey Island ) Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Kings Quest! Heb ik dagen zoek mee gespeeld. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Point-and-click adventures zijn briljant! Mijn favorieten zijn toch wel de Gabriel Knight serie (vooral 2), Broken Sword 1 & 2 (3 viel best tegen op de Xbox) en de Tex Murphy serie (die is dan wel weer half 3D). Met de 3e ben ik momenteel bezig (The Pandora Directive), op stapel om deze winter te spelen liggen nog: Broken Sword 1&2, Phantasmagoria 1&2, The Dig, Sanatarium (als ie het doet... dit spel is geen vriendjes met DOSbox) en alles wat me intussen nog te binnen schiet. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Ik vond de Leisure suit Larry games erg leuk. Erg op het randje en regelmatig er overheen, maar ik ben regelmatig ROFL geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 GTA: San Andreas Virtueel geweld was nog niet eerder zo leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Dingen met Andreas in de naam zijn altijd goed. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Gister Baldur's Gate weer opgepakt. Wellicht ben ik over mijn geen-zin-meer-in-gamen periode heen? Ik hoop het. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Quote: Op woensdag 10 februari 2010 19:06:37 schreef Andere Jas het volgende: Dingen met Andreas in de naam zijn altijd goed. Keep on dreaming Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Kheltick is mijn eerste Baldur's Gate character waarmee ik hoofdstuk 5 voltooi - de battle tegen Sarevok's acolieten. Screenshot ging mis de eerste keer, nu poseert de party nog een keer voor de foto: Voorbereiden op de slag: En ik maak ze in: Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Is dat BG2? Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 14 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2010 Nee, Baldur's Gate Tutu: dat is een veelgebruikte mod om Baldur's Gate 1 te spelen met de engine van Baldur's Gate 2. Zodat je de Tab-functie kunt gebruiken, de inventory pauzeert als je hem opent en je kits kunt gebruiken binnen de character classes, dingen die met BG 1 niet konden. Wat je ook nog ziet is het gebruik van de Widescreen Mod, om het op 1440x900 te kunnen spelen. Daarnaast gebruik ik nog allerlei mods om het spel leuker, makkelijker (qua inventory management, bags of holding enzo) en moeilijker te maken (qua intelligentie van de AI en stevigheid van de monsters) dan de 'vanilla' game en nieuwe quests toe te voegen. Mocht je zelf interesse hebben BG (1 of 2) aan te gaan passen aan je eigen smaak, raad ik link en link om te zien wat er allemaal mogelijk is. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten