Spring naar bijdragen

Moslima`s met hoofddoek bij politie


Aanbevolen berichten

Ik hoorde eerder deze week in de media dat Moslima`s met hoofddoeken niet bij de politie kunnen komen.

Dit zou te bedreigend en te beledigend zijn voor de buitenwereld.

Nou is mijn vraag: Zou jij je bedreigd of beledigd voelen als een Moslima met hoofddoek of vrouw met hoofddoek (van de politie) je zou aanspreken of een bon zou uitschrijven en/of je zou helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een politie-agent(e) hoort een uniform te dragen met politiepet. Hoofddoekjes, puntmutsen, sombrero's, bivakmutsen, keppeltjes en weet ik wat voor hoofdfratsen bij het uniform werken alleen maar verwarrend. Elke agent behoort er hetzelfde uit te zien, behoort uniformiteit uit te stralen.

Mijns inziens heeft het dus met uniformiteit te maken: gelijke agenten, gelijke petten. Dat het bedreigend en beledigend zou zijn lijkt mij nogal onzin (als dát al beledigend is, komop man...), maar het is dus eerder onnodig verwarrend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoorde eerder deze week in de media dat Moslima`s met hoofddoeken niet bij de politie kunnen komen.

Dit zou te bedreigend en te beledigend zijn voor de buitenwereld.

Nou is mijn vraag: Zou jij je bedreigd of beledigd voelen als een Moslima met hoofddoek of vrouw met hoofddoek (van de politie) je zou aanspreken of een bon zou uitschrijven en/of je zou helpen?

Nee, ik vind het gewoon niks. Gewoon een normaal hoofddeksel op zoals iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik vind het niet kunnen om een groot deel van de moslima's uit te sluiten van een bepaalde beroepsgroep omdat hun hoofddoek 'gewoon niet passend is' of 'verwarrend' . Dan moet je wel even met wat betere argumenten komen.

Ik vraag me trouwens af of er veel agentes met hoofddoek zijn? Ik heb er nog nooit 1 gezien eigenlijk en het lijkt me ook moeilijk om dat met de Islam te verenigen, je mag ook niet alleen een broek aan en geen mannen aanraken.. is het niet gewoon weer lekker zeiken om het zeiken zoals bij de burka?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Luxuria,

Onderdeel van het agent-zijn is je uniform. Met je uniform straal je gezag en eenheid uit, omdat elke agent er hetzelfde uitziet. En ja, dat doe je vooral ook met je gedrag, maar dan nog blijft je uniform daarbij onmisbaar. Net zoals in het leger: daar draagt iedereen ook dezelfde (vecht)petten, helmen, hoedjes of baretten en dezelfde uniforms. En het politie-uniform bestaat zo ook uit onderkleding, bovenkleding en die pet (of een soort bolhoed bij vrouwen, zo zie ik weleens). Er is dan ook geen reden waarom de ene agent wel de pet zou moeten dragen en de ander niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het niet kunnen om een groot deel van de moslima's uit te sluiten van een bepaalde beroepsgroep omdat hun hoofddoek 'gewoon niet passend is' of 'verwarrend' . Dan moet je wel even met wat betere argumenten komen.

Je sluit niet zozeer moslima's uit, alswel mensen die weigeren zich aan de kledingvoorschriften te houden. Moslima's worden op dezelfde manier beoordeeld als mensen die allerlei piercings op zichtbare plaatsen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je sluit niet zozeer moslima's uit, alswel mensen die weigeren zich aan de kledingvoorschriften te houden. Moslima's worden op dezelfde manier beoordeeld als mensen die allerlei piercings op zichtbare plaatsen hebben.

Buiten dat, het is moslima's niet verplicht een hoofddoek te dragen, er zijn er genoeg die dat niet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik zie ook wel eens straatagent IN uniform, maar zonder pet en/of muts, bolhoed etcetera..

Als er een Moslima zou zijn MET hoofddoek bij de politie mij zou aanspreken op iets of mij een bekeuring zou uitschrijven zou ik het niet erg vinden.

Je moet toch ook iedereen in zijn waarde laten, met of zonder doek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Je sluit niet zozeer moslima's uit, alswel mensen die weigeren zich aan de kledingvoorschriften te houden. Moslima's worden op dezelfde manier beoordeeld als mensen die allerlei piercings op zichtbare plaatsen hebben.

Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. En dat is discriminatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit..

Nee, dat doe je niet. Niet elke religieuze moslima draagt een hoofddoek.

Quote:

Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving.

Die religieuze moslima's die een hoed niet willen dragen en weigeren de hoofddoek af te leggen wel ja. Boohoo, net zomin kunnen mensen met een lang strafblad of mensen die weigeren de piercing uit hun neus te halen.

Quote:

En dat is discriminatie.

Vervelend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. En dat is discriminatie.

Mensen zonder opleiding, Kinderen, Mensen die net komen overvliegen en toerist zijn, Criminelen. We discrimineren zoveel mensen om bij de politie te werken. Dus wat was je punt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mensen zonder opleiding, Kinderen, Mensen die net komen overvliegen en toerist zijn, Criminelen. We discrimineren zoveel mensen om bij de politie te werken. Dus wat was je punt?

Dat is geen discriminatie. Discriminatie is het ten onrechte onderscheid maken. Kleine mensen kunnen ook geen politieagent worden.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving.

Nee je liegt. Moslima's kunnen wel agent worden. Alleen moslima's die vinden dat je altijd in het openbare leven verplicht bent een hoofddoek te dragen, kiezen er zelf voor geen agent te willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Buiten dat, het is moslima's niet verplicht een hoofddoek te dragen, er zijn er genoeg die dat niet doen.

Dat doet er niet toe. Sowieso vind ik het nogal van lef getuigen dat jij als Christen wel even gaat bepalen wat voor plichten moslims hebben.. En het is al bepaald in de jurisprudentie dat een hoofddoek voortvloeit uit de Islamitische geloofsovertuiging en dat de verschillende meningen in de islam hieraan niet afdoet.

@mach, moth en dre; Eventuele rechtsgeldige redenen voor discriminatie moet je apart bekijken, dan kom je er niet van af door 'boohoo, mensen met een lang strafblad, kinderen, mensen die klein zijn, mensen die net komen overvliegen, mensen zonder opleiding blabla kunnen ook geen politie-agent worden' te roepen. Dan kun je mensen met blond haar ook wel rechtsgeldig weigeren als je zo gaat redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

@mach, moth en dre; Eventuele rechtsgeldige redenen voor discriminatie moet je apart bekijken, dan kom je er niet van af door 'boohoo, mensen met een lang strafblad, kinderen, mensen die klein zijn, mensen die net komen overvliegen, mensen zonder opleiding blabla kunnen ook geen politie-agent worden' te roepen. Dan kun je mensen met blond haar ook wel rechtsgeldig weigeren als je zo gaat redeneren.

Zou kunnen, blond of brunette doet echter niets af aan het uitstralen van neutraliteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nee, en wel of geen strafblad, groot of klein, opleiding of geen opleiding ook niet.. Kortom; dit was een ander punt.

Quote:

[...]

Dat is geen discriminatie. Discriminatie is het ten onrechte onderscheid maken. Kleine mensen kunnen ook geen politieagent worden.


Samengevoegd:

[...]

Nee je liegt. Moslima's kunnen wel agent worden. Alleen moslima's die vinden dat je altijd in het openbare leven verplicht bent een hoofddoek te dragen, kiezen er zelf voor geen agent te willen zijn.

Religieuze moslima's die overtuigd zijn van de verplichting om een hoofddoek te dragen kunnen geen politie-agent worden. Daar kiezen zij niet voor, zij worden daartoe gedwongen door de regelgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, en wel of geen strafblad, groot of klein, opleiding of geen opleiding ook niet.. Kortom; dit was een ander punt.

Maar die doen af aan de effectiviteit van haar optreden. Net zoals dat het geval kan zijn bij een politiemacht die geen neutraliteit uitstraalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Religieuze moslima's die overtuigd zijn van de verplichting om een hoofddoek te dragen kunnen geen politie-agent worden. Daar kiezen zij niet voor, zij worden daartoe gedwongen door de regelgeving.

Heb je dan niet religieuze moslima?

Christenen die pacifist zijn mogen niet bij de politie, o wat erg. Mannen die graag vrouwenkleren willen dragen mogen als politieagent geen rok dragen, nudisten mogen niet naakt en of alleen in korte broek.

Dit topic gaat dus helemaal nergens meer over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. En dat is discriminatie.

..en door piercings te verbieden sluit je mensen met piercings uit..

Zo kunnen we een hele lijst afwerken..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Heb je dan niet religieuze moslima?

Christenen die pacifist zijn mogen niet bij de politie, o wat erg. Mannen die graag vrouwenkleren willen dragen mogen als politieagent geen rok dragen, nudisten mogen niet naakt en of alleen in korte broek.

Dit topic gaat dus helemaal nergens meer over.

Nou dan reageer je toch niet. smile.gif Ik denk vooral dat jij het niet snapt, maar denk gerust dat het gewoon nergens over gaat.

Met 'religieuze moslima's' bedoelde ik de moslima's die hun geloof echt serieus nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nee, daarom had ik in een later bericht ook erachteraan gezegd 'die overtuigd zijn van de verplichting om een hoofddoek te dragen'.


Samengevoegd:

Trouwens; als jullie dit zien

20333209.jpg

Denken jullie dan echt 'iel eng, niet neutraal'?

Ik vind het namelijk juist heel mooi, het representeert de samenleving die niet alleen maar bestaat uit 'neutralen' of atheisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid