Spring naar bijdragen

Premessiaanse heiligen


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af. Zijn er ook volgens de RKK heiligen die leefden voor Jezus? Zijn bijvoorbeeld Abraham en Mozes heilig?

Ik heb namelijk erg het idee dat je pas sinds Jezus' tijd heilig kan worden met voorzover ik weet als oudste (in de zin van als vroegste geboren) heiligen Jozef, Maria en Johannes de Doper.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom The Black Mathematician,

Ja hoor, die zijn er ook. Hoewel in de tijd van het OT de hemel nog gesloten was, geloven wij dat met de opstanding van Christus de hemel geopend werd, zodat de rechtvaardigen uit het OT vanuit het voorgeborchte (een soort wachtkamer) de hemel in konden worden geleid. Zij zijn dus ook heilig, alleen worden voor zover ik weet inderdaad vooral heiligen uit de tijd van het NT en erna vereerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neen die zijn er niet,Johannes de Doper was de laatste van Hen.

(Mattheüs 11:11) . . . Voorwaar, ik zeg U: Onder hen die uit vrouwen geboren zijn, is er geen grotere verwekt dan Joha̱nnes de Doper; maar wie een mindere is in het koninkrijk der hemelen, is groter dan hij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onlangs heeft Roderick Vonhögen er wat over geschreven op zijn vraagbaak op de site van Katholiek Nieuwsblad:

KLIK 1

KLIK 2

Quote:

Neen die zijn er niet

Volgens de RKK vroeg TBM, niet volgens jouw individuele interpretatie van de Bijbel, dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Neen die zijn er niet,Johannes de Doper was de laatste van Hen.

(Mattheüs 11:11) . . . Voorwaar, ik zeg U: Onder hen die uit vrouwen geboren zijn, is er geen grotere verwekt dan Joha̱nnes de Doper; maar wie een mindere is in het koninkrijk der hemelen, is groter dan hij. 

Misschien toch eens de OP goed lezen, er staat 'Zijn er volgens de RKK' ... niet 'Wat vind Aimé'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid