The Black Mathematician 82 Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Ik vroeg me af. Zijn er ook volgens de RKK heiligen die leefden voor Jezus? Zijn bijvoorbeeld Abraham en Mozes heilig? Ik heb namelijk erg het idee dat je pas sinds Jezus' tijd heilig kan worden met voorzover ik weet als oudste (in de zin van als vroegste geboren) heiligen Jozef, Maria en Johannes de Doper. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Sjaloom The Black Mathematician, Ja hoor, die zijn er ook. Hoewel in de tijd van het OT de hemel nog gesloten was, geloven wij dat met de opstanding van Christus de hemel geopend werd, zodat de rechtvaardigen uit het OT vanuit het voorgeborchte (een soort wachtkamer) de hemel in konden worden geleid. Zij zijn dus ook heilig, alleen worden voor zover ik weet inderdaad vooral heiligen uit de tijd van het NT en erna vereerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Neen die zijn er niet,Johannes de Doper was de laatste van Hen. (Mattheüs 11:11) . . . Voorwaar, ik zeg U: Onder hen die uit vrouwen geboren zijn, is er geen grotere verwekt dan Joha̱nnes de Doper; maar wie een mindere is in het koninkrijk der hemelen, is groter dan hij.  Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Quote: Op donderdag 13 november 2008 18:21:33 schreef RobertF het volgende: Zij zijn dus ook heilig, alleen worden voor zover ik weet inderdaad vooral heiligen uit de tijd van het NT en erna vereerd. Ik heb het eens een keer gevraagd, en er was schijnbaar ook iets van een Abraham litanie? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 13 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 En van die 10.000 gecanoniseerde heiligen, zijn er daar ook enkelen van voor Christus? Wat bedoel je overigens met de kalender? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Onlangs heeft Roderick Vonhögen er wat over geschreven op zijn vraagbaak op de site van Katholiek Nieuwsblad: KLIK 1 KLIK 2 Quote: Op donderdag 13 november 2008 18:39:05 schreef Aimé het volgende: Neen die zijn er niet Volgens de RKK vroeg TBM, niet volgens jouw individuele interpretatie van de Bijbel, dus. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Quote: Op donderdag 13 november 2008 20:30:18 schreef The Black Mathematician het volgende: En van die 10.000 gecanoniseerde heiligen, zijn er daar ook enkelen van voor Christus? Op z'n minst deze: link Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 november 2008 Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 13 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2008 Erg interessant, nou ik geloof dat jullie nu wel al mijn vragen hierover hebben beantwoord. Bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Quote: Op donderdag 13 november 2008 18:39:05 schreef Aimé het volgende: Neen die zijn er niet,Johannes de Doper was de laatste van Hen. (Mattheüs 11:11) . . . Voorwaar, ik zeg U: Onder hen die uit vrouwen geboren zijn, is er geen grotere verwekt dan Joha̱nnes de Doper; maar wie een mindere is in het koninkrijk der hemelen, is groter dan hij.  Misschien toch eens de OP goed lezen, er staat 'Zijn er volgens de RKK' ... niet 'Wat vind Aimé'. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 Ander vraagje mbt. heiligen. Is Sint Nicolaas nu een gecannoniseerde heilige? Daar heb ik namelijk tegenstrijdige zaken over gehoord en eigenlijk wil ik dat wel weten. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten