Spring naar bijdragen

Goed leiderschap is delegeren?


Aanbevolen berichten

Gewoon uit interesse, want ik heb er totaal geen verstand van, maar ik dacht erover na. Als je een eigen zaak hebt, en sowieso als leidinggevende; is dan een van de belangrijkste eigenschappen het kunnen delegeren van taken, maar ook van verantwoordelijkheden? Ik heb wel eens gehoord dat één van de meestvoorkomende problemen bij het groter groeien van een bedrijf is dat het leidinggevenden aan de skills/vertrouwen ontbreekt om bovenstaande zaken uit handen te geven. En dat succesvol leidinggeven in feite inhoudt dat een organisatie ook zonder jou probleemloos doorgaat.

Zoals gezegd, dit staat me nog bij, klopt dit? Mensen die zelf leidinggevende ervaringen hebben en hier tegenaan liepen? Anderen die wat nuttigs toe te voegen hebben? Leestips? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een aardig Schriftgedeelte hierover:

Of het zal zijn als met een man die op reis ging, zijn dienaren bij zich riep en het geld dat hij bezat aan hen in beheer gaf. Aan de een gaf hij vijf talent, aan een ander twee, en aan nog een ander één, ieder naar wat hij aankon. Toen vertrok hij. Meteen ging de man die vijf talent ontvangen had op weg om er handel mee te drijven, en zo verdiende hij er vijf talent bij. Op dezelfde wijze verdiende de man die er twee had gekregen er twee bij. Degene die één talent ontvangen had, besloot het geld van zijn heer te verstoppen: hij begroef het.