Spring naar bijdragen

Doe Derek eens ontmaskeren?


Aanbevolen berichten

Wetenschap en geloof gaat niet goed samen.

Men kan toch ook niet wetenschappelijk bewijzen, dat jij of ik via de Heilige geest met de Heer kan praten.

Zo'n type als Randi zijn mensen die voor hun eigen bekendheid en roem andere onderuit willen halen.

Nu probeert hij het bij paranormale mensen, wie zijn zijn volgende slachtoffers? Christenen? Moslims? of???

Ieder mens heeft een geest, sommige (de gelovigen) hebben de Heilige geest.

Wat er met de geest na de lichamelijk dood afspeeld weet niemand en is ook nooit bewezen.

Wat ik geloof is dat gelovigen naar de Heer zullen gaan en de ongelovigen??????? dat is een groot vraagteken.

Maar ze zullen best ook ergens naar toe gaan.

Iedereen weet dat de profeten van vroeger speciale gaven hadden zodat ze met de Heer konden communiceren.

Nog steeds zijn er mensen met speciale gavens, kijk maar rond in de kerk; gelovigen die in gebed met de heer kunnen communiceren en/of in tongen kunnen praten etc.

Onder de niet christenen zijn er dan ook mensen met die speciale gaven en dat zou best Dhr Oglivie ook kunnen zijn.

Bewijzen kunnen wij het nooit, ook de wetenschap niet; alleen hij weet of hij het wel of niet kan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het enige leuke aan die wolf in schaapskleren is zijn accent. Voor de rest vind ik het een ongelovelijke creep. Mijn evangelische nekharen gaan overeind staan bij dit soort pipo's.

Jaren geleden trad Roland van den Berg (bba Rasta Rostelli) bij ons in de omgeving op. Het eerste gezicht een soort onschuldig vermaak a lá Hans Mulders (bba Hans Kazàn), maar toch was dit meer als onschuldige spielerei. Niet alleen het voorkomen van de man was angstaanjagend, maar de duidelijke occulte invloed was bijna voelbaar.

Er is toen een letterlijke gebedsketen rond het theater gelegd en door de genade van God hebben we zelf niet zoeens veel geestelijke strijd ervaren. Het was juist alsof er een geopende hemel was en God ons heel erg lief vond enzo.

We hebben God nederig om zijn bijstand en bescherming gevraagd en of hij de werken der ongerichtigheid wilde verbreken en dat heeft hij toen ook gedaan.

Toen die pipo na zijn optreden aar buiten kwam, zag hij er zwaar gefrustreerd uit en op een vraag of het wel goed met hem ging, zei hij dat iedere artiest wel eens een minder succesvol optreden heeft.

We waren erg blij. Niet zozeer omdat wij succes hadden gehad maar omdat Gods koninkrijk een overwinning had behaald. Het vervulde ons met een diep ontzag en eerbied voor de Vader.

(Misschien een heel klein beetje OT, maar het kwam spontaan in me op en wel een redelijk gepast topic.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb in mijn omgeving ook wel eens zoon verhaal gehoord, ook een soort helderziende, trad op in een sport hal. is intensief voor gebeden. toen kwam hij niet opdagen, wat bleek nou, hij had 3 keer een rondje om het gebouw gelopen, maar hij kon de ingang niet vinden.. god heeft humor big-smile.gifbig-smile.gif

Quote:

Lijkt er sterk op dat jij die ervaring als bewijs ziet.
knipoog_dicht.gif

nou, het was niet echt een ervaring, het is meer een gevoel binnen in mij, een vanzelfsprekendheid

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee het is kettersch vermaak.

Maar ondertussen kijk je en vind je het best leuk en boeiend.

En dan schrijf je ketters vermaak? Dat is oordelen en dat mag alleen onze lieve Heer.

Dus laat onze lieve Heer maar bepalen of iets ketters is of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

No one beats

Ik denk dat die Derek Ogilvie niet eens in zijn schaduw kan staan.

Twee verschillende personen, gave en beroepen.

Niet met elkaar te vergelijken, ook niet over elkaars schaduw.

Derren Brown kan je beter met Hans Klok vergelijken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Twee verschillende personen, gave en beroepen.

Niet met elkaar te vergelijken, ook niet over elkaars schaduw.

Derren Brown kan je beter met Hans Klok vergelijken

Maakt Hans Klok dan ook gebruik van mindreading?

Ik kan er naast zitten, maar volgens mij niet. Mijns inziens maken zogenaamde paragnosten etc. gebruik van dergelijke technieken. Derren Brown gebruikt ze ook alleen vanuit een totaal andere benadering. In die zin vind ik Derren en Derek vergelijkbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid