Basjoeh 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Ik hoorde eerder deze week in de media dat Moslima`s met hoofddoeken niet bij de politie kunnen komen. Dit zou te bedreigend en te beledigend zijn voor de buitenwereld. Nou is mijn vraag: Zou jij je bedreigd of beledigd voelen als een Moslima met hoofddoek of vrouw met hoofddoek (van de politie) je zou aanspreken of een bon zou uitschrijven en/of je zou helpen? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Een politie-agent(e) hoort een uniform te dragen met politiepet. Hoofddoekjes, puntmutsen, sombrero's, bivakmutsen, keppeltjes en weet ik wat voor hoofdfratsen bij het uniform werken alleen maar verwarrend. Elke agent behoort er hetzelfde uit te zien, behoort uniformiteit uit te stralen. Mijns inziens heeft het dus met uniformiteit te maken: gelijke agenten, gelijke petten. Dat het bedreigend en beledigend zou zijn lijkt mij nogal onzin (als dát al beledigend is, komop man...), maar het is dus eerder onnodig verwarrend. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Ik zou me niet bedreigd voelen, ik zou het alleen gewoon niet passend vinden. Ik vind het een goede maatregel. Link naar bericht Deel via andere websites
Ds Dre 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 18:37:07 schreef Basjoeh het volgende: Ik hoorde eerder deze week in de media dat Moslima`s met hoofddoeken niet bij de politie kunnen komen. Dit zou te bedreigend en te beledigend zijn voor de buitenwereld. Nou is mijn vraag: Zou jij je bedreigd of beledigd voelen als een Moslima met hoofddoek of vrouw met hoofddoek (van de politie) je zou aanspreken of een bon zou uitschrijven en/of je zou helpen? Nee, ik vind het gewoon niks. Gewoon een normaal hoofddeksel op zoals iedereen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Ik vind het niet kunnen om een groot deel van de moslima's uit te sluiten van een bepaalde beroepsgroep omdat hun hoofddoek 'gewoon niet passend is' of 'verwarrend' . Dan moet je wel even met wat betere argumenten komen. Ik vraag me trouwens af of er veel agentes met hoofddoek zijn? Ik heb er nog nooit 1 gezien eigenlijk en het lijkt me ook moeilijk om dat met de Islam te verenigen, je mag ook niet alleen een broek aan en geen mannen aanraken.. is het niet gewoon weer lekker zeiken om het zeiken zoals bij de burka? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Sjaloom Luxuria, Onderdeel van het agent-zijn is je uniform. Met je uniform straal je gezag en eenheid uit, omdat elke agent er hetzelfde uitziet. En ja, dat doe je vooral ook met je gedrag, maar dan nog blijft je uniform daarbij onmisbaar. Net zoals in het leger: daar draagt iedereen ook dezelfde (vecht)petten, helmen, hoedjes of baretten en dezelfde uniforms. En het politie-uniform bestaat zo ook uit onderkleding, bovenkleding en die pet (of een soort bolhoed bij vrouwen, zo zie ik weleens). Er is dan ook geen reden waarom de ene agent wel de pet zou moeten dragen en de ander niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 19:16:17 schreef Luxuria het volgende: Ik vind het niet kunnen om een groot deel van de moslima's uit te sluiten van een bepaalde beroepsgroep omdat hun hoofddoek 'gewoon niet passend is' of 'verwarrend' . Dan moet je wel even met wat betere argumenten komen. Je sluit niet zozeer moslima's uit, alswel mensen die weigeren zich aan de kledingvoorschriften te houden. Moslima's worden op dezelfde manier beoordeeld als mensen die allerlei piercings op zichtbare plaatsen hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Ds Dre 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 20:44:29 schreef Machiavelli het volgende: [...] Je sluit niet zozeer moslima's uit, alswel mensen die weigeren zich aan de kledingvoorschriften te houden. Moslima's worden op dezelfde manier beoordeeld als mensen die allerlei piercings op zichtbare plaatsen hebben. Buiten dat, het is moslima's niet verplicht een hoofddoek te dragen, er zijn er genoeg die dat niet doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Basjoeh 0 Geplaatst 12 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Maar ik zie ook wel eens straatagent IN uniform, maar zonder pet en/of muts, bolhoed etcetera.. Als er een Moslima zou zijn MET hoofddoek bij de politie mij zou aanspreken op iets of mij een bekeuring zou uitschrijven zou ik het niet erg vinden. Je moet toch ook iedereen in zijn waarde laten, met of zonder doek. Link naar bericht Deel via andere websites
Ds Dre 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 20:58:00 schreef Basjoeh het volgende: Je moet toch ook iedereen in zijn waarde laten, met of zonder doek. Tja en laat dat nou net te weinig gebeuren. Een dagje als vrouw zonder hoofddoek lopen in Mekka, ben benieuwd welke waarde daaraan wordt gegeven. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 20:44:29 schreef Machiavelli het volgende: [...] Je sluit niet zozeer moslima's uit, alswel mensen die weigeren zich aan de kledingvoorschriften te houden. Moslima's worden op dezelfde manier beoordeeld als mensen die allerlei piercings op zichtbare plaatsen hebben. Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. En dat is discriminatie. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:00:41 schreef Luxuria het volgende: [...] Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Nee, dat doe je niet. Niet elke religieuze moslima draagt een hoofddoek. Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:00:41 schreef Luxuria het volgende: Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. Die religieuze moslima's die een hoed niet willen dragen en weigeren de hoofddoek af te leggen wel ja. Boohoo, net zomin kunnen mensen met een lang strafblad of mensen die weigeren de piercing uit hun neus te halen. Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:00:41 schreef Luxuria het volgende: En dat is discriminatie. Vervelend. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:00:41 schreef Luxuria het volgende: [...] Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. En dat is discriminatie. Mensen zonder opleiding, Kinderen, Mensen die net komen overvliegen en toerist zijn, Criminelen. We discrimineren zoveel mensen om bij de politie te werken. Dus wat was je punt? Link naar bericht Deel via andere websites
Ds Dre 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:14:17 schreef Ol Moth het volgende: [...] Mensen zonder opleiding, Kinderen, Mensen die net komen overvliegen en toerist zijn, Criminelen. We discrimineren zoveel mensen om bij de politie te werken. Dus wat was je punt? Dat is geen discriminatie. Discriminatie is het ten onrechte onderscheid maken. Kleine mensen kunnen ook geen politieagent worden. Samengevoegd: Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:00:41 schreef Luxuria het volgende: [...] maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. Nee je liegt. Moslima's kunnen wel agent worden. Alleen moslima's die vinden dat je altijd in het openbare leven verplicht bent een hoofddoek te dragen, kiezen er zelf voor geen agent te willen zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Persoonlijk zou het mij echt een worst wezen of een agent een hoofddoek of tulband op heeft. Verder, tja ik weet niet Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 20:49:19 schreef Ds Dre het volgende: [...] Buiten dat, het is moslima's niet verplicht een hoofddoek te dragen, er zijn er genoeg die dat niet doen. Dat doet er niet toe. Sowieso vind ik het nogal van lef getuigen dat jij als Christen wel even gaat bepalen wat voor plichten moslims hebben.. En het is al bepaald in de jurisprudentie dat een hoofddoek voortvloeit uit de Islamitische geloofsovertuiging en dat de verschillende meningen in de islam hieraan niet afdoet. @mach, moth en dre; Eventuele rechtsgeldige redenen voor discriminatie moet je apart bekijken, dan kom je er niet van af door 'boohoo, mensen met een lang strafblad, kinderen, mensen die klein zijn, mensen die net komen overvliegen, mensen zonder opleiding blabla kunnen ook geen politie-agent worden' te roepen. Dan kun je mensen met blond haar ook wel rechtsgeldig weigeren als je zo gaat redeneren. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:43:20 schreef Luxuria het volgende: [...] @mach, moth en dre; Eventuele rechtsgeldige redenen voor discriminatie moet je apart bekijken, dan kom je er niet van af door 'boohoo, mensen met een lang strafblad, kinderen, mensen die klein zijn, mensen die net komen overvliegen, mensen zonder opleiding blabla kunnen ook geen politie-agent worden' te roepen. Dan kun je mensen met blond haar ook wel rechtsgeldig weigeren als je zo gaat redeneren. Zou kunnen, blond of brunette doet echter niets af aan het uitstralen van neutraliteit. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Nee, en wel of geen strafblad, groot of klein, opleiding of geen opleiding ook niet.. Kortom; dit was een ander punt. Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:32:38 schreef Ds Dre het volgende: [...] Dat is geen discriminatie. Discriminatie is het ten onrechte onderscheid maken. Kleine mensen kunnen ook geen politieagent worden. Samengevoegd: [...] Nee je liegt. Moslima's kunnen wel agent worden. Alleen moslima's die vinden dat je altijd in het openbare leven verplicht bent een hoofddoek te dragen, kiezen er zelf voor geen agent te willen zijn. Religieuze moslima's die overtuigd zijn van de verplichting om een hoofddoek te dragen kunnen geen politie-agent worden. Daar kiezen zij niet voor, zij worden daartoe gedwongen door de regelgeving. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:51:36 schreef Luxuria het volgende: Nee, en wel of geen strafblad, groot of klein, opleiding of geen opleiding ook niet.. Kortom; dit was een ander punt. Maar die doen af aan de effectiviteit van haar optreden. Net zoals dat het geval kan zijn bij een politiemacht die geen neutraliteit uitstraalt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ds Dre 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:51:36 schreef Luxuria het volgende: Religieuze moslima's die overtuigd zijn van de verplichting om een hoofddoek te dragen kunnen geen politie-agent worden. Daar kiezen zij niet voor, zij worden daartoe gedwongen door de regelgeving. Heb je dan niet religieuze moslima? Christenen die pacifist zijn mogen niet bij de politie, o wat erg. Mannen die graag vrouwenkleren willen dragen mogen als politieagent geen rok dragen, nudisten mogen niet naakt en of alleen in korte broek. Dit topic gaat dus helemaal nergens meer over. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Ik zie het probleem niet. Doek om je kop, pet d'r op. Een beetje flexibel mee omgaan, dat doen ze aan de overkant van de zee ook en daar zijn ze nog meer gehecht aan uniformen dan wij. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 22:00:41 schreef Luxuria het volgende: [...] Door hoofddoeken te verbieden sluit je gewoon moslima's uit.. Dat kun je dan wel verdraaien als 'alleen mensen die weigeren zich aan de kledingsvoorschriften te houden' , maar je weet net zo goed als ik dat religieuze moslima's geen politie-agente kunnen worden door deze regelgeving. En dat is discriminatie. ..en door piercings te verbieden sluit je mensen met piercings uit.. Zo kunnen we een hele lijst afwerken.. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 23:21:15 schreef Ds Dre het volgende: [...] Heb je dan niet religieuze moslima? Christenen die pacifist zijn mogen niet bij de politie, o wat erg. Mannen die graag vrouwenkleren willen dragen mogen als politieagent geen rok dragen, nudisten mogen niet naakt en of alleen in korte broek. Dit topic gaat dus helemaal nergens meer over. Nou dan reageer je toch niet. Ik denk vooral dat jij het niet snapt, maar denk gerust dat het gewoon nergens over gaat. Met 'religieuze moslima's' bedoelde ik de moslima's die hun geloof echt serieus nemen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Quote: Op woensdag 12 november 2008 23:50:00 schreef Luxuria het volgende: [...] Met 'religieuze moslima's' bedoelde ik de moslima's die hun geloof echt serieus nemen. En moslima's die geen hoofddoek dragen nemen hun geloof niet serieus? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 november 2008 Rapport Share Geplaatst 12 november 2008 Nee, daarom had ik in een later bericht ook erachteraan gezegd 'die overtuigd zijn van de verplichting om een hoofddoek te dragen'. Samengevoegd: Trouwens; als jullie dit zien Denken jullie dan echt 'iel eng, niet neutraal'? Ik vind het namelijk juist heel mooi, het representeert de samenleving die niet alleen maar bestaat uit 'neutralen' of atheisten. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten